Gå til innhold

Hvordan fikse en G3 til 20000 kr for 6000 kr

Ranger emnet

Pretender

Anbefalte innlegg

Rustbehandlig:

skraper av det løse

påført Biltema rusteter som skal tørke 24 timer

Mal over med hammerlakk

Tetting av hull under bilen:

*banket ut plater av 1,5 mm alu. plate.

*Limt over hullet med Sikaflex 11FC slik at sikaflexen tyer ut når du trykker den på plass. Dekk deretter hele alu.platen med sikaflex.

*Overmal med tektyl etter en uke.

Har bytter følgende deler:

gummiforinger i forstillingen

Styrekuler

sentrallåsstyring

hjullager bak

brenseband og sykinger bak

handbrekk vaier

montert i kupefilter

nye motorfester.

Simringer mellom girkasse og drivaksel.

Mye av dette får en billig på biltema og på din lokale bilhøgger....

Det har tatt ca 30 timer å fikse opp dette.

Bilen har gått 200000 km. plan er å kjøre den til 300000 før jeg hiver den på dynga. Hvis det går bra tror jeg at jeg har fått meg en ok bil til en ok pris.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer videre er å sette på skjermbue lister og kanalskjørt fra en GTI. Manler noen smådeler til kanalskjørtene, så hvis det er noen som har noe liggende så si i fra. send meg en PM.

sette på alu.felger på vinterdekkene. Er det noen som har noen orginale Alufelger liggende i 13" eller 14". Så lenge de er helt runde er jeg intresert..

Bytte register-reim.

Eier av:

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetting av hull under bilen:

*banket ut plater av 1,5 mm alu. plate.

*Limt over hullet med Sikaflex 11FC slik at sikaflexen tyer ut når du trykker den på plass. Dekk deretter hele alu.platen med sikaflex.

hahaha

juksemaker

Ja, tenkte akkurat det samme, ville ikke lagt ut bildene her hvis du vil selge den bilen senere hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å selge bilen.... kjører den til den dør. Men jeg er ikke så sikker på at sveising av småhull altid er det rigtige. Det er så lett at rusta kommer igjen innenfra.

Dette er ment som et tips til de av dere som ikke har lyst til å legger 50000 i å fikse en bil fra begynnelsen av 90 taller. Det er jo rett og slett den dårligste investeringen en kan gjøre..

Eier av:

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg fikk skiftet reggreim på GTD`n i romjulen. Litt mer knot en jeg hadde forventet. Måtte av med toppdeksel og åpne luke ned til clucten for å finne merkene som reima skal justeres etter. Måtte file til en bolt som skulle låse dieselpumpen også. For å komme til måtte alt som kan skrues ut, ut på høyre side. Det blir fryktelig trangt med SÅPASS gromm motor i en så liten bil

Jobben tok 4 timer under gode forhold.

Dsc00174.jpg

Dsc00175.jpg

Dsc00176.jpg

Dsc00178.jpg

Eier av:

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm ... etter å ha kjørt med bilen en stund synes jeg at motoren har fått en hardere gange enn før jeg skiftet reg reim. Er det normalt?

har ingen kjennskap med diesel men reima mi hadde dratt over ett hakk og jeg kjørte med det en god stund når jeg fikk den på plass igjen så synes jeg hele bilen var slappere. irriterer meg at jeg ikke fant det ut før. nå vurderer jeg mottorbytte pga. dårlig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rotert motoren tre ganger og skjekket merkene hver gang. De sto 100% på merke. Kan det være at den ikke sto på merke før tro? Kanskje jeg har fått høyere komp? bilen går som før....SVIN FORT:naaaws

Eier av:

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider