Gå til innhold

monterte dumpventil i dag, men virker ikke

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

hei, jeg har hiva inn en b21at for 2 ukers tid siden og har da kjørtg uten domp siden da. og i dag har jeg montert en domp, men den gir ikke fra seg noe form for lyd, d er fortsatt turboen som gir fra seg den flerre lyden(eller hva man skall kalle lyden)

hva kan være gæli? kjøpte denne ventilen http://www.mtsautopart.no/_shop/product_info.php?cPath=1_24&products_id=2805 jeg kjører med 0,6 bar

mvh arnt olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her har du en ganske grei illustrasjon av hvordan det skal være:

dumpventil.jpg

Har du sjekket at stempelet beveger seg fritt inni der? Ha gjerne litt olje på det.

Merk deg at vakuumslangen skal kobles på _etter_ gasspjeldet.

det er akkuratt slik på bilde jeg har jort det, snodi

Jeg teste den collins ventilen engang. Den ga sinnsykt med lys. Sikker på at du ikkje har feil ventil iforhold til lade trykket?

Har du sjekket at den ikke er for stramt justert?

hvordan vet jeg om jeg rett ventil iforhold til ladetrykket da?

og om den er for stramt justert så må jeg kappe fjæra som er inni den, er det lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 0,6 så blir det ikke mye lyd, men hvis turboen fortsatt kvitrer så kan du demontere dumpen og smøre den med motorolje.

d blir kansje ikke det, men litt skall det jo bli? til meg er det apsolutt ingen ting. har en kammerat som har b21et og kjører 0,6 (uten ic) og den jir fra seg brukbar lyd (vet ikke sort dump jeg da men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten samme dumpventil, bare med singeltrakt.

Og det blir masse lyd bare jeg lader 0.3 bar, så lyd skal det bli!

Skru opp dumpen og se om det ligger noen shims inni der. Hvis det er det, kan du prøve å plukke den ut. Og som sagt tidligere, sjekk at stempelet inni der beveger seg fritt

Hvilken slangen har du brukt til vakuum? Sjekk at den ikke kollapser når vakuumet kommer, og at den ikke er i klem noen plasser.

:thumb hiv driden å kjør uten:thumb

Hvorfor?! Slik at turboen slites fortere? Og slik at det blir mer lag etter giring?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider