VCE Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Vet er klar over hva et kam + løfter-sett koster? Over disk i norge begynner det på 770 kr inkl monteringsfett... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 er klar over at det er billig, hvilken kam vil gjøre seg best i motoren, må væer en med litt løft... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Kan vær den var overhalt, men at kammen ikke ble skikkelig innkjørt :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 På bildet så det ut som det stod en gearkasse adapterplate på motoren din? Bruker du Olds-Pont-Bui gearkassen kansje? Det forklarer sikkert triksingen med skiver osv. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 På bildet så det ut som det stod en gearkasse adapterplate på motoren din? Bruker du Olds-Pont-Bui gearkassen kansje? Det forklarer sikkert triksingen med skiver osv. Jeg bruker pontiac kasse, flexiplate og converter skall passe selv uten adaptret, etter jeg tok ut motoren, ser jeg at de har lagt tykke skiver under skruene som fester flexiplaten... da vil det ikke stemme.:pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 er klar over at det er billig, hvilken kam vil gjøre seg best i motoren, må væer en med litt løft... Kam med mye løft taper en del på lavt turtall, ta en titt her: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+115+4294840140&Ns=P%5FSRE%5FDisplayPrice%7C0 Den øverste kammen på siden der har .488 / .510 i løft og har et anbefalt turtallsområde fra 3 000 til 6 500, denne vil gi ujevn tomgang. Nr 2 på lista har .465 / .465 og et anbefalt turtallsområde fra 2 200 til 5 200. Hva som er best til din motor vet jeg ikke - jeg vil ikke tro at det skal mye til for å få bedre enn en godt slitt original kam... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Kam med mye løft taper en del på lavt turtall, ta en titt her: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+115+4294840140&Ns=P%5FSRE%5FDisplayPrice%7C0 Den øverste kammen på siden der har .488 / .510 i løft og har et anbefalt turtallsområde fra 3 000 til 6 500, denne vil gi ujevn tomgang. Nr 2 på lista har .465 / .465 og et anbefalt turtallsområde fra 2 200 til 5 200. Hva som er best til din motor vet jeg ikke - jeg vil ikke tro at det skal mye til for å få bedre enn en godt slitt original kam... enig , vill ha en kam som gir et gått bunndrag og går pent på tomgang, tengte også å bytte converter til stallspeed, hva er å anbefale til en "vanlig mann"? :phatyo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Converteren skal passe til hvilken kam du har. Vil du ha bunndrag vil du antageligvis ha en kam som virker fra idle opp til ca 5 000 rpm. Denne kansje http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SUM%2DK1102&N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+4294840140+115&autoview=sku Jeg vet ikke hvor Kongsvik er, men det vet kansje du? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Disse er litt dyrere, men kansje ikke å forakte... http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2DCL08%2D423%2D8&N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+4294840140+4294887636+115&autoview=sku http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2DCL08%2D501%2D8&N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+4294840140+4294887636+115&autoview=sku Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Converteren skal passe til hvilken kam du har. Vil du ha bunndrag vil du antageligvis ha en kam som virker fra idle opp til ca 5 000 rpm. Denne kansje http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SUM%2DK1102&N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+4294840140+115&autoview=sku Jeg vet ikke hvor Kongsvik er, men det vet kansje du? :D okii. Kongsvik en liten plass i nord norge, hvist du gløtter på karte så finner du det nok, ca 5 mil nord for Harstad.:pray er du god på motorfester, hviss,, se på blidet jeg sente.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 okii. Kongsvik en liten plass i nord norge, hvist du gløtter på karte så finner du det nok, ca 5 mil nord for Harstad.:pray er du god på motorfester, hviss,, se på blidet jeg sente.... Jaggu sparte jeg en del.. det var høykompstempel:pray slenger på toppen å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 som dere ser er ikke motorfestet orginalt, hvilke feste skal det være? Har vel sagt det før men kan si det igjen :) Kjøp fester til en 80 Camaro, samme sub-frame på camaro og Trans Am. TROR det er GM part # 22188497 på motoren og GM part # 332648 på ramma Ta en prat med den lokale GM forhandlern... Så litt sånn Reodor felgen opplegg ut det som du har der fra før..hehe Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Har vel sagt det før men kan si det igjen :) Kjøp fester til en 80 Camaro, samme sub-frame på camaro og Trans Am. TROR det er GM part # 22188497 på motoren og GM part # 332648 på ramma Ta en prat med den lokale GM forhandlern... Så litt sånn Reodor felgen opplegg ut det som du har der fra før..hehe takk for info. reodor felgen ja... har neppe fått det godgjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Toppene dine ser ut som de med 64 cc forbrenningskammer, og med flat top stempler har du antageligvis 10.3:1 i komp. Ventilene så store ut - 2.02" og 1.6"? Det er greit med en god overhalingsbok til Chevy... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.