Gå til innhold

Audien sliter litt! Trenger hjelp!

Ranger emnet

_Knut_

Anbefalte innlegg

Hei. Når eg kom heim frå hybelen igår fekk eg ein dårlig nyhet:D

Mamma hadde lånt bilen min tidligare i veka. Det gjekk heilt fint til rett før hu kom heim. Plutselig stoppa bilen. Merkelig tenkte hu, men den starta igjen.

Så plutselig ville den ikkje ta på gassen. Reagerte liksom ikkje. Det lager og ein durelyd med jevnt mellomrom når eg starta den igår...

Kan det vere bensinpumpa, luftmengdemåler?

Har sikkert formulert meg dårlig, men trenger hjelp;) Bare spør hvis det er noke...

Audi S4, 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har faktisk problemer selv (også med bensin på tanken:p)

bilen er en audi 100cc avt. 2,2 88mod.

når jeg er ute og kjører, dør bilen plutselig ut.(både mens bilen står i ro og hvis den er i fart) reagerer ikke på gassen når dette skjer. så prøver jeg å starte opp igjen. bilen fyrer, men stopper igjen etter 1 sekkund. venter jeg i kansje 1 min, så kan jeg starte å kjøre videre. er jeg heldig gjentar ikke dette seg før neste gang jeg skal ut å kjøre. dette skjer mens bilen er kald.

dette problemet hadde jeg for ca ett halv år siden også, men problemet forsvant av seg selv. kom tilbake i går på vei til jobb. var litt pinlig å stå midt i ett kryss idag med ca 10 biler bak og ikke få start:sombrero:

noen tips om hva som kan feile bilen?

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk problemer selv (også med bensin på tanken:p)

bilen er en audi 100cc avt. 2,2 88mod.

når jeg er ute og kjører, dør bilen plutselig ut.(både mens bilen står i ro og hvis den er i fart) reagerer ikke på gassen når dette skjer. så prøver jeg å starte opp igjen. bilen fyrer, men stopper igjen etter 1 sekkund. venter jeg i kansje 1 min, så kan jeg starte å kjøre videre. er jeg heldig gjentar ikke dette seg før neste gang jeg skal ut å kjøre. dette skjer mens bilen er kald.

dette problemet hadde jeg for ca ett halv år siden også, men problemet forsvant av seg selv. kom tilbake i går på vei til jobb. var litt pinlig å stå midt i ett kryss idag med ca 10 biler bak og ikke få start:sombrero:

noen tips om hva som kan feile bilen?

foktiheit i fordelar?

berre et forslag

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket det i sta, men der var det nok knusk tørt. kan kondens i bensinen forårsake dette? har ikke kjørt med kondens fjerner i vinter.

en annen ting: hadde lekasje på en slange til radiatoren idag merket jeg, så jeg måtte fylle etter kjøleveske ettersom tanken var tom. da jeg kikket på kjøle veska, var den litt brunt aktig. er det da rust i radiatoren? og kan dette forårsake symptonene bilen har? skal prøve å få byttet kjøleveske til helga.

kan det være at bensinpumpa tar kvelden hos meg?

var foresten uten og prøvde å flytte bilen i sta. da kunne jeg bare kjøre 10 meter. så daua den!! bor i byggefelt og sto midt i veien mens en bil kom, så måtte rygge tilbake på tenninga!!

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti det to ganger på sånne biler. Ene gangen var det hallgiveren i fordeleren som var synderen, skaffet en annen fordeler på en hugger og alt ble bra igjen. Andre gangen var det bensinpumpereleet som hadde dårlig kontakt innvendig og måtte loddes opp igjen.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider