lulle Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 v1124ck5 16ellerN5550641 er det dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Ser ut som du har 010 blokken.Kurant den.: 3970010....302.....69....4...Z-28 Camaro 3970010....327.....69....2...Trucks and industrial 3970010....350...69-80...2 or 4 Leveres fra 69 til 80 og som bådeto og fireboltet. Ergo går det an å ettermontere de siste boltene hvis man gidder å borre og gjenge. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Ser ut som du har 010 blokken.Kurant den.:3970010....302.....69....4...Z-28 Camaro 3970010....327.....69....2...Trucks and industrial 3970010....350...69-80...2 or 4 Leveres fra 69 til 80 og som bådeto og fireboltet. Ergo går det an å ettermontere de siste boltene hvis man gidder å borre og gjenge. Hvor hen på nettet kan jeg finne ut V.I.N code betegnelsene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Ser ut som du har 010 blokken.Kurant den.:3970010....302.....69....4...Z-28 Camaro 3970010....327.....69....2...Trucks and industrial 3970010....350...69-80...2 or 4 Leveres fra 69 til 80 og som bådeto og fireboltet. Ergo går det an å ettermontere de siste boltene hvis man gidder å borre og gjenge. da er det litt vanskelig å vite hvilke motor jeg har..er det 302-327 eller 350:anger: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 v1124ck5 16ellerN5550641 er det dette? V=flint 11=november 24= dag i mnd. ck5= ? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 cks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 FY stamp RPO CID appl VIN HP BBLS Body/Comments 1972 CKS 350 4 spd trans. LT1 255 4 Z28 1973 CKS 350 tur hydro, Calif 145 2 F A B 1977 CKS 350 a/t, LM1 L 170 4 F Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 dær var jo en del som jeg ikke skjønner bæra av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 1972, '73 eller '77 350cid med 145, 170 eller 255 hk. det er det viktige... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 okiii, fikk vite hos han jeg kjøpte bilen av, at den var en god del over 200 hk.. og fra 68-69.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Litt om datokoder på blokker/topper: Date Codes – These codes are fairly simple to decipher. With a few exceptions, date codes are alphanumeric sequences that will tell you the month, day and year a particular component was cast. The codes are presented in the following format:F 10 5 The first letter designates the month the piece was cast. Months run alphabetically, starting with A (January) and ending with L (December). The F in the above example represents June. The second and third digits are the day of the month the component was cast. These are listed 1 (sometimes 01) through 31. The 10 in the above example is the 10th day of the month. The final digit is the last number of the year the piece was cast. Obviously all numbers 0 through 9 are valid. In the case of the above example, the 5 represents 1965. How do we know it doesn't mean 1955, or 1975? Because this code was taken from a #3782461 cylinder head casting which was produced between 1961 and 1966. (See what we mean by looking at all the pieces of the puzzle?) Occasionally, some date codes are listed entirely numerically. In this system a code may appear as 1 12 5 with the first 1 denoting January. This is very rare however, and chances are you won't run across many in this format. -Blokka- *Støpenr '010 - årstall 68-79, 4" borring (302, 327 0g 350) *Datokode v/y 216 - v/y er ikke gyldige tall, de går fra A=januar til L=desember, men 216 er den 21. i en måned, og siden blokka kun er støpt noen år, blir det 1976. *Motornr - Sier at motoren er montert 24. november, som stemmer greit med at den er støpt i '76 engang, og montert sent på året, som trolig betyr at motoren ble montert i en bil av neste års modell, og er en 1977 CKS motor. 1977 CKS er en lavkompa 350cid, opprinnelig på 170hk, med 4port forgasser, levert i en Camaro (F-body). Uansett er det vel bare blokka igjen nå, så det har lite å si. -Topper- *Støpenr 3927186 - årstall 68-72 - brukt på 302, 327 og 350cid motorer. *Datokode J 298 - 29. oktober 1968 pga år støpenummeret ble laget. Så toppene ble levert på 68 eller 69 modell smallblock, og er ikke originale til din motor. Fordelen er at de sikkert er vesentlig bedre enn de latterlige greiene som satt på den '77 motoren blokka opprinnelig er fra. Noen som tror noe annet, eller har sett noe jeg har glemt/oversett? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 sier 11 51 86 noe, det er et nr på kammen. dær er flere nr men de er nesten uleselig. hva vil det si når rådelagrene er slitt mer på enkelte plasser en resten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 har det hvert så vell, drar jeg converteren til svinghjulet tar boltene som holder skiven i converteren, så det går ikke, så skal jeg ha det sånn må jeg ha avstandshylser.som du sier, ser det ut for at de har skiftet svinghjul. Tips en lulle... hvorfor ikke starte din egen langtråd?, så slipper du pes med sletting og sånn....:D Fleksplate problemet... hm... mine tanker går mot at en luring har tenkt at det lille converteren sklir fra bunn av kassa til den er i fleksplata ikke skulle være sånn å har tvinga inn skiver der for å få det butt i butt??? Aldri prøvd... men kan samme smartingen ha klart å montere en starter til den lille fleksplata 157 tenner? på en stor fleksplate,168 tenner, med 2 muttere i mellom??? Hm... det er 168 tenner på flexflaten, er det sjangs å få tak på ei brukt flexplate med 157 tenner hos noen chevy folk på forumet?:driving noen som veit hva ei veiv koster til csb... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 det er 168 tenner på flexflaten, er det sjangs å få tak på ei brukt flexplate med 157 tenner hos noen chevy folk på forumet?:driving noen som veit hva ei veiv koster til csb... det var noen som sente nettsiden til amerikanske bildeler, den er blitt borte på maskinen, legg den ut på forumet.. :win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 http://www.amerikanskebildeler.no/ :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.