Gå til innhold

min jomfru 940

Ranger emnet

Elling

Anbefalte innlegg

jao, turboperformance er en kar her jah:) å dumpventil trenger du ikke, for det har vi orginalt... å hvis du setter på en som IKKE er resirkulerende så KAN d få problemer med att bilen stoppe etter gasspådrag... det gjorde min da jeg prøvde... så je kjører bare med den jalla orginale! men den funker den å... fjortissene blir klare da de hører den:p hæhæhæ.....

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jao, turboperformance er en kar her jah:) å dumpventil trenger du ikke, for det har vi orginalt... å hvis du setter på en som IKKE er resirkulerende så KAN d få problemer med att bilen stoppe etter gasspådrag... det gjorde min da jeg prøvde... så je kjører bare med den jalla orginale! men den funker den å... fjortissene blir klare da de hører den:p hæhæhæ.....

hehe... må ha litt lyd;) er hypp på en kort "fttttt" eller "ft-t-t" lyd.. hmm.. hvis noen skjønte den lydskrifta? hehe---

han karen, hvor mye skal han ha for chip a pettern? og setter han den i osv? hvor mie skal han ha for komplett ferdig chippet liksom? og hvor mye ladetrykk kan jeg kjøre på...? tror jeg har en WG skjønner du... fra en 740 turbo, passer den regner jeg med?

og har jo powertech filteret fra 2førren, så mangler jo egentlig bare xsos... etter chip isåfall... men en ting og; hvis jeg bytter hele xsos anlegget... åssen går det med avgass på EU med tanke på å rive bort katten...

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xplain plis... hehe:)

den "kristne" måten er å kjøpe et sånnt lokk, eller så kan du gjøre det på den ukristlige måten, å bare lime ei tynnplate som du har skåret til rette proflen/fasongen på.. eller så kan du gjøre sånn det har blitt til at jeg kjører, der vakuum til dumpen blir kobla på et t styke på den som går til veivhusventilasjonen.. da offer den litt, ,men alikevl nok som går ut andre veien, slik at lyden blir "ikke off" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På turboen din så sitter det en slags dumpventil, men skal du bytte den og setta på en med litt mer lyd i så må du ta av den originale og blende hølet etter den med et slags lokk, det får du også kjøpt.

Et data sprut må mappes ja og må mappes på nytt hvis du endrer oppsett, men du kan hente ut mye hester av en motor ved bare og få optimalisert alt med et datasprut, da har du kontroll over alt.

Kjøp et sprut og ny eksos, det er den beste måten og begynne og trimme den motoren din.

Har sett flere eksempler på motor ras, alle skal helst ha 1000 hester, men det skal helst ikke koste over 10 lapper.

Spar heller litt penger du, og kjøp et sprut, skal du med chip og alt det der hvis du alikevel skal bygge ny motor? Da hadde jeg heller spart de tusen lappene.

Den korte lyden kommer i luftfilteret når du slipper gassen, hvis du har et slikt større luftfilter av et slag da.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på hvor man gjør det vil je tru... for det skal jo da justeres på rullende landevei da kansje.... men fra 1500kr og oppover tenker je!

synd du ikke kom hjem i jula da tom, sitter her i BLærum å monger je da.. har saltevakt å koser meg... blir mye fyll kan du si:p

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du komme innom så jeg får sett på børsa da:p regner med att jeg jobber på røa da.. men du kan jo sende en mld eller ringe da veit du!

Var å handla litt på volvo i dag:) se i tråden min for innfo...

Lånte tråden din litt for å reklamere for min egen jeg:p hehe....

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du komme innom så jeg får sett på børsa da:p regner med att jeg jobber på røa da.. men du kan jo sende en mld eller ringe da veit du!

Var å handla litt på volvo i dag:) se i tråden min for innfo...

Lånte tråden din litt for å reklamere for min egen jeg:p hehe....

hehe.. går bra det. spørs om jeg rekker noe mer enn å hjem å pakke og fyke oppover igjen... spørs hva klokka blir, skal ha med kona og. flyet lander i 16 tia på den 3. så tog til sandvika så er det gubbeexpress til drammen og hjem og pakke osv så opp til elverum igjen... og rena den 4. så blir det vel litt stress i en mnd ca på jobb hehe... mye action!! :D grannat kasting og sibo og masse gromt hehe... men hvor mye ga du for å få bilen din ferdig chippa a? gi meg litt kontakt info å sånn på chip karen da...?

for skal hente wastegate asap på den ødelagte turboen jeg ha liggende i garasjen i bærum...

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått årna chip enda, men jeg prøver å få årna det nå om dagen, m å bare få fingern ut av rævva å fine nr på boksen min å gitt det til han duden! så får vi se om det blir chip! må nok ha det for den går å kutter som ville faen om dagen.. ikke morro i det hele tatt! å skru ned trykk gjør jeg ikke:p går på 0.8-0.9 men hender den spretter over 1 å da kuttern!

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått årna chip enda, men jeg prøver å få årna det nå om dagen, m å bare få fingern ut av rævva å fine nr på boksen min å gitt det til han duden! så får vi se om det blir chip! må nok ha det for den går å kutter som ville faen om dagen.. ikke morro i det hele tatt! å skru ned trykk gjør jeg ikke:p går på 0.8-0.9 men hender den spretter over 1 å da kuttern!

aha... trodde du hadde chippa jeg.. så jeg kan byte klokka og justere til 0,7-0,9 ca uten chip og da gåre greit liksom? og filter for det har jeg jo liggende uansett. men si ifra når du begynner å årne da... kansje jeg slenger meg på. hva er den viking chippen mange prater om?

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider