Gå til innhold

dumpventil virker ikke

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

og hvordan skall jeg finne ut d? det jeg skrev til tstuning når jeg bestillte var

motor b21 gasserturbo

turbotrykk 0,6 bar

og mye dumplyd

 

da fikk jeg denne

 

Høres ut som du har fått riktig ventil, har forøvrig samme motor (b21at) å har ingen problemer med min. har du ett bilde eller kan du forklare hva du har koblet til eventuelt hvor stor slange du har brukt? Jeg brukte bare den som går til vindus-spylerene.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.. den dumpen du har skal plystre greit hos deg nå.. men den er smurt inn med orange grease og det er jæv** seigt.. tørk det ordentlig bort til stempelet og veggen i dumpen er helt glatte.. så smører du den opp med noe olje du har liggende.. vacumslangen din kan også være problemet.. hvis du har en mjuk slange kan den kvele seg og hindre at dumpen åpner.. bruker du en slange som er nokså mjuk så skift til en med stivere vegger..

 

lykke til :)

 

mvh

Brukroa-trimning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har fått riktig ventil, har forøvrig samme motor (b21at) å har ingen problemer med min. har du ett bilde eller kan du forklare hva du har koblet til eventuelt hvor stor slange du har brukt? Jeg brukte bare den som går til vindus-spylerene.

 

her er noen bilder

22122006418.jpg

 

22122006417.jpg

 

denne slangen er vel tykk og sterk nåkk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det ordna seg...

 

Kjøpte RFL kopiene av TS, har jo twin turbo, så det måtte jo bli dobbelt så dyrt, tenkte jeg skulle spare litt og kjøpe fra TS, var jo tross alt så billig. Men husk at det er KOPIER de selger, og ikke orginal sakene.

 

har bare hatt trøbbel med dem, turbolekkasje, vakumlekkasje, shimsing, blåst av under kjøring (slangeklemmenes feil), og at det fettet inni der fungerer som lim om vintern...

 

Etter å ha brukt dem i halvt år gidder jeg ikke mer, bare trøbbel med dem... (Masse oppmerksomhet da...) De får en fin plass i "utbytta-deler" hylla og Greddy Type RS eller Apexi ventiler skal inn...

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det ordna seg...

 

Kjøpte RFL kopiene av TS, har jo twin turbo, så det måtte jo bli dobbelt så dyrt, tenkte jeg skulle spare litt og kjøpe fra TS, var jo tross alt så billig. Men husk at det er KOPIER de selger, og ikke orginal sakene.

 

har bare hatt trøbbel med dem, turbolekkasje, vakumlekkasje, shimsing, blåst av under kjøring (slangeklemmenes feil), og at det fettet inni der fungerer som lim om vintern...

 

Etter å ha brukt dem i halvt år gidder jeg ikke mer, bare trøbbel med dem... (Masse oppmerksomhet da...) De får en fin plass i "utbytta-deler" hylla og Greddy Type RS eller Apexi ventiler skal inn...

 

 

Huff da, det var jo ikke bra... Men men, alle kan jo ikke ha like mye flaks med bilene sine. hehe

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar!:) den virker nå, etter att det har blitt varme i motor romet..

Det jeg jore var å borre større hull i nippelen på insuget og jikk ned i størelse på slange

 

var jo bra at det ordnet seg da.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Problemet med de ventilene er at de fraktes fra utlandet og klima forskjellene gjør at dump valven "låser" seg. Det eneste som må gjøres er å klemme løst stempelet og sørge for at ventilen er varm. Dette skal bare et problem når ventilen er ny eller hvis bilen står i flere mnd.

 

Det er dessverre ikke samme kvalitet på en ventil til 7-800 kr som original ventilene til ca 2000 kr. Det er ofte en grunn til at kopiene er billigere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår