Gå til innhold

Playstation 2 i bilen.

Ranger emnet

Gjone

Anbefalte innlegg

Lurer på å montere playstation 2 i bilen min. Er jo litt gøy når man enten venter på folk, eller venter på fergen. hehe. Pluss at den kan brukes som dvd spiller. Men det som er mitt spørsmål er. får man ledning som går i tolvvolt, eller må jeg lage omformer. Om jeg lager omformer veil jo dette dra sykt med strøm. Noen forslag fra noen her på forumet, eventuelt noe nsom har dette i bilen selv. alle svar motaes med takk

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en adapter/eliminator som har inn spenning 12V og ut spenning 8,5V.

Så er det bare å koble - på ramma + på tenningslåsen og andre pluggen fra adapteren inn i ps2'en, så skal alt funke.

PS2 går på 8,5V det gjør min i alle fall, sjekk nettverks adapteren din. ;)

edit: link til spenningsomformer (samma sak): http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1066&iItemId=88107 Tror at det går helt fint å bruke 9V valget der, er bare 0,5V pleier ikke å skje noe spes da.

slik en kan også være kjekk: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1066&iItemId=98862

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tror ikke omformere "bruker" opp så mye strøm hvis det var det du tenkte på... Tror heller ikke PS2 trekker så veldig mye mer strøm enn om du skulle skrudd på hovedlysa eller spillt musikk.

Men en ting... PS3 kommer i mars... :D

Ville heller vært den første med PS3 i bilen :P

Ellers har du jo Xbox360, med trådløse kontrollere...

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig det at ps3 hadde vært rått. Men snakket med en som hadde montert en slik registrerings sak i bilen, får å se hvilke varer han leverte ut. Og hver dag når han skulle starte bilen så var den tum for strøm. For denne gikk jo også på 230V, og han hadde en omformer... men, er jo ikke værre enn å ha separat battere på 100A også lade det når bilen står stille. Men vi får se.

hehe, nei, ps2 er ikke handla inn ennå:P og om jeg skal ha det, blir det bare for å showe:P gidder ikke geeke:P

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ps2 som er chippa og som jeg skal ettermontere en 200gb hardisk slik at jeg kan ha ca 45 spill/filmer på den. Og da kan jeg bytte mellom spill uten å bytte cd e.l..

Kablene kan man bare ta under trekka i bilen slik at de ikke syns, så kan man lage holdere for dem (2 stk) på den veggen hvor folk pleier å montere kupe varmere, altså sideveggene hvor bena er, på fører siden så blir det sideveggen nærmest høyreben.

Gleder meg til jeg får bil (01. feb) slik at jeg kan montere det inn.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kikka litt nøyere etter nå, og det erjo klart at detter ikke vil trekke så mye strøm. Bare jeg som surra litt:P

Min plan er å legge ps bak i bagsjen, også montere skjerm i luka på bilen, slik at man kan sitte bak å leke litt:P men skal også ha skjerm fremme ved fører så man kan se film der... men selve spillingen skal foregå bak fra flukt stoler, hehe, blir nesten omskolering til å jobbe i veivesnet eller falken detta:P

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksand3r har rett i det... Vet ikke om det er det med PS3, men slik det var med PS2, var at USA brukte NTSC og Europa brukte PAL, nesten som sone-sakene, ergo fungerte ikke euro-spill med USA versjonen og motsatt...

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ps3 billigere? På euronics i larvik skal de ha 800 kr for ps 2. Det må jo sies at det jeg skal ikke ha fult av spill da:P Skal bare ha et par bil spill og sånn for å ha det litt morro:P

Mente at PS3 er billigere i USA enn i Norge ;)

Og spillene vil koste sånn ca halvparten av her til lands, og det er MYE bedre utvalg.

Bedre fortalt nå da?

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider