Gå til innhold

Corolla 4AGZE på vei

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Hei, etter å ha solgt GT-R'en min, ble det omsider jakt etter et nytt "japseprosjekt".

Planen var først AE86, men har igrunn slått ifra meg å betale ca. 70000,- for en 20 år gammel corolla, ihvertfall for denne gang. Derfor ble det i stedet denne: :D

 

download.php?id=19417

 

Litt info:

4AGZE MAP-versjon (165hk) (motor, drivlinje, m.m.)

Større reimhjul for økt ladetrykk

Green filter

Mongoose 2,5" eksos

KYB dempere (20% stivere enn org.)

Fensport fjærer (-35mm og 30% stivere enn org.)

Cusco camberplates foran

Whiteline justerbart stabstag foran

Whiteline justerbart stabstag bak

Whiteline eksentriske castor foringer

Whiteline tårnstag bak

AE101 frontfanger

Hjemmelaga shortshifter

Toyo Proxes R888 slicks

 

4agzeibil_143.jpg

 

corollajarlsberg_122.jpg

 

Bilen er dessverre ikke så pen som på bildene, siden en god del overflaterust har sneket seg frem. Panseret er byttet pga bulker og rust, så scoopet må også flyttes over.

 

Planer blir uansett som følger, i prioritert rekkefølge:

- Få bilen på veien. (Eu-godkjenning og småtteri)

- Oppgradert bensinpumpe, siden den originale GTi-pumpen står i bilen nå.

- Pusse vekk rust og hellakkere bilen.

- Oppgradere bremser.

- Gjøre ett eller annet interiørmessig.

- Hva enn fantasien og økonomien tillater.

 

Har allerede Walbro bensinpumpe, bensintrykksregulator og Goodridge stålomspunnede bremseslanger på vei, så jeg er godt i gang selv om bilen ikke er ankommet ennå. Satser på at bilen står klar i verkstedet like over nyttår.

Mer info og bilder kommer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du fått deg en sånn bil jeg har hatt lyst på i alle år! Er det orginalbil dette her el? Har den vert regga i norge før? Rive av den kompressoren og skru fast en turbo er et must. Evt beholde kompressoren og ha både turbo og presse. De motorene der tåler juling som bare F***

Grattis!!

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du fått deg en sånn bil jeg har hatt lyst på i alle år! Er det orginalbil dette her el? Har den vert regga i norge før? Rive av den kompressoren og skru fast en turbo er et must. Evt beholde kompressoren og ha både turbo og presse. De motorene der tåler juling som bare F***

Grattis!!

 

Hei, bilen er originalt en GTi, og er solgt ny i Norge i 1987. :D

Tviler igrunn på at jeg kommer til å turbokonvertere med det aller første, først og fremst vil jeg se hvilke muligheter og begrensinger kompressoren har. Syns det er litt begrenset hva slags effektuttak man kan ha på en fwd-bil også.

Tiden vil vise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver 4AGZE MAP-versjon (165hk) i første post, er dette i beregnet kompressoren eller uten? Må være artig bil med denne motoren.

 

Litt offtopic:

Hei, bilen er originalt en GTi, og er solgt ny i Norge i 1987. :D

 

Vet du om GTI utgaven ble solgt i Norge fra 87 - 92 ?

Driver å leter etter en slik hatchback selv, syns de Corolla'ene er gode å kjøre. Har min andre AE 92 (først sedan, og nå Liftback) 1,6 som bruksbil nå, og de går jo til en skyter de.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver 4AGZE MAP-versjon (165hk) i første post, er dette i beregnet kompressoren eller uten? Må være artig bil med denne motoren.

 

Litt offtopic:

 

 

Vet du om GTI utgaven ble solgt i Norge fra 87 - 92 ?

Driver å leter etter en slik hatchback selv, syns de Corolla'ene er gode å kjøre. Har min andre AE 92 (først sedan, og nå Liftback) 1,6 som bruksbil nå, og de går jo til en skyter de.

 

Hei, 165 hk er det originalt i motor med kompressor montert. Denne har større reimhjul montert, så det er nok 20 hk+ å hente der også.

Som sagt er bilen en original GTi og solgt ny i Norge i 1987. Regner med de var tilgjengelig i senere tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Fikk ikke linken til å fungere jeg. Hva har du tenkt å kjøpe deg igjen nå da? Ny GTR?

 

Hei, linken fungerer fint her, men kan kopiere salgsannonsen hit. Blir mest sannsynlig ny GT-R på meg nå. :D

 

Hei, jeg vurderer nå å selge Corolla-prosjektet mitt, grunnet manglende tid og interesse.

 

Corollaen er originalt en GTi, og er f.gangsreg. i Norge i november 1987.

Det er i dag montert 4a-gze - motor i bilen. (Kompressor)

Motoren bruker hverken olje eller vann.

 

Litt utdypende info og diverse modifikasjoner:

 

4A-GZE map versjon (ikke godkjent)

2,5" mongoose eksos

16" OZ Chrono HT m/ Federal SS-595 205/40

14" originale GTi-felger med Pirelli piggdekk.

EBC yellowstuff og greenstuff bremseklosser

Goodridge stålomspunnede bremseslanger

Større reimhjul

Walbro bensinpumpe

KYB dempere

H&R senkefjærer (godkjent i vognkort)

Whiteline tårnstag bak

Whiteline stab.stag foran og bak

Cusco top mounts

HKS justerbare kamdrev

Kamdrev-deksel m/ plexiglass

Polert rustfritt pluggdeksel

Apex"i luftfilter

GReddy oilcatchtank

GReddy breathertank

Bi-xenonkit

Diverse silikonslanger

Blitz turbotrykksmåler

Shortshift

Momo ratt, pedaler og girkule

 

Ellers er det montert ny regreim, løpehjul, toppakning, ventiltetninger, bremseskiver bak, tennplugger og -kabler, termostat, diverse pakninger, mansjetter, sim-ringer og tetninger generelt, m.m.

Kvitteringer på alle innkjøpte deler medfølger.

 

Minus med bilen:

- Tomgang er usedvanlig høy, og ligger på ca. 3500 rpm. Har feilsøkt etter både vakuumlekkasjer og falskluft, uten å kunne finne årsaken. Muligens en gåen sensor e.l. er årsaken. (?)

- Ellers er det noe rust på bilen. Det meste er overflaterust, mens hjulbuene bak bør byttes. Bagasjeluke bør også byttes, men her følger det med en rød og rustfri bagasjeluke.

Bilen trenger også hellakkering, og ruller for tiden med svart panser.

- Bilen rykker litt hver gang man går på og av gassen. Muligens slarkete motorfester, eventuelt dårlig tps-sensor.

- Skiltlys fungerer ikke.

 

Årsavgift for 2007 er betalt, og bilen ble eu-godkjent januar 2007.

En mengde reservedeler medfølger, bl.a klare baklykter, komplett bigport-topp, div. interiør, m.m.

 

Ta kontakt for mer info og bilder.

 

1491668-bilde1-p4150574.jpg

 

1491668-bilde3-p5100596.jpg

 

1491668-bilde4-p3290541.jpg

 

1491668-bilde5-p4160579.jpg

 

1491668-bilde6-p4150568.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår