Gå til innhold

Polere vekk riper i glass

Ranger emnet


RamstadTech

Anbefalte innlegg

På bilen min er nesten alt byttet, men en ting jeg ikke tar meg råd til er ny framrute selv om jeg burde.

Tidligere eier har brukt ei isskrape som har satt grove riper i ruta.

Riis bilglass sa at ripene var så dype at de ikke kunne poleres vekk. Greit nok det, men de sliter ekstra på vindusviskerne. Så spørsmålet er, hvordan kan jeg polere ripene slik at de ikke huker like galt i vindusviskerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har på jobb utstyr for å fylle igjen steinsprut, men ikke sprekker..

Lurer selv på hvordan få vekk riper i glass (har ei bakrute som ser helt for J***** ut...)

 

Om det er brukbart aner jeg ikke, vurderte det for min egen rute, men fant ut at det ikke var noe, da problemet mitt er uendelig mange steinsprut. (små hakk)..

 

http://www.eastwoodco.com/shopping/product/detailmain.jsp?itemID=2024&itemType=PRODUCT&RS=1&keyword=40030

http://www.eastwoodco.com/jump.jsp?itemID=2010&itemType=PRODUCT&path=1%2C2%2C580%2C596%2C598&KickerID=55&KICKER

 

Tror det først kan brukes noe slags pumice (hva det er vet jeg ikke, men antagelig ett av de to produktene i linken), og etterpå cerium oxide pulver, tror det siste er nok, om det ikke er for ille.

 

"Sure you can. Buffing glass to its normal gloss is trivially

easy. Anyone who doesn't want to pay Eastwood's prices can simply

get the supplies from any glass company that does beveling.

For the kind of scratches normally dealt with on windshields, it is

a two step process. The first step is a wet polish with pumice on

a felt wheel. Lots of water and low speed. The pumice is coarse

enough to remove scratches and yet fine enough to bring the glass

to a hazy finish. The second step is a wet buff with cerium oxide

on a fine felt wheel. CeO is fine enough that it feels like a

thick cream. It will bring the glass to a full luster. Again,

low speed and lots of water. The only other thing that is critically

important is to keep EVERYTHING associated with each stage completely

separate. One little particle of pumice on the CeO wheel will

introduce a new scratch. Absolute cleanliness with the windshield,

the surrounding area, your hands, and your clothes is essential.

For polishing bevels, I keep the two stages in separate parts of my

shop and use separate shop aprons when I move from one to the other.

On the car, proper hygene dictates a thorough washing with soap and

water between stages."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår