Gå til innhold

Jeg har et problem :/

Ranger emnet

MR_Simba

Anbefalte innlegg

Jeg har en 10" Zachry som har spilt ræva av dobble 12" i andre biler..men no i d siste har d kommet en liten vrenge lyd..

Bassen blir altså ikke svakere eller noe, men bare en liten vreng så e der..irriterende, lurer på om jeg har sprengt den?

Opplysning:

Har en eldre cd spiller, som jeg da har koblet signal kabler på "gammle måten" om noen fatter. Og slikt, altså det er tynne små kabler å shit der.. Hva kan være problemet? forsterkeren som har røket ?..Lyden funker like bra, men den vrenge lyden kom bare i går..:(

Hjelp og forklaring mottas me takk:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at du har brent den. Hadde samme problem med en Spl Dynamics Pro12D2. Etter å ha matet den med 1000w en helg merket jeg at det skrapte noe jævlig av subben. Det som var lit rart var at det var akkurat like mye trykk i bilen som før. Man merket skrapinga bare når man åpnet bagasjeluka. Når jeg skrudde opp delefilteret til å skjøre ved 250hz i stedenfor 50hz ble skrapelyden mye sterkere. Med delefilteret på 250hz tok det bare et par minutter før hele bilen var fullt med røyk og lyden ble borte. Elementet sto bom fast!

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel 2 årsaker til ulyd i bassen.

1: Du har sprengt den. (For stor forsterker -> for mye effekt, eller for liten forsterker -> forvrengt signal)

2: Noe på bassen har løsnet. Somregel spideren.

Ta ut bassen og sjekk dette.

http://www.team-brs.com

Ford Fiesta ST 150 -08 Frozen Wite

Ford S-MAX Titanium S 2,2 TDCI 175hk -09 Panther Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg så høres det ut som elementet er sprengt.

Ifølge ljudia så er eff. 300w (der står ingenting om der er rms), men om du nå skal ha deg nytt så er jo dette et greit tids punkt til å feks gå opp til en 12" :)

Zachry BX-812 - 995,-

Hadde et zachry bx-810 (10") på rommet her før, det spiller faktisk veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olavvi

Det er som regel 2 årsaker til ulyd i bassen.

1: Du har sprengt den. (For stor forsterker -> for mye effekt, eller for liten forsterker -> forvrengt signal)

2: Noe på bassen har løsnet. Somregel spideren.

Ta ut bassen og sjekk dette.

http://www.team-brs.com

Her du for stor forsterker så brenner du sploen å subben blir sitene fast men har du derimot en forliten vil du klare å ødelegge den med forvrenkte signaler, tipper han har en dårlig forsterker som har ødelagt subben..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olavvi

Det gule på bildet er spideren. Den kan løsne i ytterkant hvis limingen er for dårlig.

Det går vel ikke ann å sjekke ut ditta der i subben?..vurdera å kjøpe meg ny en ja..men da skal e ha bedre forsterker og..den e altså 240W..mens subben er på 350...jaujau

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider