Gå til innhold

hvordan få overdriven til og funke

Ranger emnet

tsracer

Anbefalte innlegg

hvordan koble så overdiven funker nå man ikke har lednings nettet til den.

har bare det som kommer opp fra kassa også det som rele sitter på. har ikke resten som skulle ha sittet der.

hvordan koble så den funker??

takker for alle svar

http://www.bilforumet.no/faq

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men må vel koble strøm og sån.:/ er litt usikker.

har bare satt i ei ny kasse som jeg fikk tak i. er ei m47 men fikk ikke kobla 5 giret for det er ikke resten av L nettet til den .

noen som har tips så jeg slipper og skifte hele L nettet for og få det til og funke?

http://www.bilforumet.no/faq

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men må vel koble strøm og sån.:/ er litt usikker.

har bare satt i ei ny kasse som jeg fikk tak i. er ei m47 men fikk ikke kobla 5 giret for det er ikke resten av L nettet til den .

noen som har tips så jeg slipper og skifte hele L nettet for og få det til og funke?

m46 mener du.. bare koble bryter med strøm...

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giver på toppen av kassa ved siden av bryteren til reverslampa er jord...

Så må du ha 12v fra en sikring i bilen og 2 kabler fra bryteren på spaken..

og en kabel til solenoiden.. Men det finnes 2 releer, ett gult eller noe, ett hvitt og ett gammalt blått... Du kan også bruke ett pulsrele.. Men kan ikke bruke vanlig rele og få det til å funke som det skal...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Skal gå ei ledning fra bryteren på kassen og opp til rele'et. Fra rele'et og til dashbordet. Fra knappen er jeg litt usikker, men ei av de ledningene skal gå ned til solenoiden på kassen. Andre skal vel til rele'et? Er 5 ledninger som skal inn på rele'et ihvertfall..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha det til å fungere som det skal så må du i allefall ha ett rele til overdrive.. det er 3 typer, alle 3 funker like bra...

Du kan bruke ett vanlig rele, men da får du ikke gira ned fra 5 (od)til 4 gir.

du kan bruke ett pulsrele, men hvis du girer fra 5 (od) og ned til 3 også tilbake til 4 vil od legge inn

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det.. På min bil var rele'et gåen, så jeg måtte trykke inni selve rele'et når jeg skulle ha OD. Funka da å ha OD i alle gir.. Utenom revers.. da blei det stygge lyder i kassen.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider