jones Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 nå er det natt, MEN et lite innspill.. For de av oss som har fulgt med på Pro Modified klassen, HVEM har gjort det best der av turbo, lystgass og blower biler? Nattens quiz, God natt :D Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 teknisk så finnes det mye som sikkert er bedre.... Men INGEN TING kan slå lyden å synet og opplevelsen dette gir.... 57 Chevy, med hemi og Presse..... NYDELIGT for øye og ører.....:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 helt enig med Bead der! ! er ikke den gode gamle 426`ern det der nei? 392 Hemi? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 En Fueler går ikke fortere med mer krutt...de jobber som f med å få de 8000 ponniene ned i bakken allerede. Og grunnen til at de ikke bruker særlig annerledes oppsett enn 2V/blower isteden for turbo/4V er pga regler...og fordi et nytt oppsett på nitro ikke er så lett å få til å funke. Er så mye wetflow der at hvis man ikke har styr på hvor ting går inni toppen så slokner alt...og alle vet hvordan en nitromotor som hydrolocker går. Ihvertfall vi som har stått under 20 meter fra når det smalt... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 helt enig med Bead der! !er ikke den gode gamle 426`ern det der nei? 392 Hemi? Tipper det der er sånn gammal bråta, men du så heftigt! Mere hyggeligt og brukans med CBB å en 10/71 på toppen....:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 En Fueler går ikke fortere med mer krutt...de jobber som f med å få de 8000 ponniene ned i bakken allerede. Og grunnen til at de ikke bruker særlig annerledes oppsett enn 2V/blower isteden for turbo/4V er pga regler...og fordi et nytt oppsett på nitro ikke er så lett å få til å funke. Er så mye wetflow der at hvis man ikke har styr på hvor ting går inni toppen så slokner alt...og alle vet hvordan en nitromotor som hydrolocker går. Ihvertfall vi som har stått under 20 meter fra når det smalt... Men det "skal" gå å få mer effekt ut med f.eks turbo oppsett, mener du? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Men det "skal" gå å få mer effekt ut med f.eks turbo oppsett, mener du? Minst like mye... de har jo allerede tatt 4000 hk på 4 liter med 4V,2-stegs turboer og nitro,så...gi de 20-25 år å utvikle det på sånn at R&D-tida for begge oppsett er like langt som 2V/roots er nå så... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 ja, time will show! ;) Personlig så synes jeg top fuel er det tøffeste som finnes, og at det er et "30 år gammelt design" på motorene de bruker (426 hemi), synes jeg bare er sjarmerende! Har du noen link til "4000 hk på 4 liter med 4V,2-stegs turboer og nitro" motoren? mener kanskje å ha sett den før.. Honda funnycar? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 og Bowtietwister: Siden du driver å skåler rundt disse tider på en annen tråd her, er det da imorgen liitt krass kritikk av den gamle roots`n after all eller? :DHehehe Hehe ja prøvde så godt jeg kunne å dra en diskusjon på det der! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Stemmer det...Integra Funnycar. http://www.turbomagazine.com/tech/0202tur_norwoods_racing_funnycar_integra/ ...rimelig sinnsyk. Men barsk. :) (Norwood altså,ikke bilen. :D ) Edit: Hvis noen vil handle,så er deler til salgs her: http://www.bobnorwood.com/Max-4%20Home.htm Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flakebuster Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hei.... her var det mye delte meninger om turbo og presse ser jeg.bygger selv en bil med presse i tak høyde. vist det ikke er tøft med presse så skal jeg kjøpe meg MAZDA! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hei.... her var det mye delte meninger om turbo og presse ser jeg.bygger selv en bil med presse i tak høyde. vist det ikke er tøft med presse så skal jeg kjøpe meg MAZDA! Det får vi da håpe at du slipper da :D Velkommen til forumet :) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Mazda ja Hmmm! Nei du skal bare fortsette å bygge blower rod:D Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Mazda ja Hmmm! Nei du skal bare fortsette å bygge blower rod:D Da e vi vertfall enig om at blower er bedre en mazda da, bra det da det er godt som jul no.:fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flakebuster Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 He he ...takk for det gutter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.