Gå til innhold

Lakkering av svarte lister

Ranger emnet

960T6

Anbefalte innlegg

Hei,

har en volvo v40 med sorte lister fremme på skjermen, på dørene og bakfanger. Disse har jeg tenkt å lakkere i bilens farge.Har også tenkt å lakkere dørhåndtakene etter hvert.

MEN: hva er lurt å bruke av lakk her? Overflaten er jo litt ru, så et godt lag med fyller + pussing etterpå må vel til..men spesielle lakktyper for denne plasttypen..noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har en volvo v40 med sorte lister fremme på skjermen, på dørene og bakfanger. Disse har jeg tenkt å lakkere i bilens farge.Har også tenkt å lakkere dørhåndtakene etter hvert.

MEN: hva er lurt å bruke av lakk her? Overflaten er jo litt ru, så et godt lag med fyller + pussing etterpå må vel til..men spesielle lakktyper for denne plasttypen..noen som vet?

Ingen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal lakke med boks, ble jeg anbefalt å bruke lakken fra BilXtra av en lakkerer :) Du får lese gjennom guiden min her:

http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/viewtopic.php?t=3005

Øverst på sida har jeg lakkert to rammer og lenger ned på siden har jeg lakkert sidespeil og to deksler :) MEGET bra resultat med den lakken :)

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal lakke med boks, ble jeg anbefalt å bruke lakken fra BilXtra av en lakkerer :) Du får lese gjennom guiden min her:

http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/viewtopic.php?t=3005

Øverst på sida har jeg lakkert to rammer og lenger ned på siden har jeg lakkert sidespeil og to deksler :) MEGET bra resultat med den lakken :)

Det så veldig bra ut:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gjort dette, og dette er vår fremgangsmåte:

- vask med silikonfjerner!

- puss ned med våtslipepapir, først 240, så ca 400 papir

- vask med silikonfjerner

- legg på plastikkgrunning

- legg godt med slipefyller

- vask med silikonfjerner

- dersom du sliper igjennom fylleren, legg på mer plastikkgrunning.

- og da legger du lakk, og klarlakk.

Vent til det er tørt, og så kan du beundre resultatet! :m'm:

Lykke til! :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider