Gå til innhold

Plastfaget? Erfaringer?

Ranger emnet

xZoPpY

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer litt på om det er noen som har gått plastfaget/plastformer Vk1 faget her?

Hadde vært interessant å høre deres synspunkter på dette feltet.. Lurer på om jeg skulle tatt det året på skole for å begynne å støpe plast.. tenker på først og fremst båter...

Hadde som sagt vært kjekt med noen som har erfaring her, til å slenge inn noe info om hvordan det er...

mvh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

Tror du sliter litt med å gå den linja nå... Jeg var en av de siste som gikk den i Nord Troms på Lyngseidet i 1995.

Linja var nedlagt i 1999 da var det den siste klassen i Mandal, tilknyttet Umoe Mandal. Så skal du skaffe deg et fagbrev i dag så kan du begynne hos en bedrift og jobbe i 5 år og ta et sånn paragraf 20 fagbrev, eller du kan ta deg et AMO kurs, er vel et halvt år med teori og så jobbing i 2 år.

Og jeg kan love deg at du ikke hadde blitt arbeidsledig! Har jeg kunne ha vært på 10 plasser samtidig i dag så hadde det ikke vært noe problem.

Og ikke minst. Det er jo ikke bare båter man kan jobbe med. Jeg holder på med rør, tanker, bildeler, MCdeler, våpendeler, industrideler, Offshore 1 Båter, Hydrolift, ja det er ufattelig mye å ta tak i vist man ønsker det.

Så har du litt interesse for faget og ønsker å utvikle deg så kan jeg garantere deg at du ikke kommer til å kjede deg. Jeg har nå ballet med dette i snart 12 år og jeg er ennå ikke utlært eller lei. Det er stadig noe nytt!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har du fått et fagbrev som plastformer ja.Man kan også ta fagbrev som plastmekaniker, men da driver man for det meste med termoplast.

Du kunne ha tatt kontakt med Fagopplæringskontoret i Hordaland, der hadde du fått all infoen du måtte treng for å kunne skaffe deg et fagbrev på en greiest mulig måte.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider