Gå til innhold

Golf 3: viften virker kun på hastighet 4

Ranger emnet

vw 1200

Anbefalte innlegg

Hvorfor? Og hva kan jeg gjøre?

ABS lampen lyser også, med andre ord abs funksjonen er ute av drift, noen tips?

Takker.

Det med viften din er nok litt dårlig kontakt bak selve bryterpanelet/knappene, enkleste du gjør er å demontere, se litt inni og pusse evnt bøye en liten kobber sak litt slik at den får kontakt igjen. Dette er hvertfall en "vanlig" feil på varmeapp reguleringen. Det med ABS`n er jeg ikke så sikker på men det kan vell være så mangt, i fra en giver som er gått dunken, til enheten som ikke er helt frisk, hør litt rundt om det er noe som har VAG-COM kabel med programvare om de kan ta å koble den i for å se hvilke giver som mest sannsynlig har takket for seg. Alternativ er å stikke til et verksted og betale noen lapper for å få de til å koble den i og fortelle deg akk det samme.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er formotstanden din som er gåen, den sitter under airbagen på passasjersiden. Hadde samme problem på den gamle golfen min, fikk ny (brukt) motstand på den lokale bilopphoggeren.

Du skrur ut plastdekselet som sitter under airbagen så skal du kunne se ledningene som går til noe som ligner på et lydkort/sjermkort til en datamaskin. Dette er da formotstanden. Enkel sak å bytte.

"Av lidenskap til biler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er formotstanden din som er gåen, den sitter under airbagen på passasjersiden. Hadde samme problem på den gamle golfen min, fikk ny (brukt) motstand på den lokale bilopphoggeren.

Du skrur ut plastdekselet som sitter under airbagen så skal du kunne se ledningene som går til noe som ligner på et lydkort/sjermkort til en datamaskin. Dette er da formotstanden. Enkel sak å bytte.

samme her :) bortsett fra at jeg kjøpte min ny(så dum som jeg var :knock: )

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ville ha sjekket bryterpanelet først, min hadde av og på bryter på hakk 3, så tenkte eg at eg sku mekke litt på det, så no funke den berre på hakk 4:) ska sjå om eg greie å fikse den, men ta det te sommer'n.........

Kjører kun biler så e rieger stylling på

Golf Vr6 Turbo.........

Prosjekt: Golf2 1,8GL

*Bmw E-36 320......... (Automote)

*Bmw E-30 316.........

*Opel Caibra 2.016v...

*Porsche 944 2.5......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem selv, det jeg gjore var å ta av den vifte styringen og bøye den ene polen som sitter på hastigets reguleringen.. da ble det bra med en gang ( : kan sende bilde vis du ikke forstår..

1- Golf III 1,8L 8v (1995) (solgt)

2- Jetta II 1,6L 8v 2x w.gassere (1984) (solgt)

3- golf II 1.8L 8v turbo (G-60) (1985) (i garasjen;])

Lenke til kommentar
Del på andre sider