Gå til innhold

Forgasser er no dritt!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En Fueler går ikke fortere med mer krutt...de jobber som f med å få de 8000 ponniene ned i bakken allerede. Og grunnen til at de ikke bruker særlig annerledes oppsett enn 2V/blower isteden for turbo/4V er pga regler...og fordi et nytt oppsett på nitro ikke er så lett å få til å funke. Er så mye wetflow der at hvis man ikke har styr på hvor ting går inni toppen så slokner alt...og alle vet hvordan en nitromotor som hydrolocker går. Ihvertfall vi som har stått under 20 meter fra når det smalt...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Fueler går ikke fortere med mer krutt...de jobber som f med å få de 8000 ponniene ned i bakken allerede. Og grunnen til at de ikke bruker særlig annerledes oppsett enn 2V/blower isteden for turbo/4V er pga regler...og fordi et nytt oppsett på nitro ikke er så lett å få til å funke. Er så mye wetflow der at hvis man ikke har styr på hvor ting går inni toppen så slokner alt...og alle vet hvordan en nitromotor som hydrolocker går. Ihvertfall vi som har stått under 20 meter fra når det smalt...

 

Men det "skal" gå å få mer effekt ut med f.eks turbo oppsett, mener du?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det "skal" gå å få mer effekt ut med f.eks turbo oppsett, mener du?
Minst like mye... de har jo allerede tatt 4000 hk på 4 liter med 4V,2-stegs turboer og nitro,så...gi de 20-25 år å utvikle det på sånn at R&D-tida for begge oppsett er like langt som 2V/roots er nå så...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, time will show! ;)

Personlig så synes jeg top fuel er det tøffeste som finnes, og at det er et "30 år gammelt design" på motorene de bruker (426 hemi), synes jeg bare er sjarmerende!

 

Har du noen link til "4000 hk på 4 liter med 4V,2-stegs turboer og nitro" motoren? mener kanskje å ha sett den før.. Honda funnycar?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det...Integra Funnycar. http://www.turbomagazine.com/tech/0202tur_norwoods_racing_funnycar_integra/ ...rimelig sinnsyk. Men barsk. :) (Norwood altså,ikke bilen. :D )

 

Edit: Hvis noen vil handle,så er deler til salgs her: http://www.bobnorwood.com/Max-4%20Home.htm

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår