Gå til innhold

mer hk av voltstabilisator?

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

Har en test i en utgave av SuperStreet liggende noe sted. De testet en slik spenningsstabalisator fra noe kjent merke (SUN Auto muligens).

Mener å huske de monterte dette på en original 350Z og fikk 7hk mer toppeffekt og liten økning over hele registret. Målt og montert mens bilen stod på rulle.

 

Det er nok småtteri hvertfall, men hvis alle monner drar, så for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkeren din jobber lettere med en kondensator på.. fordi den da får jevn tilførsel av strøm, og ikke de ujevne pulsene som batteri og dynamo leverer... så min logikk tilsier at d må vel være samme prinsippet over hele motorstyringen og tenning og hele greiene? ( vet ikke hva eg snakker om nå, men kan jo være noe i det..)

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svindel fra ende til annen.

 

Hvorfor ?

 

Spenningstap i ledningenettet i dette tilfellet har ikke noe med motorens akseleffekt å gjøre. Ironisk nok, hvis man monterer tykkere ledninger så vil den totale motstanden gå ned og kretsen leverer med strøm fra generatoren som belaster den mer. Og motoreffekten vil gå ned ytterlige.

 

Kondensator på motorens ecu/hjerne har ikke noe for seg. Er elektronikk innebygget laget spesifikt for å stabilisere og jevne ut spenningforandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell dette folka borti statene kaller "grounding kit"?

 

Fåes tak i på Ebay fra 6-8$ (noname) til rundt 80$ for brand som Nismo, HKS, Apex osv, men gjør vell samme nytta...

 

Vil ikke tenke meg større effekt fra motor, men har har du høy belastning osv, vil jo selvfølgelig flere jordingspunkter hjelpe. De aller fleste har jo bare en eller to jordingspunkter fra motor til karosseri/batteri, om du pluttselig kobler opp 6-10 jordingspunkter ekstra, kan jeg godt tenke meg at all elektronikken på motoren fungerer bedre, eller stabilisere seg som de velger å kalle det...

 

Men er ikke akkurat min første prioritet hvis jeg skal trimme bil, men for 2-400kr, hvorfor ikke? Så får man noen ekstra ledninger som matcher fargen til silikonen inne i motorrommet :P

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Er bevist at man får mer HK med å legge bedre jording for motoren på celica i alle fall, siden jordingen er aldri optimal fra fabrikk, alt skal spares inn på sparer de noen øre på mindre kabler en det en del millioner til sammen osv.

 

Har selv kjøpt sånt grounding kit til min celica og etter det jeg har lest på newcelica.org får man 4-6hk mer.

 

kan ikke si jeg har merket noe spesielt til flere hk. 4-6 hk er ikke akkurat noe man legger merke til.

men lysene ble bedre og har sluttet å blinke når ABS systemet slår inn, og ser ikke lengre noe forskjell på lys styrken når jeg kobler inn AC og varmetrådene i bakruten.

 

Jeg tviler egentlig ikke på at den hjelper litt denne voltstabilisatoren med tanke på hvor mye motoren er avhenig av strøm og signaler fra div målere.

og på en nyere bil med elektronisk direkte tenning osv. hjelper det nok med mer stabil spenning.

 

på en gammel golf eller volvo 240 som har like mye teknologi som en kaffetrakter vil jeg tru det hjelper heller lite.

 

men ville aldri kjøpt noe hos tuning.no:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med honda... :)

 

som sagt i den første kiten til 400Kr er bare et kabel sett som skal kobles paralel med existrende + og -... det andre "dingsen" til 800Kr må være en kondis siden den har bare et + og en - som skal kobles parallel med baterien... og kondis hjelper ikke slik det antydes. :)

 

ang det honda sier så er det slik at ALLE moduler som skal styre NOE i bilen eller regulere/osv har en innebygd regulerings krets da de fleste ganger er det digitale kretser som styrer og disse trenger en stabil spenning for å fungere optimal, den spenningen er rundt 5volt som regel...såkalt gamle "TTL nivå" spenning.

 

ang øke effekt: så på qxl en som solgte en "dings" som skulle kobles i luftmengde måleren... kostet 300Kr som faktisk funker men greie er at det er bare en motstand til 2Kr... :hammer :titties:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det finnes noe som heter Placebo-effekten, men jiizes, hva kan man forvente da? Utrolig at folk prøver med overlegg og lure folk.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår