HemiCuda Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Da fikk jeg plutselig kloa i et kamera (laaner pappa sitt :p ) saa jeg og noen kompiser bestemte off for aa late som om jeg visste hva jeg gj0r med et kamera, aa ta noen bilder. Kameraet jeg da pr0ver aa bruke, men mangler erfaring med, er et Nikon D70, jeg pr0ver meg fram med noe settings, jeg kan opp mot ingenting, men haaper aa leare aa bruke kameraet bedre. Her er da hva jeg har klar da, som en komplett amat0r :p en kamerats Audi A8. en annen kamerats bil, en Toyota Camry og en tredje kompis sin Nissan 200SX s13 (paa vinterdekk) Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haukhe Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 bilde #4 av s13 syns jeg ble bra ! Men de over ga meg egentlig ikke noe.. Stå på ! Ser ut som du har litt talent her ! :D Så stikk ut å øv mer, og sleng ut bilder :D Siter www.powerdrift.no fotograf haukhe's bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*TKV* Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 200 sx'en var dritfet! Synes det første og siste bildet av den var bra, selvom det siste var litt uklart. Ta flere bilder av den. Siter ''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.'' Min lillesøster på 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 jeg pr0ver aa leare meg kameraet, men jeg kan ikke noe om ISO og slike thing desverre, jeg er helt gr0nn naar det gjelder kunnskap om instillinger for finest mulig bilder, saa jeg haaper aa leare ettehvert, synest det er morro og ta bilder, det jeg sliter med da, er at jeg skjelver litt, saa siden jeg ikke har stativ, saa blir de fleste bildene mine blurry hvis jeg stikker paa et biltreff for aa pr0ve ta noen bilder, de gangene jeg har hatt flaks med bilder, har det veart lanskap, og ikke bil, men himmelen blir somregel saa lys, bleh... et eksempel paa hva jeg mener med at noen blir helt blurry og merklige... og et bilde av min egen flotte raserbil :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*TKV* Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Det motor bilde ser det ut som du har litt for lang lukkertid på, også har du beveget ltt på kameraet når du tok bildet. Les bruksanvisning om hvordan du stiller inn lukkertid og eksponering. Siter ''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.'' Min lillesøster på 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Jeg skal lære deg en ting om ISO på Nikon, over 400 så blir det for mye støy! :P Utrolig fine de to øverste landskapsbildene dine, har ikke så mye og gjøre med bil, men men.. Syns egentlig det nederste bildet her er det beste bilbildet, av Buicken. Gode kontraster her, men ville kanskje plassert bilen litt lenger til høyre for å ikke få det så undereksponert (mørkt) på taket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 kjøpe norsk tastatur snart? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 bilde #4 av s13 syns jeg ble bra ! Men de over ga meg egentlig ikke noe.. Stå på ! Ser ut som du har litt talent her ! :D Så stikk ut å øv mer, og sleng ut bilder :D Enig her Jeg skal lære deg en ting om ISO på Nikon, over 400 så blir det for mye støy! :P Utrolig fine de to øverste landskapsbildene dine, har ikke så mye og gjøre med bil, men men.. Syns egentlig det nederste bildet her er det beste bilbildet, av Buicken. Gode kontraster her, men ville kanskje plassert bilen litt lenger til høyre for å ikke få det så undereksponert (mørkt) på taket. Og enig her. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haukhe Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Jeg skal lære deg en ting om ISO på Nikon, over 400 så blir det for mye støy! :P Ikke mobb Nikon! he he Siter www.powerdrift.no fotograf haukhe's bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Det er ikke mobbing, det er fakta faktisk! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Nikon er sinnsykt bra kamera til prisen de har, men de har, som noen her sier litt mye støy på høyere ISO enn andre dyre dslr kameraer.. Selv har jeg Nikon D50 og er grisefornøyd med det, men jeg velger utelukkende lav iso på alle bilder, og stort sett iso 200, på de bildene over her ser det ut som om det er brukt ISO 1600 med tanke på støyen i bildene.. Men dette kommer seg nok etterhvert, motivene i seg selv er jo sinnsykt bra, og jeg snakker da om naturmotivene. Så jekk isoen helt til bunn og prøv å fang de samme motivene igjen, så skal du se at det blir helt sykt bra :) og lek litt med lukkertid og blenderåpning. Om iso-funksjonen er lik på D50 og D70 så gjør du kameraet klart for å ta bilde, trykk ned ISO knappen ved siden av displayet bak på kameraet, og vri på scrollehjulet på baksiden (på høyre siden bak altså) så ser du i displayet, det står mest sannsynlig 1600 der, scroll ned til 200, men du kan selvfølgelig stoppe på noen av de andre isoene også og bare prøve.. F.eks at du tar samme motiv med alle de forskjellige iso instillingene. 200-400-800-1600. så ser du forskjellen på pc'en etterpå.... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 jeg tror det hjulet for aa stille ISO'en er samme plassen som paa ditt kamera ja, faar teste det da, men det faar bli etter julaften :p og til han som komenterte tastaturet mitt, 3 juledag, saa faar jeg norsk windows, da kan jeg bare forandre spraaket naar jeg skal skrive paa norsk, og jeg vil faa de tre bokstavene jeg mangler :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 jeg tror det hjulet for aa stille ISO'en er samme plassen som paa ditt kamera ja, faar teste det da, men det faar bli etter julaften :p og til han som komenterte tastaturet mitt, 3 juledag, saa faar jeg norsk windows, da kan jeg bare forandre spraaket naar jeg skal skrive paa norsk, og jeg vil faa de tre bokstavene jeg mangler :p Bortimot helt likt ja, sjekket på nikon.no nå.. Legger ved ett bilde av knapp og hjul, så er det ingen tvil :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Ser du har brutt "stolperegelen*", det er en uting vett du :) *stolperegelen: Ikke ta bilder av kjøretøyer foran stolper, gjerder el.l. Da blir det seende ut som at f,eks stolpen vokser ut av kjøretøyet! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Ser du har brutt "stolperegelen*", det er en uting vett du :) *stolperegelen: Ikke ta bilder av kjøretøyer foran stolper, gjerder el.l. Da blir det seende ut som at f,eks stolpen vokser ut av kjøretøyet! Jaså, får du ikke nok dybde i bildene dine ;) God Jul! Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg