Gå til innhold

Prosjekt: Volvo 242 1975

Ranger emnet

J_R_M

Anbefalte innlegg

Morn.

Har akkuratt fått gamlebilen til oldefar, og har tenkt til å få ordentlig snurr på den, og ha litt utseende på den også.. Har foreløpig budsjett på 20 000.

Hva kan og bør jeg gjøre for å beholde veteran forsikringa?

Ikke noe sånn jalla utseende.. Holder det otiginalt der utenom fronten.

Blir nyere støtfanger og leppe. Det er alt. + enking og felger.. Så det er motoren jeg trenger litt hjelp med.. Hva blir godkjent som veteran og går litt bedre enn originalt?

Håper på positive svar.

(Kommer til å ta litt tid, da jeg går på krykker nå og skal fortsette med det de neste 3 mnd..)

C:\Documents and Settings\Hmm\Mine dokumenter\Mine bilder\4732074237.jpg

C:\Documents and Settings\Hmm\Mine dokumenter\Mine bilder\4776970660.jpg

Volvo 242dl 1975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enter spør ikke om en dritt når man forsikringer veteran biler.. .. du må bare ikke kjøre mer enn 5000 i året.. men tellern hakke funka på noen av veteranene mine uansett :p

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka selskap va d da ?? Eg måtte fylle ut langt skjema + ta 3 bilde av min n !!! TERRA !!

Enter forsikring spør ikke om dette!!!!! du trenger 0 bilder og 0 lange skjemaer.. trenger bare å ta en telefon samtale.. må bare forsikre en annen bil der på vanlige vilkår..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka selskap va d da ?? Eg måtte fylle ut langt skjema + ta 3 bilde av min n !!! TERRA !!

Uhm, naboen har veteran hos terra, eneste de ville vite var teller og år..

Samme som med min bil, bare at den er ikke veteran... Teller og år, det var alt..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos enter må du være over 23 år for å få forsikring.

Da jeg skulle ha forsikring på Gröna lynet ville ikke gjensidige la meg få veteranforsikring pga at den var i dårlig stand og ikke var helt original.

Så jeg ble kunde hos Sparebanken. eneste kravet de hadde til veteranbiler var at de var over 30 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/vi/10308087.htm?ca=7_s

Der er det en brukandes maskin.. Men så var det forsikringa da.. anger2

Får se hva det blir til.. Kanskje nissen er snill i år..? $$$

DU må nok ha lavere trykk på denna uanz for å få dn godkjent. med biln din må du under 200hk. med ventilerte skiver foran må du under 220hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg fornøyd med alt.. 20 hk over og originalt og jeg hopper i taket :D Det som blir aktuelt da er en original turbo, eller en med litt innmat og skru ned trykket som Haien sa.. Det første jeg tenkte var litt grommere gassermotor, men.. Jeg vet ikke helt.. Vet ikke hvordan banken er her, med forsikring.. Turbo med veteran forsikring, tror jeg de ikke går med på.. Selv om bremser, understell og greier står til effekten..

Volvo 242dl 1975

Lenke til kommentar
Del på andre sider