24277 Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Skal fjerne en del rust på bilen min nå, og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en trykksandblåser. Men så kom jeg på tanken på å lage en selv, fordi farmi har en tank som tåler 15 bar liggende på verkstedet. Hvordan er en trykksandblåser bygd opp? er det bare en helt vanlig tank? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Er en tank med sand som blir blåst ut gjennom ei "dyse" ganske enkelt... :p Går vel sikkert an å lage en selv, om man har kunnskaper. Legg ut bilder, etc hvis du skal bygge en ihvertfall.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Ta en titt her, å bygge en sandblåser er latterlig enkelt igrunnen! men har du kompressor med "baller" nok til jobben? http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=38172&whichpage=2&SearchTerms=sandblåser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 hvor mange liter bør en kompressor klare for et slikt heimalage sandblåseapparat? kunne trengt en slik sak:P er vel bare fram med sveiseapparatet og begynne og mekke til noe;) mvh chevy8 Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Jeg har en slik 2,5hk med 25liters tank, det er for lite til annet en småtteri. Har lurt på kjøpe to slike og prøve, de selges jo for nesten ingenting på OBS, maxbo osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 har kanskje det eg også:) men er det vits å ha flere stykker da? kobler du de sammen med et T stykke eller noe da? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Burde ha rimelig stor kompressor om ikke du er glad i kaffe/røykepauser hvert fjerde sekund.... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 har kanskje det eg også:)men er det vits å ha flere stykker da? kobler du de sammen med et T stykke eller noe da? Ja, det var planen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24277 Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Kompressoren min pumper opp med 290 l/min på 8 bar. Tanken er 150 l. Når tanken er full så får jeg 350 l/min. Godt nok dette? den fra torsov krevde bare 150 l min :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andpe Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Jeg har en på 600 l/min, og den går hele tiden på min trykksandblåser... Alt er jo avhengig av dysestr da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 hva er egentlig poenget med en slik "trykksandblåser?" blåser en del sand på verksdet selv, har da tilgang på 10bar luft med 600L tank fra en skrukompressor... bruker bare en enkel pistol med sandsuger fra biltema.. menfortell meg gjerne bruksområdet ved å bruke "trykksandblåser!" Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Du slipper å dra på en pøs eller sekk med sand, kommer bedre til fordi du slipper sugeslangen, kan holde dysa opp-ned, utrolig mye mer effektiv om du skal blåse noe mer en et par rustflekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 da kan jeg forstå det :) men funker fint på den måten jeg gjør det alt egentlig :P Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24277 Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 noen her som har erfaringer med en slik som de har bygget selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andpe Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 jepp - min funker som gull! kjøpte dyser fra gasolin.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg