lulle Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 e044.jpg[/img] Ja nå er det på tide å ta ut motoren, oppdaget raskt at det var noe som ikke var som det skulle være. d første var at converter og svinghjul ikke passet så gått sammen, de har skimset med 3 skiver imellom svinghjul å converter,, hva kan det komme av, er det feil konverter som sitter i eller svinghjul,, hva må gjøres? nå skal det jo sies at det er en chevy 350 som sitter i en t/a 80. Likså startmotor vet jeg ikke om den stemmer til motor, for de har også lagt 2 mutre imellom blokk og starter, har ikke hatt chevymotor før så dere må helpe meg litt, det kommer flere bilder og spørsmål etter hvert:anger: Fikk ikke med bilder,, skal prøve igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 http://i92.photobucket.com/albums/l7/lulle_2006/Bilde045.jpghttp://i92.photobucket.com/albums/l7/lulle_2006/Bilde044.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 e044.jpg[/img] Ja nå er det på tide å ta ut motoren, oppdaget raskt at det var noe som ikke var som det skulle være. d første var at converter og svinghjul ikke passet så gått sammen, de har skimset med 3 skiver imellom svinghjul å converter,, hva kan det komme av, er det feil konverter som sitter i eller svinghjul,, hva må gjøres? nå skal det jo sies at det er en chevy 350 som sitter i en t/a 80. Likså startmotor vet jeg ikke om den stemmer til motor, for de har også lagt 2 mutre imellom blokk og starter, har ikke hatt chevymotor før så dere må helpe meg litt, det kommer flere bilder og spørsmål etter hvert:anger: Fikk ikke med bilder,, skal prøve igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Tips en lulle... hvorfor ikke starte din egen langtråd?, så slipper du pes med sletting og sånn....:D Fleksplate problemet... hm... mine tanker går mot at en luring har tenkt at det lille converteren sklir fra bunn av kassa til den er i fleksplata ikke skulle være sånn å har tvinga inn skiver der for å få det butt i butt??? Aldri prøvd... men kan samme smartingen ha klart å montere en starter til den lille fleksplata 157 tenner? på en stor fleksplate,168 tenner, med 2 muttere i mellom??? Hm... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Tips en lulle... hvorfor ikke starte din egen langtråd?, så slipper du pes med sletting og sånn....:D Fleksplate problemet... hm... mine tanker går mot at en luring har tenkt at det lille converteren sklir fra bunn av kassa til den er i fleksplata ikke skulle være sånn å har tvinga inn skiver der for å få det butt i butt??? Aldri prøvd... men kan samme smartingen ha klart å montere en starter til den lille fleksplata 157 tenner? på en stor fleksplate,168 tenner, med 2 muttere i mellom??? Hm... har det hvert så vell, drar jeg converteren til svinghjulet tar boltene som holder skiven i converteren, så det går ikke, så skal jeg ha det sånn må jeg ha avstandshylser. som du sier, ser det ut for at de har skiftet svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Vanskelig å se på bildet, men er forhøyningene der converteren skrus fast i flexplata mot converteren? Sjansen er liten, men folk har klart å sette på flexplata feil vei før... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Vanskelig å se på bildet, men er forhøyningene der converteren skrus fast i flexplata mot converteren? Sjansen er liten, men folk har klart å sette på flexplata feil vei før... kan være litt vondt å se, men de tappene som du ser er de som skal gå i mot flexflata, det er ca 1,5 cm gap mellom converter og flexplate som må skimses hvist det skal være sånn ,,, har noen forslag?? skal ta ut motoren kansje i mårgen da blir det lettere så c. er det forskjell på flexplate til chevy og pontiac? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 hvordan var nå dette, hvilket motorfeste skal det være fra motorfeste til chevy 350 til travers til pontiac t/a 80,,, altså det som skrues fast i travers?? er ikke så god til å formulere , men prøver meg uansett:race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Har nå tatt ut motoren, men kan ikke finne motor nr, det eneste er nummer på blokka og det er 3970010 kan noen finne ut noe om dette slenger på et bilde av motoren... chevy 350 :thumb ... all maling skal bort, skal lakkes i en annen farve, som dere ser er ikke motorfestet orginalt, hvilke feste skal det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Blokknr. ditt forteller at motoren din enten er en 68-69 327 fra Camaro, Corvette eller andre "hi-perf applications" eller en 1968-79 Truck and hi-perf applications. (4-bolt mains). Les av nr på toppene også, det finner du mellom ventilene til de 2 bakerste sylindrene på den toppen uten toppdeksel på nest siste bildet ditt. På bildet ser det nesten ut som at det er de store kamelørene i front, noe som er et godt tegn! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Blokknr. ditt forteller at motoren din enten er en 68-69 327 fra Camaro, Corvette eller andre "hi-perf applications" eller en 1968-79 Truck and hi-perf applications. (4-bolt mains). Les av nr på toppene også, det finner du mellom ventilene til de 2 bakerste sylindrene på den toppen uten toppdeksel på nest siste bildet ditt. På bildet ser det nesten ut som at det er de store kamelørene i front, noe som er et godt tegn! høres spennende ut dette hær, det numret som er på toppen er: 3927186 så står det j298 under. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Toppene dine er fra en 69-70, 302/350.. Camelhump og 64cc chamber..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 de brukte samme blokka til 302 og 350. hva vil det si Camelhump og 64cc chamber.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 camelhump = figuren i forkant av blokka. 64cc = høycomp Toppene ble brukt på 302, 327 og 350 fra 1968 til 1972 Motoren din har uansett en del hk originalt... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 camelhump = figuren i forkant av blokka.64cc = høycomp Toppene ble brukt på 302, 327 og 350 fra 1968 til 1972 Motoren din har uansett en del hk originalt... oki, har du noe formening hva den er i hk? er begynt så smått å demontere " klarer ikke å la være" det var ment å vare et parr mnd,,,men men. sender at bilde av en løfter, litt uklar men det går. nesten mm fordypning, regner med det kommer mer etter hvert som jeg graver. ingen komentarer til håndtaket i bakgrunnen....ha ha motoren var overhalt like før jeg kjøpte den, sa han....tøv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.