Gå til innhold

Forgasser er no dritt!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det er tåpelig med alle fjortissene som bare digger "pshh" lyden som alle gatebiler "må" ha for tiden. "Jeg ønsker meg Skyline med dømpventiiilll.. driiitrått!!"... :roll:

 

 

Er jeg jaggu enig i. Slike homobiler burde være forbudt!

 

 

_______________________________________

1967 Buick Riviera

2000 Chevrolet Tahoe

 

savner 1977 Rivieran ja..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jeg jaggu enig i. Slike HOMOBILER burde være forbudt!

 

 

_______________________________________

1967 Buick Riviera

2000 Chevrolet Tahoe

 

savner 1977 Rivieran ja..............

 

hm.. samlet ikke freddie mercury på buicks? hehe, men fra spøk til alvor, litt skarp kommentar kanskje?

 

Velkommen til forumet iallefall :)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik da, har enda ikke sett en ekte fueler med noe annet en roots blower, tilfeldighet? NEPPE, og tjekk: legg ned imprezan å få fyr i camaron din igjen da gutten :D

 

hehe imprezan undergår kirurgiske inngrep så kjører 06 dodge pickup nå! huff skal være godt å fyre camaron i morra ja.... får håpe den går noen km denne gangen da!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe imprezan undergår kirurgiske inngrep så kjører 06 dodge pickup nå! huff skal være godt å fyre camaron i morra ja.... får håpe den går noen km denne gangen da!

 

Får krysse fingrene for det.. hva var problemet tidligere? spiste kammen???

var det rollerkam i den?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får krysse fingrene for det.. hva var problemet tidligere? spiste kammen???

var det rollerkam i den?

 

spiste 4 kammer. så satte de på orginal toppene igjen uten tripple fjærer. så gikk den ca 5 km. så trodde vi kammen var spist igjen men viste seg være ei vippearm som løsna! nå er noen støtstenger og div bytta og arne genser har kjørt den til å fra jobb i 3 dager så håper den holder nå.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste 4 kammer. så satte de på orginal toppene igjen uten tripple fjærer. så gikk den ca 5 km. så trodde vi kammen var spist igjen men viste seg være ei vippearm som løsna! nå er noen støtstenger og div bytta og arne genser har kjørt den til å fra jobb i 3 dager så håper den holder nå.

 

Okei jeg skjønner!

Tenkte bare på en ting som jeg leste om noen andre som hadde gjort, satt inn rollerkam UTEN roller løftere, da ble det plutselig høye løftet til kammen for mye, slik at løfterene ikke takla det.. gikk visst til HELVETE!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jeg skjønner!

Tenkte bare på en ting som jeg leste om noen andre som hadde gjort, satt inn rollerkam UTEN roller løftere, da ble det plutselig høye løftet til kammen for mye, slik at løfterene ikke takla det.. gikk visst til HELVETE!

Rollerkammer har ganske rå akselerasjonsprofil i forhold til vanlige mekaniske...de behøver ikke stort med løft for å kverke løftere uten rulle.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var snakk om data på motorene som satt i bilene enda mens Pro-Truck serien eksisterte i USA.

Volumgrena var på 350 cui og mange var på 348 cui.

Ventilen lyftet over en tomme og grunnkompen var på 17:1

Varvet melom 10500 0g 11000. Bremset vel ut 950 hp. Så det er ikke nødvedig med mange ventiler og overliggende kammer ect. for å presse ut effekt.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var snakk om data på motorene som satt i bilene enda mens Pro-Truck serien eksisterte i USA.

Volumgrena var på 350 cui og mange var på 348 cui.

Ventilen lyftet over en tomme og grunnkompen var på 17:1

Varvet melom 10500 0g 11000. Bremset vel ut 950 hp. Så det er ikke nødvedig med mange ventiler og overliggende kammer ect. for å presse ut effekt.

 

Den motorn tenker jeg synger julen inn med god margin:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en 2V sugemotor med "steinalderteknikk" synes jeg det er ganske greit egentlig...

 

Kan vell kanskje ha blitt en grei effekt med doble snurrer, Evt ei presse på en slik motor, vet Lars Engen bygde opp en 358 p9 (hvis jeg ikke husker feil) nascar motor, med planer om Twin turbo.. og med en effekt på 800-900 hester N/A så kan det jo VIRKELIG bli noe! :D desverre ble aldri turboene montert, og motoren er enten for salg, eller allerede solgt.

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår