Gå til innhold

V-power gir det mer HK? Her får du svaret.

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Så på 5gir på discovery her om dagen .

 

Da skulle de finne ut,.

 

Er det sant det selskapene hevder? Mer hester ved og bruke v-power .

 

Da testet de på rulle 3 forsjellige typer biler, med god variasjon i effekt.

(clio 06- Impresa-06 og golf-06)

 

De testet

 

Bensin fra BP og shell, (bensin typene har forsjellige navn fra i norge men utgangs punktet er likt, som v-power eksp.,

 

Alle tankene ble tømt helt tørre så det ikke skulle være noen tvil fra hvert prøve resultat.

 

Clion var først ute, På vanlig 95 blyfri klokket den in 82 hk

På V-power fra shell 82hk.

 

På Bp Super klokket det inn samme resultat.

 

Altså ingen effekt foranding , men vent.

 

Så var det Golf'en sin tur.

 

På vanlig 95-blyfri klokket det inn 181hk

 

PÅ Shell v-power 185hk

 

og BP 184hk

 

Litt effekforandring. :)

 

Så var det Impreza sin tur.

 

Vanlig 95- blyfri 238hk

 

Shell v-power 248 hk og til slutt BP 243 hk

 

Så her er sannheten.

 

Jeg synes hvertfall resultatene var intressange , håper dere også gjør det.

 

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg så det programet jeg også, så hvis man har en "performance" bil så har bensin typen noe å si, men på en hverdagsbil (konebil) har det ikke noe å si i det hele tatt. Men det som bensinen virkelig gjorde forskjell på var NM, iallfall på impreza`n, den ble jo betydelig høyere med BP.

 

Så konklusjonen er at hvis du har en standar bil, dropp den fancy-smanchy bensinen, det har ingenting å si, men hvis du har tuklet litt med motoren med diverse kamer,luftfilter,eksos + + +, eller rett og slett kjører en sportsbil så er det pengene verdt å fylle litt dyrere.

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at bensinkvaliteten kan variere fra bensinstasjon til bensinstasjon og selskap til selskap og da :) Har jeg hørt folk som har sagt i allefall

 

 

Dette stemmer 100% Føler at statoil bensin er ortlig bensin og JET bensin er tatt fra tomme tanker fra biler på høggern. tror faktisk at det var shell bensin som gjorde så bankefølern min begynnte og kødde. Nå fyller jeg bare 98 statoil er 99 v-power, er litt dyrer men hvis den er snill mot motoren kjører jeg heller litt mindre.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke engelske v-power høyere oktantall enn vi har i norge? Eller var det et annet land som dreiv med 99 oktan v-power?

Tyskland har vel V-Power 100... mener jeg å huske.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår