Gå til innhold

Bilen min, 86 - Bmw 320i GTS :)

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by BMWe30 323i

Hei!

Hva heter bakfangeren din?? den hadde jeg skikkelig sansen for:D Hvor er det mulig å få kjøpt en slik? og hvor kan jeg få tak i like side-skjørtene dine?

Bakfanger og sideskjørt kommer fra carzonespecials.com

Jeg kjøpte begge deler hos ASTp.no, fikk bakfanger billig - 2000,-.

Men den passer i utgangspunktet bare på 88- modeller og touring. Men om du er flink med glassfiber er det bare fantasien som setter grenser! Jeg måtte skjøte fangeren med 4-5cm, så bilen fikk desverre litt underbitt:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bilen står stille for tiden, bakstellet er HELT fucked. Funker et 325i?

Ellers har jeg fått i 6,5" høyttalere forran, og byttet til en 12" Pioneer sub etter et uhell.

Registerreim skiftet, Kjølevæske lekkasjen er fikset.

Skal vrenge av et par dekk nå for å pusse ned og lakkere MIM felgene hvite! :)

Så da har jeg et par Momo Racer 7x15 felger tilsalgs. Og et par 185/65/15 Piggfrie dekk tilsalgs.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Jonte:

Du får kjøpt M3 skjørtene på tuningstore.no for 1600,-

Får å montere grøftelys så kjøper du linselys fra f.eks Biltema.

Så skjører du et hull med ei hullsag å monterer de inn. Det finnes ingen originale grøftlys til den fangeren.

Hvilke tåkelys er dette da?

38010.jpg

Noen som vet om en leppe under GTS fangeren igjen? Cupwings blir vel ikke passende? Eller?

Edit:

Resize%20of%20IMG_9825.jpg

Fant et bilde. Hva er den leppa under fangeren igjen? Cupwingsa blei vel LITT ragerende.. Trur jeg.. Hvertfall i den fargen.

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt en slik leppe da kas?

Fikk sideskjørt i dag. Noen som vet om det er mye arbeid å montere GTS-sideskjørt? Framgangsmåte?

Ellers har jeg bakstell og "vinter-fangere" på handa, så dette blir jeg nok å kjøpe.

Har ordnet meg garasjeplass, så jeg driver å tenker på å sette bort BMW'n i vinter, å kjøpe meg en vinterbil.. Så jeg kan mekke på BMW'n. Vet om noen potensielle biler her i byen. 1 stk Opel Kadett C og en Toyota Corolla 79 modell! :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

skaffer slik leppe jeg.tror det er 3 uker leveringstid.jeg tror som sagt jeg kan skaffe en slik for rundt 1500.-

vanlig pris er ca 3300.-

sideskjørtene må pusses på baksiden før du limer de på plass også fester du en skrue i hver hjulbue.

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sideskjørt i dag. Noen som vet om det er mye arbeid å montere GTS-sideskjørt? Framgangsmåte?

jeg har montert skjørt på en e30 cab en gang, der fulgte det med 2 alu profiler/vinkler som var nesten hele skjørtets lengde.

disse skulle skrues på dørstokken der hvor pyntelisten går originalt. denne var for og "holde limet oppe". deretter som has sa oh pusse over med et sandpapir på innsiden av skjørtene og på bilen i tillegg til og bruke primeren som følger med. (hvis det er et rieger kit) det følger med en ganske god bruksanvisning i settet også.

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

skaffer slik leppe jeg.tror det er 3 uker leveringstid.jeg tror som sagt jeg kan skaffe en slik for rundt 1500.-

vanlig pris er ca 3300.-

sideskjørtene må pusses på baksiden før du limer de på plass også fester du en skrue i hver hjulbue.

mvh

Sjekk det opp da! :)

Den leppa trur jeg blir feit under GTS fangeren min.. Det blir ikke enda da. Men, soon!

Skal jeg lime med Sikaflex?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by froorf

jeg har montert skjørt på en e30 cab en gang, der fulgte det med 2 alu profiler/vinkler som var nesten hele skjørtets lengde.

disse skulle skrues på dørstokken der hvor pyntelisten går originalt. denne var for og "holde limet oppe". deretter som has sa oh pusse over med et sandpapir på innsiden av skjørtene og på bilen i tillegg til og bruke primeren som følger med. (hvis det er et rieger kit) det følger med en ganske god bruksanvisning i settet også.

-frode

Dette har jeg jo selvsagt ikke fått av tidligere eier. Og jeg trur han har kuttet av "tappene" som stikker opp ved fremre hjulbue. Hrmf. Skal sjekke det opp! Jeg skal ha alt med jeg!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du fikk med sideskjørtene av forrige eier av bilen så skal alt være der.når jeg bestilte kittet fra rieger kom alt komplett.eneste prob vi hadde var at frontfangeren var møe bred...

vi satt sammen den bilen på en helg så du burde gå gjennom den...jeg kan sjekke etter om vi har noen deler liggende her.tror alt ble sendt med.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

hvis du fikk med sideskjørtene av forrige eier av bilen så skal alt være der.når jeg bestilte kittet fra rieger kom alt komplett.eneste prob vi hadde var at frontfangeren var møe bred...

vi satt sammen den bilen på en helg så du burde gå gjennom den...jeg kan sjekke etter om vi har noen deler liggende her.tror alt ble sendt med.

mvh

Hvordan er dette kittet montert da?

Oppå orginalfangerene right? Noe jeg burde vite?

Okei. De to tappene på et sideskjørt. De som går oppover hjulbuene liksom. De er kappet av på et sideskjørt. Han mener det er verkstedet som har gjort det. Sideskjørtene er aldri montert. De er ikke lakkerte engang. Jeg trenger nok et nytt sideskjørt da. Klarer du skaffe et skjørt? Og monteringsstasj + papirer?

De 90mod tåkelyktene. må jeg ha frontplate fra 90 mod bakom? eller kan jeg montere dem "løst" på gts fangeren liksom?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å funderer på tanken med chrom DTM leppe under GTS fangeren og chrom M3 speil.

Powerzone tilbydde meg DTM leppe i plast til GTS fangeren for 1295kr.

Kas tilbydde meg samme leppa i carbon for 1500-1700kr.

Kanskje jeg skulle kjøre Carbon på speila da? Og Carbon leppe? :)

Ellers skjer det svært lite med bilen enda. Har mottat ny forsterker i dag da. Cadence z5000.

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lampene kan du feste rett i fangeren.må kjøpe deg noen v-jern hos maxbo som fester da.ang chrom speil så passer det til alt.jeg hadde det på jetta`n med carbon adapterplate og det så ganske bra ut.

jeg ville ikke hatt chromleppe for den ville blitt fort stygg da den vil flasse fort pga stensprut og den belastningen den blir utsatt for i den høyden.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

de lampene kan du feste rett i fangeren.må kjøpe deg noen v-jern hos maxbo som fester da.ang chrom speil så passer det til alt.jeg hadde det på jetta`n med carbon adapterplate og det så ganske bra ut.

jeg ville ikke hatt chromleppe for den ville blitt fort stygg da den vil flasse fort pga stensprut og den belastningen den blir utsatt for i den høyden.

mvh

Det har du rett i..

Hmm. Vel. Pris på Chrom speil? Får du tak i?

Må ordne meg tåkelys da :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider