Gå til innhold

3-veis aktiv deling

Ranger emnet


Mr Golf 4

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

James hvorfor er en 6kanaler uegnet til 3veis aktiv deling??

 

sier ikke at de "ikke egner seg" men at det vil være en dårligere alternativ en en 3 stk dedikert 2 kanaler :) eneste fordel med flere kanals forsterker er plass besparelse -men også relativ- da høy kvalitets forsterkere består av separerte 1 kanals/2 kanals forsterkere med adskylte strømsforsyninger ;) Viktigheten med separerte PWM er at signalen som er i hver kanal "blandes" sammen i felles jordings punkten til dens strømsforsyning. derfor er riktige High Ends forsterkere mono forsterkere... desuten vil en 2 kanaler ha større headromm enn en 4/5/6/7 kanaler -som regel-

 

Kanal separsjonen forteller hvor mye den ene kanalen vil høres i den andre kanalen når bare den ene kanalen får signal inn... i et frontsett trenger man mest mulig kanal separasjon for å få mest riktig lydbilde da om man skal tidskmpensere vil ikke sek eller cm stemme "overens" med sammenblandet lyden mellom kanalenen pga dårligere kanal separasjon ;)

 

kan fordype en del mer tenker det holder ellers vil Erik Andre kjedde seg...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker at noen tar bryderiet med å spandere på boller og pizza, HVORFOR i all verden skal du opp til ham da?

Synes det er fint at noen tar vare på de som skal representere produktene demmes.

Hadde du vært der så hadde du også fått med deg hva vi gjorde på vei hjem fra Dollie.

 

at jeg skal opp der skjer vel når det snør i helvete.. oh jeg sa jeg kommer i et forum.. da må det jo være sant.. hørt om "å jatte med til dyrlegen kommer"?

 

så nå er du altså butikk? siden du skal representere produktene til levrandør.. jaja håper admins ser dette og gir hele bunten "Ikke betalende firma" og hvis du kaller å spandere boller og dollie pizza på privat personer som skal representere produktene "fint" så skjønner jeg at morel.no ikke går veldig bra...

 

Selv fått pizza av både Audiocom, Soundpeople og Installbay.. samt mye mer.. Ser vel ikke meg reklamere for de? når jeg fikk pizza av installbay hadde de fått en kjempe sending av hertz... men siden installbay betaler så slipper jeg å lage "sosial sammenkomst med nye hertz produkter" tråd

har forøvrig fått riklig av øl av pioneer også.. hvis vi først snakker om "snille" levrandører :D og jeg har ikke engang planer om å ha bilstereo fra pioneer..

 

hva dere gjorde på vei hjem fra dollie vil jeg helst ikke vite..

 

back to topic..

Matador. spørsmålet til Per var enten 2stk 4kanalere eller en 6kanaler, kan være at du påstår at du hører forskjell på dette, men hadde du vært blind testa tror jeg neppe du kunne hørt forskjell på disse 2 og med en enkel modul kan faktisk VRx kobles om til rene klasse A forsterkere.. så ja kanal separasjonen er sikkert bedre i en 2kanaler.. men dette tør jeg påstå at man ikke klarer å plukke med øret, spessielt ikke når valget var 4kanalere eller 6kaneler og en monoblokk. blir litt flisespikkeri i min mening..

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg skal opp der skjer vel når det snør i helvete.. oh jeg sa jeg kommer i et forum.. da må det jo være sant.. hørt om "å jatte med til dyrlegen kommer"?

 

så nå er du altså butikk? siden du skal representere produktene til levrandør.. jaja håper admins ser dette og gir hele bunten "Ikke betalende firma" og hvis du kaller å spandere boller og dollie pizza på privat personer som skal representere produktene "fint" så skjønner jeg at morel.no ikke går veldig bra...

 

Selv fått pizza av både Audiocom, Soundpeople og Installbay.. samt mye mer.. Ser vel ikke meg reklamere for de? når jeg fikk pizza av installbay hadde de fått en kjempe sending av hertz... men siden installbay betaler så slipper jeg å lage "sosial sammenkomst med nye hertz produkter" tråd

har forøvrig fått riklig av øl av pioneer også.. hvis vi først snakker om "snille" levrandører :D og jeg har ikke engang planer om å ha bilstereo fra pioneer..

 

hva dere gjorde på vei hjem fra dollie vil jeg helst ikke vite..

 

back to topic..

Matador. spørsmålet til Per var enten 2stk 4kanalere eller en 6kanaler, kan være at du påstår at du hører forskjell på dette, men hadde du vært blind testa tror jeg neppe du kunne hørt forskjell på disse 2 og med en enkel modul kan faktisk VRx kobles om til rene klasse A forsterkere.. så ja kanal separasjonen er sikkert bedre i en 2kanaler.. men dette tør jeg påstå at man ikke klarer å plukke med øret, spessielt ikke når valget var 4kanalere eller 6kaneler og en monoblokk. blir litt flisespikkeri i min mening..

 

Uansett hvor mange pizzar og boller Perel hadde spandert hadde jeg aldri valgt demmes produkter for det :thumb

Å hvor har du fått for deg at jeg driver butikk?

Driver butikk du å da siden du representerer Soundpeople?

Og om morel går bra eller ikke, det vet verken du eller jeg så var en utrolig dumt utsagn å komme med, Ea! Det spiller jo ingen rolle heller!

 

Synes ikke du gjør annet enn å reklamere for det du bruker i Opel`n din jeg !?

Ang den tråden, er det andre enn deg på forumet som kanskje er inter i RE + US vettu? Eller MÅ vi ha Focal fordi det koster over 10 lapper å spiller perfekt i følge deg? Du blir jo fornærmet når folk kommenterer diskanten til Focal.

 

Å du skal få slippe å vite hva vi gjorde på veien tilbake! Kunne jo hende du forstod noe

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel snaut en forhandler i denne tråden da, bortsett fra en del brukere som drar ting litt langt, legger til egne konklusjoner og mener både det ene og det andre om folk fordi de bruker ett annet merke enn hva de selv bruker osv...

 

Noen hater Focal, noen hater Pioneer, noen hater RE, noen hater Soundstream osv osv, SÅNN VIL DET ALLTID VÆRE!!! la det være med det istedet for å si at folk er kjøpt opp av importøren fordi han har en produktkveld hvor han spanderer pizza.

 

 

Og ang. det matador her sier om 6 kanaler vs 3 stk 2 kanalere er jo forsåvidt riktig det, men så kommer jo spørsmålet om hvor langt man selv vil dra det? hvor går grensa for dårlig og bra lyd?

(Husk en god 6 kanaler er nok bedre enn 3 dårlige 2 kanalere.)

 

skal man være økonomisk også så er jeg enig med det Erik Andre har svart deg i 2. post

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki jeg som missforsto da, men høres ut som en bra produktkveld... som kansje ikke falt helt i smak av alle da :chairshot

 

Har man plass og råd til 3 bra 2 kanalere er det vell kansje lite å tenke på?

 

Edit: men hva er vitsen med 2stk 4 kanalere? 2 kanaler til sub og 6 til høyttalerene?

2005 Mercedes c180K sport

1992 BMW 325 coupe

1990 Toyota mr2 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår