Gå til innhold

Motoren oppfører seg rart

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Møtte en kar som også sa det kunne vært styreenheten til innsprøytinga som fusker litt.

nei, nei og atter nei. En innsprutshjerne fusker ikke.. den enten fungerer, eller så fungerer den ikke.

Det er snakk om übergammel programering på disse chip'ene, og det er så og si skuddsikre saker...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, nei og atter nei. En innsprutshjerne fusker ikke.. den enten fungerer, eller så fungerer den ikke.

Det er snakk om übergammel programering på disse chip'ene, og det er så og si skuddsikre saker...

akkurat sån vi liker det.

men bilgal du må nesten ut å skru litt før du kan få noe mer info om hva som egentlig skjer under huven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat sån vi liker det.

men bilgal du må nesten ut å skru litt før du kan få noe mer info om hva som egentlig skjer under huven.

Hadde det bare vært dagslys her oppe i nord så hadde det vært lettere, men er mørkt mer enn 20 timer i døgnet på denne årstiden. Skal se mer på det i morgen. Må også finne en tennplugg som jeg har klart å rote bort. Etter jula blir det også innkjøp av diverse slitedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å rense tomgangsregulatoren ?

han har ikke prøvd noen ting...bortkasta å si så mye mer uten at han faktisk feilsøker gitt:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har ikke prøvd noen ting...bortkasta å si så mye mer uten at han faktisk feilsøker gitt:)

Ting går litt fremover, ikke så fort.....har ikke så hastverk.

I dag begynte jeg på tomgangsregulatoren, men ene slangen sitter så jævlig fast at den vinner 1 omgang, skal fortsette i morra, å da gir jeg meg ikke før den er av. Skal sjekke luftfilteret også. Er jo juletider så gidder ikke jobbe så mye med bilen. Skal se om jeg får låne mamma sin garasje. litt lettere å skru innendørs. Kom mye snø også i dag, så må brøyte bort masse snø igjen rundt bilen. Hvis noen lurer på hvordan bilen ser ut, så finner dere den på: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1335982

Ikke den peneste 740en....men ikke så nøye....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går litt fremover, ikke så fort.....har ikke så hastverk.

I dag begynte jeg på tomgangsregulatoren, men ene slangen sitter så jævlig fast at den vinner 1 omgang, skal fortsette i morra, å da gir jeg meg ikke før den er av. Skal sjekke luftfilteret også. Er jo juletider så gidder ikke jobbe så mye med bilen. Skal se om jeg får låne mamma sin garasje. litt lettere å skru innendørs. Kom mye snø også i dag, så må brøyte bort masse snø igjen rundt bilen. Hvis noen lurer på hvordan bilen ser ut, så finner dere den på: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1335982

Ikke den peneste 740en....men ikke så nøye....:)

Stå på! Så jo ikke så verst ut den bilen din! Også har du sorte lister :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me har du sjekka gass-spjeldet?? mitt var tettet av sot og bilen lugga da..

Har ikke sjekket gass-spjeldet. I dag sjekket jeg luftfilteret og det var jo som nytt, så det er ikke vits å bytte den. Sjekket også bensintrykksregulatoren. Tok vekk slangene, så den greia den er fast i og det rant bensin ut. Regner med at den er i orden. Men den tomgangsregulatoren plager meg. Virker som man må ha veldig små hender for å komme til den slangen som sitter så jævlig fast. Er nok nødt til å få noen med mindre hender til å komme å løsne den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket gass-spjeldet. I dag sjekket jeg luftfilteret og det var jo som nytt, så det er ikke vits å bytte den. Sjekket også bensintrykksregulatoren. Tok vekk slangene, så den greia den er fast i og det rant bensin ut. Regner med at den er i orden. Men den tomgangsregulatoren plager meg. Virker som man må ha veldig små hender for å komme til den slangen som sitter så jævlig fast. Er nok nødt til å få noen med mindre hender til å komme å løsne den ;)

Alt gjeng om ein prøver lenge nok... :D

God Jul, god tid å skru no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sjekke bensinpumpe:

Det er 2 pumper på 740. En i tanken og ei matepumpe rett under førersetet på undersiden. Det er fullt mulig å høre om bensinpumpene går eller ikke. Legg deg under bilen og legg øret mot bakre del av bensintanken så får du en kompis til å vri om nøkkelen så vil du klare å høre om den suger eller ikke. Dette gjelder også på den fremre pumpe. Det går an å høre om den går eller ikke.

Jeg var ut å prøvde bilen min i dag, trakk ut sikringen for pumpa i bensintanken, men bilen gikk fin likevel.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider