Gå til innhold

Problemer med Motronic, starter når den selv føler for.

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med B200ET'n, den ville ikke starte før helga...ikke tegn til liv! :(

 

Tok ut pluggene, de var sotete, men brune på tuppen - de ble bytta til nye NGK BPR6ES. Den starta fortsatt ikke. (Ute i 5 minusgrader.)

 

Fikk taua den inn i varmt lokale i går og i kveld gikk jeg ut for å feilsøke. Jeg tenkte at jeg kunne prøve å starte, bare for morro skyld...og driten starta faenmeg!

 

 

Jeg har ikke kjørt den ut ennå, men jeg regner med at problemet kommer tilbake med en gang...noen råd?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka om tempraturgivaren til vatne fungera? Sjekke om kaldstart-dysa får straum når du prøver og starte?

 

Ville ha sjekket disse punktene først jeg også.

Hvis temp-giveren (den i midten) ikke fungerer, så starter den ikke i det hele tatt. Hvis kaldstartsdysa ikke fungerer, må man file veeeldig lenge.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte den ut av verkstedet i går kveld (-5 grader) og etter 3 timer startet den igjen, dog litt tregt - kjørte den inn igjen etterpå. I dag har jeg feilsøkt i kontakten til tenningshjernen - 0 feil. Kjørte den ut for å leke meg (-10 grader), hadde motoren i gang i 4-5 minutter og stoppet den, da var det ikke tegn til liv.

 

I feilsøkings-guiden på 200-forumet ble det nevnt en blå kontakt, de eneste blå kontaktene jeg har funnet er til setene... :P

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 9-tiden var jeg ute for å taue inn bilen, men måtte prøve å starte, bare for skams skyld... FAENSKAPET STARTA!

 

Åssen i HÆLVETE skal man feilsøke på en bil som starter når den føler for...

 

Far min satte meg forresten på en ide, kansje jeg bare må fjøre den i form igjen... De siste 4 månedene har den aldri gått mer enn 5-10 minutter hver gang, det kan vel være mer enn bare pluggene som ikke har godt av det... :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt den i en times tid ble den bra igjen. Jeg har hatt problemer med dårlig oljetrykk på lave turtall, og etter den turen jeg nå har hatt ble dette MYE værre - oljelampa lyser opp til ca 2800 rpm (tidligere ca 1700 rpm). Dette gjorde at jeg nå har fremskyndet planene mine om å bytte motorblokk fra B200ET-blokka jeg har nå til en B21ET-blokk jeg har liggende.

 

Ved demontering fant jeg ut at ledningen til tempgiver "C" (på bildet under) var isoleringen borte på... og ledningen til tempgiver "B" var ikke tilkoblet! Giver "A" var alt i orden på.

 

motronic4.jpg

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta bare å tre på en strømpe på kontakten til kontakt "C" *den er til tempmåleren inne på speedoen*

 

kontakt "B" er tempføleren til motronic og tomgangsmotoren! den må være tilkoblet!

 

dersom den er def. el at man lasker begge kontaktene og til jord øker tenningen ca 8 grader!

min tempføler "B" er kaputt..

 

koster 185,- hos pedersen racing!

 

giver A er termotidgiveren for kaldstartdysen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår