Gå til innhold

Bilder av din garage

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ingen flere bilder

tror ikke jeg skall gå for helt hvite vegger, må ha litt hjelp til å komme på en grei og tøff farge.

Mulig en farg ved gulvet og opp en meter og en annen opp til taket

Hehe høres bra ut! MEN jeg trodde det viktigste var at det som var INNI garasjen var tøfft jeg? :D

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjen min ser helt jævlig ut med murvegger "dekorert" med testing av div malekoster/farger av tidligere eier, så jeg gidder ikke legge ved noe bilde.

Men etter å ha gjort endel grovarbeid på hot rodden de siste årene ser jeg at hvite vegger hadde blitt temmlig stygge etterhvert pga MASSE støv. Godt lys er alfa omega når man man mekker. Sort tak ser jeg for meg som et dårlig valg mht lys. Mulig det ser tøft ut, men neppe særlig praktisk. Men for all del. Vi har jo hver vår smak. For min del er også det som er inni garasjen langt viktigere.

Men når rodden forhåpentligvis begynner å bli ferdig om etpar år eller så, kunne jeg tenkt meg å gjort det litt penere der inne. Da blir det nok hvite vegger og kanskje med noen hot rod plakater pent innrammet.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt på dette med plassering av arbeidsbenk i forhold til lengde/bredde på garasjen og i forhold til størrelsen på bilen som skal inn der.

Skal det et mekke objekt inn der må du har plass til å gå rundt hele bilen.

Jeg har dobbel garasje hvor dagligbil pluss arbeidsbenk i enden foran dagligbilen opptar ene halvdelen. Hot rod objektet opptar andre halvparten.

Når jeg skal jobbe på rodden rygger jeg bare ut dagligbilen. Dermed er arbeidsbenken tilgjengelig pluss masse gulvplass der bilen stod.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arbeids benk er ikke det største problemet, har et verksted på 110 kvadrat med dreibenk fres tig løfte bokk her på gården, har nå satt opp en garage på 70kvadrart + carport som jeg bruker til privat bilene og scooter + racerbilen.

Grunne til at jeg vil ha i ordning garagen er at der kan prosjektet få stå i fred da det er flere her på gården som bruker verkstede til tider, og ikke egner seg til lenger prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEklager den dårlige billedkvaliteten men dette er et tydelig bevis på at man ska tenke litt på sitt garasje behov hvis man skal bygge nytt.

Min har et bruksareal på 51kvm og den rommer to biler men kan med fordel ha vært noe større. Garasjen er 8m dyp med 80 cm dyp benk i enden. Kan med fordel vært minst en meter dypere.

Bredden er 6,6 meter. Også her kunne den med fordel vært bredere kanskje 1.5 meter

<a href=img0645ky7.jpg' alt='img0645ky7.jpg'>

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider