BoomBoxx Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Når det gjelder XXX-15 så er det nettopp det at de ikke "trenger" 10kw for å spille bra. Min testrigg her hjemme yter ca.800watt RMS og det hadde ingen problemer med å riste det elementet skikkelig. XXX-15 i ca.100 liter refleks-kasse med 2-5 kvalitetskilowatt vil nok gjøre susen. Enig med Dag... Kan ikke skjønne hvorfor man skal trenge en million watt for å riste det elementet der til å spille høyt. Med den følsomheten, bør den jo nå full slaglengde med mindre effekt enn mye annet, og det er det som kjennetegner et godt element i mine øyne, hvertfall. Kjøper ikke noe som er tungdrevent, det lønner seg jo ikke for verken ører eller dynamo. :P Jævlig bra å akkurat snike seg forbi en konkurrent i dB-drag'en når han sitter med fire batterier og fire 3kW forsterkere for å drive en stakkars tungdreven 15", når du selv sitter med en yellow top og en 2kW forsterker på en 30-kilos lettdreven superwoofer som det der. :) Har veldig troa på XXX'en, den er laget av flinke folk på rett sted (ikkeno' Kina-jall). Venter bare på at Dag sender meg en i forsinket julegave. :nono: :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Enig med Dag... Kan ikke skjønne hvorfor man skal trenge en million watt for å riste det elementet der til å spille høyt. Med den følsomheten, bør den jo nå full slaglengde med mindre effekt enn mye annet, og det er det som kjennetegner et godt element i mine øyne, hvertfall. Kjøper ikke noe som er tungdrevent, det lønner seg jo ikke for verken ører eller dynamo. :P Jævlig bra å akkurat snike seg forbi en konkurrent i dB-drag'en når han sitter med fire batterier og fire 3kW forsterkere for å drive en stakkars tungdreven 15", når du selv sitter med en yellow top og en 2kW forsterker på en 30-kilos lettdreven superwoofer som det der. :) Har veldig troa på XXX'en, den er laget av flinke folk på rett sted (ikkeno' Kina-jall). Venter bare på at Dag sender meg en i forsinket julegave. :nono: :D Den jeg har hos meg er på vei ut døra hvert øyeblikk, driver å bygger kasse til 2 slike nå. Basskassa kommer til å veie ca.150kilo, hørte jeg en postmann som sukket nå?:tannløs: Blir spennende å høre resultatet. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ingen fare, de har jekketralle! :) Kunne du sagt fra så jeg får hørt? Kult å ha noe som referanse senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ingen fare, de har jekketralle! :) Kunne du sagt fra så jeg får hørt? Kult å ha noe som referanse senere. Kassa havner i en dB-dragbil som kommer til å møte opp på mange konkuranser, så du får nok muligheten. Kassa blir tunet til 30-35Hz så det blir nok en god porsjon omph i den bilen. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 skal bli morsomt å høre(eller ikke) hvordan dette kommer til å spille.. :D noen som vet om noen interesante forsterkere som kommer snart? har ikke noen hastverk med å handle forsterker helt enda så tenkte litt på å vente til over nyttår med å handle for å se an 2007 modellene.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Heizan.. Hva med en XXX-15" Soundstream ?.. Mvh, Audioshop http://www.audio-shop.no Hva med den? (altså ett lite hint til å lese topicen i denne tråden) og sist jeg sjekket så stod ikke "Heizan" i ordboken...... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 greit nok han skulle "tipse" om at han solgte soundstream, men hadde kanskje vært en ide å lese topicen i tråden gitt.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hva tror dere om en digital designs z1 til å drive ss xxx subben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hva tror dere om en digital designs z1 til å drive ss xxx subben? Det vil funke bra, men hvis du ikke skal satse i dB-drag greier du deg med mindre. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 M.a.o.: Innkjøpsliste for 2007: 2 stk Z1-amper! Hæ? HÆ?! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 hørtes gromt ut!:) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 meget godt mulig det blir en z1 da.. :) må bare se hvordan neste lønning ser ut... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 greit å ha noe stort, tilfelle du velger å kjøpe en til SS XXX så slipper du å tenke forsterker igjen. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cool Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Jeg vurderer en XXX-15, ser de koster kun 6500kr nå. Er det noen som vet hvordan det vil bli i en vw polo, med en modifisert orion 2500D forsterker og et kinetik hc2400 batteri? Men hvordan vil den spille i forhold til SPLX-15? ser den koster kun 4500kr. Siter Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Du bør hvertfall sjekke hvor mye plass du har først. Vet ikke hvor mye det kreves til en XXX-15, men om du skal ha portet (noe du bør i mine øyne), se ikke bort fra 100-150 liter (varierer veldig fra element til element). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg