Gå til innhold

Forskjell på vindusheis?

Ranger emnet

HelgeS

Anbefalte innlegg

Vurderer å skifte fra sveiv til elektrisk vindusheis og lurer derfor på om det er noen forskjell på størrelser, fester, osv på fem dørs og tre dørs golf? Har en fem dørs golf og lurer altså på om det er mulig å bruke system fra en tre dørs?

Jeg tror du får problemer.... Jeg hadde en '97 Golf GL+ og kjøpte en sett for ombygging fra sveiv til elektrisk. I dette settet fulgte det med hele opphenget/festet for glasset, ledninger, brytere, releer etc. Det hele var straight forward!!

Jeg er ganske sikker på at opphenget fra en 3 dørs ikke vil passe en 5 dørs eller motsatt. Dermed er det kun ledninger, brytere releer etc. du kan bruke. Du kan heller ikke bygge om opphenget fra en sveis-mekanisme til en el.-mekanisme etter hva jeg har erfart.. Jeg kan selvsagt ta feil!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3dørs med sveiv og fant en delebil med 5dørs elektriske vinduer, hørte litt rundt om dette ville passe over, og alle sa det ikke ville gå i det hele tatt :( siden 5dørs dørene er mye kortere og sånt... Så tviler det vill funka andre veien heller...

Jeg tror du får problemer.... Jeg hadde en '97 Golf GL+ og kjøpte en sett for ombygging fra sveiv til elektrisk. I dette settet fulgte det med hele opphenget/festet for glasset, ledninger, brytere, releer etc. Det hele var straight forward!!

Yo! Hvor kjøpte du det settet fra?? får alt plass inne i døra, at det ikke stikker ut liksom?..

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3dørs med sveiv og fant en delebil med 5dørs elektriske vinduer, hørte litt rundt om dette ville passe over, og alle sa det ikke ville gå i det hele tatt :( siden 5dørs dørene er mye kortere og sånt... Så tviler det vill funka andre veien heller...

Yo! Hvor kjøpte du det settet fra?? får alt plass inne i døra, at det ikke stikker ut liksom?..

Jeg fant det på finn.no!! Komplett!! Hullet i dørtrekket ble tettet med en medfølgende blindlokk. Tror settet var org. VAG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider