Gå til innhold

Bilen min, 86 - Bmw 320i GTS :)

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Det har du rett i..

Hmm. Vel. Pris på Chrom speil? Får du tak i?

Må ordne meg tåkelys da :)

får tak i chromspeil fra ca 800.- pr par.+ca 200 for integrert blink.

motortechnik får vel tak i tåkelysene til en god pris:)

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har funnet ut at 9x16 med 225/40/16, Rieger GTS kit. Passer flott med 80/60 senk.. :)

Blir ikke 80/60 LITT vel mye med GTS kittet.. Da tror jeg du kan handle inn godt med glassfibersparkel først som sist..

Har forresten bestilt meg GTS skjørt og m3 vinge nå, får håpe det blir bra. Få på plass skikkelig interiør etterhvert nå, så tror jeg bilen blir veldig fin!

Har du funnet no kurant leppe til å ha under frontfangern?

Tenkte litt på denne:

4%20%20BMW%20copy.jpg

Men er ikke sikker..

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. 80/60 ser jo ikke så dumt ut på den lyseblåe der. Men, kanskje det holder med 60/40.. Sliter mye dekk å senke BMW :)

Jeg har funnet meg leppe ja. Skal bestille snart..

Enda keen på det interiøret mitt? Han sier han skulle ordne bilder.

GTS skjørt ja, ene mitt er ødelagt, må kreve erstatning.. Vil ha dem på.. Skal du motnere dine med engang? Isåfall ta bilder og skriv en anvisning.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. 80/60 ser jo ikke så dumt ut på den lyseblåe der. Men, kanskje det holder med 60/40.. Sliter mye dekk å senke BMW :)

Enda keen på det interiøret mitt? Han sier han skulle ordne bilder.

GTS skjørt ja, ene mitt er ødelagt, må kreve erstatning.. Vil ha dem på.. Skal du motnere dine med engang? Isåfall ta bilder og skriv en anvisning.. :)

Ja, 80/60 blir altfor mye. Det skal jo være mulig å kjøre med.. 60/40 tror jeg blir bra! Skulle ønske jeg kunne fått slipt ned min en cm eller to til forann..

Fortsatt interessert i det interiøret ja. Bare si ifra når du har no bilder. Det var m-tech stoler, ikke sant?

Desverre er det 6-8 ukers levering på skjørt og vinge, så det blir vel ikke montering før over jul. Bør være rimelig greit å montere skjørt da. De jeg har nå er bare poppet med et par nagler i hver hjulbue. Kanskje litt mer jobb med GTS skjørta, siden de går litt opp langs hjulabua, men det går sikkert greit.

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten hvor man kan få tak i "shadowline" sidelister? Rundt vinduer osv er det matt sort, så det passer dårlig med sidelister med crom..

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 325IX

Desverre er det 6-8 ukers levering på skjørt og vinge, så det blir vel ikke montering før over jul. Bør være rimelig greit å montere skjørt da. De jeg har nå er bare poppet med et par nagler i hver hjulbue. Kanskje litt mer jobb med GTS skjørta, siden de går litt opp langs hjulabua, men det går sikkert greit.

Husk å bruk masse svart pølse da (sikaflex) der sideskjørtet ligger intil karroseriet, dvs hele siden og oppover hjulbuer! Dette for å forhindre rustdannelse...Popnagler er iofs greit men det blir bedre om du borer små hull og skrur det sammen med rustfrie skruer ( bruk skiver). Da sitter det upåklakelig og du kan korrigere om noe blir skjevt...:)

btw så anbefaler jeg ikke at du bruker skruer som følger med rieger settet, skruene jeg fikk av rieger rustet etter veldig kort tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erikk

Husk å bruk masse svart pølse da (sikaflex) der sideskjørtet ligger intil karroseriet, dvs hele siden og oppover hjulbuer! Dette for å forhindre rustdannelse...Popnagler er iofs greit men det blir bedre om du borer små hull og skrur det sammen med rustfrie skruer ( bruk skiver). Da sitter det upåklakelig og du kan korrigere om noe blir skjevt...:)

btw så anbefaler jeg ikke at du bruker skruer som følger med rieger settet, skruene jeg fikk av rieger rustet etter veldig kort tid...

Takk for tips. Da skal jeg bruke rikelig med sikaflex! Kanskje bedre å skru ja, lettere å ta det av også. Kan jeg skal gjøre det med fangerne også..

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Da skal jeg bruke rikelig med sikaflex! Kanskje bedre å skru ja, lettere å ta det av også. Kan jeg skal gjøre det med fangerne også..

Vet ikke hvordan Rieger har fester til bakfangerne sine, men jeg festet min med en bolt på hver side bak gjennom originale bakfanger fester + skruer ( og sikaflex..:D ) i hjulbuer bak.

Jeg måtte lage fester i glassfiber selv siden fanger kun passet 88- modeller, 88- modellene er 2cm lenger fra hjulbue til hekk enn -88.

Skal forsøke å ta noen bilder senere....men det er trangt der bak.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at 9x16 med 225/40/16, Rieger GTS kit. Passer flott med 80/60 senk.. :)

Blir ikke 80/60 LITT vel mye med GTS kittet.. Da tror jeg du kan handle inn godt med glassfibersparkel først som sist..

Har forresten bestilt meg GTS skjørt og m3 vinge nå, får håpe det blir bra. Få på plass skikkelig interiør etterhvert nå, så tror jeg bilen blir veldig fin!

Har du funnet no kurant leppe til å ha under frontfangern?

Tenkte litt på denne:

4%20%20BMW%20copy.jpg

Men er ikke sikker..

Kjøp den fangeren du, men dropp den cup-leppa under....Mye penere uten den.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erikk

Vet ikke hvordan Rieger har fester til bakfangerne sine, men jeg festet min med en bolt på hver side bak gjennom originale bakfanger fester + skruer ( og sikaflex..:D ) i hjulbuer bak.

Jeg måtte lage fester i glassfiber selv siden fanger kun passet 88- modeller, 88- modellene er 2cm lenger fra hjulbue til hekk enn -88.

Skal forsøke å ta noen bilder senere....men det er trangt der bak.....

Rieger fangern ligger bare oppå festet til original fangern, og er poppet med noen nagler i hver hjulbue. Jeg hadde av settet og satte det på igjen for ikke så lenge siden, og det var rimelig greit det. Men det er nok litt for svak festemekanisme, for etter en tid virker det som om originalfeste som fangern ligger oppå gir litt etter, så den må justeres en gang i blant. Ikke noen big deal, men det burde vært litt mer festeanordninger enn et par nagler i hver hjulbue.

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Kjøp den fangeren du, men dropp den cup-leppa under....Mye penere uten den.

Jeg har rieger fanger jeg, så jeg skal ikke ha noen ny fanger. Tenkte litt på å hatt ei leppe under, men jeg vet ikke helt. Skal ikke ha med slike "cupwings" på sidene ihvertfall..

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve å få tak i et nytt sideskjørt. Siden mitt er ødelagt av verkstedsvin! Må kreve erstatning. Men, er ikke så farlig om det ikke kommer på før sneen er borte uansett.

Bakstell er førsteprioritet. Leiter enda etter et bra et. Har noen kandidater.

Får noen deksler til interiøret nå. Tåkelys. Sentrallås med alarm. El vinduer. Girkule med lys i. Hvite skiver med chrom ringer rundt. 88-91 look skiltplate bake.

Nye dørtrekk kommer nok også nå! :)

Ellers blir det bestilling av Chrome M3 speil snart.

Gule Koni bake. 60/40 senkefjærer. Catkiller under GTS fangeren. Vet ikke om dette kommer på før sneen er borte.. Frykter at det kan bli en brøytebil :)

LYS solfilm kommer også. På alle rutene, ved unntak frontruten! :)

Ellers har jeg ordnet en salmaker til å trekke opp rattet mitt på nytt igjen. Det er litt slitt dessverre.. Men, blir billigere å trekke opp enn å kjøpe et nytt til 2500 :)

Så jeg har nok å stri med. Først og fremst skaffe cash til å kjøpe alt. For så å montere alt! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve å få tak i et nytt sideskjørt. Siden mitt er ødelagt av verkstedsvin! Må kreve erstatning. Men, er ikke så farlig om det ikke kommer på før sneen er borte uansett.

Bakstell er førsteprioritet. Leiter enda etter et bra et. Har noen kandidater.

Får noen deksler til interiøret nå. Tåkelys. Sentrallås med alarm. El vinduer. Girkule med lys i. Hvite skiver med chrom ringer rundt. 88-91 look skiltplate bake.

Nye dørtrekk kommer nok også nå! :)

Ellers blir det bestilling av Chrome M3 speil snart.

Gule Koni bake. 60/40 senkefjærer. Catkiller under GTS fangeren. Vet ikke om dette kommer på før sneen er borte.. Frykter at det kan bli en brøytebil :)

LYS solfilm kommer også. På alle rutene, ved unntak frontruten! :)

Ellers har jeg ordnet en salmaker til å trekke opp rattet mitt på nytt igjen. Det er litt slitt dessverre.. Men, blir billigere å trekke opp enn å kjøpe et nytt til 2500 :)

Så jeg har nok å stri med. Først og fremst skaffe cash til å kjøpe alt. For så å montere alt! :)

Høres bra ut det her, blir sjikkelig jalla! :D

stå på videre, blir spent på å se resultatet av denne bilen

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider