Aleksand3r Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 på tuning.no så står det at man får fler hk av voltstabilisatoren dems, hvordan får man mere hk av det? se bildet---> Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Har en test i en utgave av SuperStreet liggende noe sted. De testet en slik spenningsstabalisator fra noe kjent merke (SUN Auto muligens). Mener å huske de monterte dette på en original 350Z og fikk 7hk mer toppeffekt og liten økning over hele registret. Målt og montert mens bilen stod på rulle. Det er nok småtteri hvertfall, men hvis alle monner drar, så for all del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 forsterkeren din jobber lettere med en kondensator på.. fordi den da får jevn tilførsel av strøm, og ikke de ujevne pulsene som batteri og dynamo leverer... så min logikk tilsier at d må vel være samme prinsippet over hele motorstyringen og tenning og hele greiene? ( vet ikke hva eg snakker om nå, men kan jo være noe i det..) Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Dette er svindel fra ende til annen. Hvorfor ? Spenningstap i ledningenettet i dette tilfellet har ikke noe med motorens akseleffekt å gjøre. Ironisk nok, hvis man monterer tykkere ledninger så vil den totale motstanden gå ned og kretsen leverer med strøm fra generatoren som belaster den mer. Og motoreffekten vil gå ned ytterlige. Kondensator på motorens ecu/hjerne har ikke noe for seg. Er elektronikk innebygget laget spesifikt for å stabilisere og jevne ut spenningforandringer. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Er vell dette folka borti statene kaller "grounding kit"? Fåes tak i på Ebay fra 6-8$ (noname) til rundt 80$ for brand som Nismo, HKS, Apex osv, men gjør vell samme nytta... Vil ikke tenke meg større effekt fra motor, men har har du høy belastning osv, vil jo selvfølgelig flere jordingspunkter hjelpe. De aller fleste har jo bare en eller to jordingspunkter fra motor til karosseri/batteri, om du pluttselig kobler opp 6-10 jordingspunkter ekstra, kan jeg godt tenke meg at all elektronikken på motoren fungerer bedre, eller stabilisere seg som de velger å kalle det... Men er ikke akkurat min første prioritet hvis jeg skal trimme bil, men for 2-400kr, hvorfor ikke? Så får man noen ekstra ledninger som matcher fargen til silikonen inne i motorrommet :P Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Groundingkit er vel bare et felles punkt for jord i motorrom? Mens voltstabilisator er en slags kondensator for bilen. Prisen av alle disse små tulletingene samlet, er jo nok til å kjøpe kvasskam, grenrør eller lignende. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Dette er ikke det samme som groundingkit nei. Denne saken bare kobles mellom + og - på batteriet og thats it. Her kan du lese litt og se noen dynapapirer fra test... http://www.sigmaautomotive.com/HVS/hvs.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Er bevist at man får mer HK med å legge bedre jording for motoren på celica i alle fall, siden jordingen er aldri optimal fra fabrikk, alt skal spares inn på sparer de noen øre på mindre kabler en det en del millioner til sammen osv. Har selv kjøpt sånt grounding kit til min celica og etter det jeg har lest på newcelica.org får man 4-6hk mer. kan ikke si jeg har merket noe spesielt til flere hk. 4-6 hk er ikke akkurat noe man legger merke til. men lysene ble bedre og har sluttet å blinke når ABS systemet slår inn, og ser ikke lengre noe forskjell på lys styrken når jeg kobler inn AC og varmetrådene i bakruten. Jeg tviler egentlig ikke på at den hjelper litt denne voltstabilisatoren med tanke på hvor mye motoren er avhenig av strøm og signaler fra div målere. og på en nyere bil med elektronisk direkte tenning osv. hjelper det nok med mer stabil spenning. på en gammel golf eller volvo 240 som har like mye teknologi som en kaffetrakter vil jeg tru det hjelper heller lite. men ville aldri kjøpt noe hos tuning.no:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistabeen Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Mange mener at man får 5 hk mer av et konfilter og... Er artig hvor mange som tror at hester bare kommer. Oj, et tuningdeksel for motor. "Senker motorens temperatur med ei promille og gir derav økt effekt. Våre tester viser at motoren får 10hk mer". osv hoho Siter - '98 520iAT x '92 525i <oO=|||=Oo> BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 detta er nokk bare lureri, er so masse jalla ute å går for tida, som denna elvifte "turboen" som en skal få mange hk av, bare teit heele greia. Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 enig med honda... :) som sagt i den første kiten til 400Kr er bare et kabel sett som skal kobles paralel med existrende + og -... det andre "dingsen" til 800Kr må være en kondis siden den har bare et + og en - som skal kobles parallel med baterien... og kondis hjelper ikke slik det antydes. :) ang det honda sier så er det slik at ALLE moduler som skal styre NOE i bilen eller regulere/osv har en innebygd regulerings krets da de fleste ganger er det digitale kretser som styrer og disse trenger en stabil spenning for å fungere optimal, den spenningen er rundt 5volt som regel...såkalt gamle "TTL nivå" spenning. ang øke effekt: så på qxl en som solgte en "dings" som skulle kobles i luftmengde måleren... kostet 300Kr som faktisk funker men greie er at det er bare en motstand til 2Kr... :hammer :titties: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 pøh bare BS:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Greit nok at det finnes noe som heter Placebo-effekten, men jiizes, hva kan man forvente da? Utrolig at folk prøver med overlegg og lure folk. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Bare bull$hit dette, kjøp heller en elektrisk turbo. :thumb :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.