Gå til innhold

bilen min bremser og fjusker på halv gass:/

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

hei. når jeg skall kjør fartsgrensa så er det som om motoren holder meg igjenn, spesielt i motbakker og venstresvinger

etter jeg har kjørt rolig en stund og båtner gassen da skyter den en tur og går som ei kule

og når jeg kjører full gass nedåver bakker slipper gassn og gir på igjenn litt lenger ned så tar det ei lita stund før den drar i gang igjenn

noen som har noe tips?

motoren er en b21at

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er tennpluggene? Pluggledninger? Fordelerlokk?

Jobber bensinpumpa under bilen tungt?

tennpluggen en kjørt me siden fredag(15.12.06) har ikke sjekka pluggene åsen farge de har enda da

pluggledningene og lokk er en måned gammel(men er fra biltema)

har ikke bensinpumpe under bilen jeg, her kjørest det med mekanisk (som skall være til forgasserturbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Ermekanisk pumpe på blokken, er ikke originalt med filter på A(T)-motorene. Er det ett filter der, bør det ligge rett før bensinpumpen. Men kan høres ut som bensinpumpen din har tatt kvelden, membranet som er revnet eller noe. Sjekk at trykknippeln på pumpa di ikke er tettet igjen. Sjekk også trykkslangen mellom innsug/bremsekraftforsterker at den ikke er morken og dreger falsk luft. Bør også sjekke membrapakningen i forgasseren at den er hel, bak forgasseren mot torpedoveggen ligger det en plastdel på skrå med to skruver i, løsne den å sjekk at gummiringpakningene er der og er hele.

Jeg hadde en B23AT for noen år tilbake, plagdes noe av det samme som deg. Jeg byttet turbo, pumpe, tenningsdeler osv.. Justerte reg og tenning fram og tilbake i ukesvis. Til slutt når jeg en dag ble den helt tullat og ville ikke gå normalt ble den parket og feilsøkt, alt så ut til å være ok.. Da jeg prøvde å starte den, stod jeg i døråpning å så mellompanseret på motoren la jeg mere til den sprutet bensin bak på forgasseren fra det plastdekselet som står på skrått. Pakningene der var delvis borte. Ordnet dette og bilen gikk som et lyn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ermekanisk pumpe på blokken, er ikke originalt med filter på A(T)-motorene. Er det ett filter der, bør det ligge rett før bensinpumpen. Men kan høres ut som bensinpumpen din har tatt kvelden, membranet som er revnet eller noe. Sjekk at trykknippeln på pumpa di ikke er tettet igjen. Sjekk også trykkslangen mellom innsug/bremsekraftforsterker at den ikke er morken og dreger falsk luft. Bør også sjekke membrapakningen i forgasseren at den er hel, bak forgasseren mot torpedoveggen ligger det en plastdel på skrå med to skruver i, løsne den å sjekk at gummiringpakningene er der og er hele.

Jeg hadde en B23AT for noen år tilbake, plagdes noe av det samme som deg. Jeg byttet turbo, pumpe, tenningsdeler osv.. Justerte reg og tenning fram og tilbake i ukesvis. Til slutt når jeg en dag ble den helt tullat og ville ikke gå normalt ble den parket og feilsøkt, alt så ut til å være ok.. Da jeg prøvde å starte den, stod jeg i døråpning å så mellompanseret på motoren la jeg mere til den sprutet bensin bak på forgasseren fra det plastdekselet som står på skrått. Pakningene der var delvis borte. Ordnet dette og bilen gikk som et lyn igjen.

den var i stykker til meg og til å begynne med, men da jikke den fint på tomgang å fartsgrensekjøring;) men da kuttet den ette 3000omdr i 3 gir... så byttet jeg pakninger å da kom dette problemet, men det er bare å drite i det!! jeg skall hive den gasseren LANGT!! skall hente meg en b23e i hælga å ta sprutn og toppen fra den. takker for svar(men til ingen nytte:P) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider