Gå til innhold

Forsterker slutta å funke, hva er gale??

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Her en dag kutta bare forsterkeren og subbene som den er kobla opp mot -å spille. Lyset i logoen på forsterkeren lyser når tenninga går på, men ikke det grønne Power lyset. Hva er gale? Sjekka mot jordinga, er strøm osv.. Irriterer vettet av meg.. kan ikke tro forsterkeren har tatt kvelden.. og sikringer er hele.

Er en Sinus Live 5 kanals forsterker og Kicker Competition 12" subber..

1232.jpg

233.jpg

12322.jpg

Håper noen her inne har noen gode råd eller lignende opplevelser de vil dele med meg! Vil ha trøkket tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell rimelig feilposta også denne. Samme skjedde til meg også her en dag faktisk, kutta bare helt plutselig. Ene ampen lyste, og begge viftene i begge ampene gikk, men så plutselig kom lyden tilbake. Aner ikke hva det kan være. Og hvorfor bruker du ikke remote utgangen fra spilleren, men bruker remote på strøminngangen?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min forsterker slutta å virke var det remote-ledningen det var brudd på. Ikke sikkert det er det som er gale med deg. Men du kan jo for sikkerhets skyld sjekke med et voltmeter i begge ender av ledningen :).

Kan godt være, men remoten er nesten helt ny.. tror neppe det er den. Og forsterkern slår seg jo på sammen med tenninga, det er jo remotens jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor bruker du ikke remote utgangen fra spilleren, men bruker remote på strøminngangen?

Kan du forklare dette litt nærmere? Har en blå ledning jeg ikke bruker, som går ut fra spillern, som heter rem. amp. Denne du snakker om? Skal jeg koble denne opp mot remoten fra forsterkeren?

Har hatt dette oppsettet jeg har nå i nesten et år, har funka fint, i en tid datt det ut i 10 sek og kom tilbake, men en dag bare slutta det helt å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være, men remoten er nesten helt ny.. tror neppe det er den. Og forsterkern slår seg jo på sammen med tenninga, det er jo remotens jobb?
Hvis ampen slår seg på når du har på tenninga, er remoten/cd-spilleren koblet igjennom tenningen. Hvorfor ikke koble cd-spiller til faststrøm og remote til remoteutgangen på cd-spilleren, slik det egentlig skal være? Dumt å koble spilleren igjennom tenninga da, da du må stille inn alt på nytt for hver gang du stopper bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare dette litt nærmere? Har en blå ledning jeg ikke bruker, som går ut fra spillern, som heter rem. amp. Denne du snakker om? Skal jeg koble denne opp mot remoten fra forsterkeren?

Har hatt dette oppsettet jeg har nå i nesten et år, har funka fint, i en tid datt det ut i 10 sek og kom tilbake, men en dag bare slutta det helt å funke.

Den blåe ledningen du snakker om som det står rem.amp på er styrestrømmen til forsterkeren, den som slår forsterkeren av og på for hver gang du slår av og på cd-spilleren. Det er egentlig den ledningen remote skal kobles til. Men mange tror det er bare å "laske" fra + på forsterker til remoteutgangen, det funker greit det, forsterkeren slår seg på, men aldri av igjen, da den har konstant strøm på. Du har koblet cd-spilleren igjennom tenninga på bilen, så for hver gang du vrir om nøkkelen slår cd-spilleren seg av, også forsterkeren. Litt tungvindt å stille inn cd-spilleren for hver gang du skal starte bilen på nytt igjen. Derfor er det smartere å koble direktestrøm til cd spilleren (med 10 amp sikring), og heller slå spilleren av manuelt, og koble remote til den blå ledningen. Remoteledningen er alltid blå fra en cd-spiller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da du må stille inn alt på nytt for hver gang du stopper bilen..

Må ikke det, er kobla opp memory mot strømmen. Sikkert slik du forklarer her. Eq instillinger, radio favoritter osv ligger inne 24/7. (Rød mot gul kabel på Sony.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote går til forsterkeren, ikke fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ta en liten AA eller AAA batteri og koble + og - på subben til + og - på batteriet. Hvis elementet rører på seg og går ut og inn så er den i orden, hvis den ikke gjør noe så er det noe feil med den.

Å prøve en annen forsterker ville vært en veldig god ide som en annen i tråden også foreslo. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ta en liten AA eller AAA batteri og koble + og - på subben til + og - på batteriet. Hvis elementet rører på seg og går ut og inn så er den i orden, hvis den ikke gjør noe så er det noe feil med den.

Å prøve en annen forsterker ville vært en veldig god ide som en annen i tråden også foreslo. ;)

Lykke til!

Okei, skal teste dette etterhvert, og ny forsterker når jeg får tilgang til dette. Takk for tipsene folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider