Gå til innhold

Ideelt understell? Tips?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja nå er det litt oppdateringer på g her da..

Så blir mest sannsynlig club sport rundt om, grp a foringer (massiv hard gummi), dobble 21mm krengningsstag foran, 19mm bak, åkrene eller metabo senkesett. Noen som har formeninger om superflex foringene slites fort ved kjøring på grusvei? Jeg har 3km med det hjem se.

Felger/dekk: Compo 17 tom med 225/45 dekk, litt varierende merker...

Motor/drivverk: B230ft som er litt skremt og skal skremmes til 300hk på bakhjula etter planen. Original volvo lamellsperre, enten getrag eller borg warner kasse.

Åkrene senker vel mellom 80 og 100mm mener jeg?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det at veigrepet er dårlig b230ft, er heller at jeg vil ha litt vettige vinkler på hjula og finne ut hva som funker... Fikk jo nesten ikke justert mere enn 0,7 grad negativ camber på ene sia, andre fikk jeg ikke 0,5 grad engang... Måtte jo ha positiv camber ved godkjenning og det spiser jo dekka i ytterkant. Får bytte alle foringene, bærekuler osv i "vinter" hvis det blir noen.. Nå er det prosjekt rette ræva som gjelder.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe bra bilde.. ble tatt med mobil rett etter smellen...

Men har demontert og funnet ut hva som er skjevt og hvor det må rettes, samt begynt å skrape asfaltmatter. Heldigvis så er det kun skjermen og balja som må byttes, resten har klart seg ganske bra.

Photo-0007.jpg

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blå 4 dørs, hvite felger! så meget strøken ut

nei er nokk ikke den da.... den bilen fikk et ganske tragisk slutt egentlig... jeg bytta den mot en -66 121 amazon og så blei 240 misbruket å sladda inn hele skinka og blei til slutt avskkiltet og står nå i askim uten skilter...

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66amazorg: Stemmer det, var endel i mösen i sommer... Vært endel der med den. Kjører en stygg oransj en nå, umulig å ta feil av..

Lassi: Lakken er grei den, lakkert "där hemma i garageuppfarten" så strøken lakk er det jo ikke. Men må jo lakke om nå. Skal rette vangene og gulvet bak i kveld... Skjermen blir også bytta så fort resten er rett...

Men tilbake til topic: Hvor lav kan jeg ha bilen før jeg mister kjøreegenskaper?

Målte nå og det var rundt 10cm(?) fra travers til gulvet. Kappe en runde?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66amazorg: Stemmer det, var endel i mösen i sommer... Vært endel der med den. Kjører en stygg oransj en nå, umulig å ta feil av..

Lassi: Lakken er grei den, lakkert "där hemma i garageuppfarten" så strøken lakk er det jo ikke. Men må jo lakke om nå. Skal rette vangene og gulvet bak i kveld... Skjermen blir også bytta så fort resten er rett...

Men tilbake til topic: Hvor lav kan jeg ha bilen før jeg mister kjøreegenskaper?

Målte nå og det var rundt 10cm(?) fra travers til gulvet. Kappe en runde?

sorry siste OT nå.. kjenner du finnpån?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider