Gå til innhold

Motoren oppfører seg rart

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

er nok B230ET det er snakk om. bruk startgass og sjekk etter vakumlekkasjer på alle pakninger og koblinger som har med vakum å gjøre... spesielt innsugspakninger etz. Prøv også en annen tomgangsregulator fra en annen B230ET-motor.

 

 

god jul

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier den ikke går ordnlig når du kjører?

altså på min da jeg fikk bilen hjem, så var det sån at når du tråkka ned gassen så hakket det. og da var det bensinpumpa baki som ikke funka.

da denne var fiksa jaget den på tomgang. så ble luft mengde målern stilt in på nytt og alt funka. er ikke helt sikker på om du har samme problemet men du kan jo sjekke de tingene som radial her sier se etter luftlekasjer. du merker det hvis du bruker startgass og spryer rundt der det er luftslanger , manifold etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg tråkket ned gassen en del så begynte den å hakke.

Noen som vet hvordan en tomgangsregulator ser ut? Noen som har bilde?

Tror min bensinpumpe er rett under bilen, sammen med bensinfilteret.

 

hmm....har du bytta enkle ting som bensinfilter feks? Det er en billig og god start hvertfal.

Sånnt må ALLTID sjekkes og byttes før du kjøper inn noe som helst hvertfal... :) Hjelper ikke med noen ny bensinpumpe om filteret er tett, logisk nok.. ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men jeg vurderer å gjøre det :)

 

Har lyst å få den gamle turbobilen til å gå igjen, lenge siden man har lufta den for å si det sånn :)

 

bytt ALT av slitedeler som filter, plugger,tennkabler etz, før du i det hele tatt vurderer å feilsøke no mer, det er mitt beste råd. Denna feilen din kan nemlig være så mange ting, at å lage en tråd er faktisk litt nytteløst:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg tråkket ned gassen en del så begynte den å hakke.

Noen som vet hvordan en tomgangsregulator ser ut? Noen som har bilde?

Tror min bensinpumpe er rett under bilen, sammen med bensinfilteret.

 

hvaer.jpg

det er regulatoren sitter under insuget er to slanger til den og en ledning.

og du har 2 bensinpumper hvis det er orginal turbo bil en i tanken bake som er mate pumpe og en midt under bilen hovedpumpa.

 

en annen ting du kan sjekke er binsintrykksregulatoren

ser sån ut

delnummer35170641357710pvolvo.gif

er nr 5 på bildet. skru den av og hel ut det som er inni der eller prøv å bytte med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår