Gå til innhold

tikking

Ranger emnet

Gravemaskin

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg ny bil nå

2001 audi 1.8t

i motorrommet på venstere side er det en beholder for væske.

det går en ledning inn i den og en ut i innsuget. den pleier noen ganager å tikke? noen som vet? er en varsellampe som lyser i dashen også. det er ikke olje, men kan se ut som en motor på varsellampe displayet(?)

og når skal reg reimen byttes på denne bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Den tikkingen du nevner er nok normalt, er i alle fall sånn på min også. Tror det er en sensor for bensinflow eller noe sånn.

Men den varsellampen som lyser burde du ta en diagnose-test på. Koster ikke så allt for mye å gjøre (jeg betalte 250,- hos audi verksted). eller hvis du kjenner noen med sånn OBD-2 kabel er det billigere.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt meg ny bil nå

2001 audi 1.8t

i motorrommet på venstere side er det en beholder for væske.

det går en ledning inn i den og en ut i innsuget. den pleier noen ganager å tikke? noen som vet? er en varsellampe som lyser i dashen også. det er ikke olje, men kan se ut som en motor på varsellampe displayet(?)

og når skal reg reimen byttes på denne bilen

Har sånn tikking jeg også... hver fall når bilen går på tomgang.. Reg. reimen skal bytter ut etter 120 000km eller 5 år.. eller det er det møller sier, men tror det er 180 000 og 5 år... men det er jo altid greit og gjøre det på den sikre siden som møller sier... tror det koster deg litt om den ryker..

- Audi A3 1.8T 98' -

Prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være litt av hvert.. Lampen indikerer feil i motorelektronikken... Har hatt det 2 ganger selv.. Ene gangen var det en lambda-sonde, andre gangen en "g60" føler.. den registrerer et eller annet inni der, hehe.. vet ikke helt hva:)

Du burde kanskje sjekke det hos et verksted iallefall, kan jo være litt av hvert som sagt...

2008 Audi S3

X 2003 Audi S3

X 2002 Audi A3 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestil time til ny reg reim, vannpumpe , hyd justerer og ny viftereim, kom på 5800,- meeget billig:)

da er det bare å finne ut hva den varsellampen som lyser er for noe. forrige eieren har hat den lampen i 1 år og trodde det var en føler i eksosen eller noe.

ingen som vet?

fikk det for 5k jeg.... :ass:

- Audi A3 1.8T 98' -

Prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider