Gå til innhold

Hvorfor ikke bearbeide topplokk diesel?

Ranger emnet

Sulliken

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at de har en kjapp jukse metode, slik at de slipper å ta ned fronten, lykter, flyttte ut radiator, osv, om de bare skifter toppakning. De får jo av toppdekselet, uten å demontere alt..Og kan låse kammen, og demontere drevet.

Værre syns jeg det var med merkeverkted, de skulle ha 1500 ekstra for å skifte dieselpumpereim (bare reima), og den må jo av når de skifter tannreim alikevel.

Jeg har ei liste med spesialverktøy jeg trenger.

Det dyreste er spesialverktøy til viberasjonsdemperen, nest dyrest, spesialholdeverktøy til kamdrev, billigere låseverktøy for KAM, enda billigere, låsepinne til dieselpumpedrev, Må og ha noen umbrako piper som er filt ned, slik at de er korte, så jeg ikke stripper noen bolter.

Og alternativt: Et låseverktøy til å holde veivaksel på plass,

Ca 1500 kroner i verktøy..

Føles dyrt når jeg akkurat har kjøpt dette settet på komplett til 400 kroner, som er makent det biltema selger for 1198. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314518 Dagens verktøy tips, til lavpris fra meg:) Komplett i sverige tar 799 for settet. Men kanskje 10 års garantien er verdt de ekstra 800 kronene, jeg skiftet akkurat en sak fra biltema, som røyk..

Biltema verktøy har fordeler også, var engang jeg dro en bolt feil vei på en bil jeg hadde, og da knakk verktøyet i to, akkurat da var jeg glad for biltema sin kvalitet, på det billigste utstyret sitt.

, spesialverktøy skal betales med sin vekt i sølv.

Jeg lurer på om disel settet til biltema, med låseverktøy, passer til min, men det gjør det vel ikke.

Skulle brukt biltema registereim, og gjort jobben selv:)

Lurer på hvem som lager biltema sine reimer:) Gates?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg om AMC topplokk er like gode som det som sitter orginalt?

Jeg ser sylinderservice har disse to:

908805 TOPP VAG 25TDi 1T, AAT,AEL,ABP,AHD,AFB 91-97 KMPL.M/KAM 8 150 (til sammenlignet har Norsk bildelsenter en ny orginal topp til 11990 pluss mva)

908804 TOPP VAG 25TDi ACV,AHI,AJT KMPL.M/KAM 9 400

Motoren min er av den første typen, altså audi..

Det jeg lurer på er om bare toppen (uten deler), er samme på begge delenummer? Kan nemlig få tak den billig fra tyskland, den 908804, uten noe tilbehør som kam, osv, lurer på om 805 og 804 egentlig er like, bortsett fra kam, men jeg vet ikke.

Enda ikke fått noe svar fra noe motorverksted på det, og de er vel heller ikke så glade i å gi ut slik informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider