Gå til innhold

B230f deler ønskes kjøpt

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

har en komplett.. uten ledningsnett og med "svinghjul" fra automat. ellers komplett. hva er det egentlig du trenger?

Komplett hva? Jeg har bilen og motoren.. Ledningsnettet skal vel passe over selv om jeg bytter hjerne og slikt?

Trenger egentlig de delene for å bygge tubo motor ut av den.. Ellers har jeg alt..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger:

dysemotstander, hjerner, dyser og lavere kompresjon.

i tillegg, turbo, manifoil, eksosanlegg, intercooler, slanger og rør, oljekjøler, oljeretur (blokk/bunnpanne), muligens også kjøleslanger i tilfelle vannkjølt turbo, hele (nye?) motorfester, turbotrykksmåler og dumpventil (enten resirk eller pustende).

en mer passende kamaksling kan vere et alternativ.

T-kam for kjørbarhet

A-kam for normal bruk

K-kam el. tilsv. for mer turtall

mulig jeg har glemt noe nå, men går ut i fra at du skal ha noe tilnærmet en orginal FT motor på rundt 160-190hk og da kan du bruke det meste fra F motoren (du må ha LH 2.4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Oki.! Takk takk.!

Har jo

Turbo,manifoil,eksosanlegg,intercooler,slanger og rør (muligens må jeg ha mer men uansett) også har jeg oljekjøler,oljeretur,turbotrykksmåler

Så da mangler jeg:

dysemotstander, hjerner, dyser og lavere kompresjon,dumpventil.. Er det andeledes motorfester da?

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...