Gå til innhold

3-veis aktiv deling

Ranger emnet


Mr Golf 4

Anbefalte innlegg

hva er problemet til folk egentlig?? må faktisk si at i den siste tiden har vært for mye drittkasting fra enkelte, synes det er unødvendig folkens. Flere ganger er blitt sagt men kan gjenta det en gang til: vi har en felles interese og det er det dette forumet er til, ikke en salgs kanal som man skulle tro til tider... er man sponset eller ikke spiller ingen pokers rolle men heller del deres kunnskap og vi skal hjelpe hverandre med råd og tips framfor å prøve å fortelle hvor dårlig alt det andre er enn det man bruker selv.... det må finnes plass for alle merker og priser, det handler om lyd og ikke alle er interesert i det beste/storste.

 

EA: du kommer stadig med mye våss egentlig, men Per spurte hva som var best/bedre og da kan man også nevne andre alternativer enn det vel. Om du ikke liker annet enn ditt eget stemme er du på feil forum. Den 6 kanaleren han bruker er ikke akk billig, selv ville jeg prøvd på flere små isteden -hva har med samtalen å gjøre om den kan bygges om til klass A?? blir ikke bedre kanal separasjon av det og det var det jeg først og fremst mener er en "ulempe" med sånne forsterkere og det andre er som sagt om en kanal blir defekt så er alle de andre også uten lyd.... Du bruker vel det samme løsning og hvis du synes er så bra som du skal ha det til så forsett med det. Jeg bruker andre løsninger som jeg faktisk vet funker bedre enn lyden i din bil, det har du selv vel hørt...nok vanskelig å svelge den kamelen tenker jeg. Om du har den stillingen om hva man kan høre eller ikke høre så er vel bortkastet all arbeid du legger i bilen din da?? det er snakk om innhente mest mulig ut ifra gitt utstyr uansett merke/pris og til det krever at man kan litt mer om hva som er pluss og minus EA, da lyd er mye mer enn bare høytaler og elektronikk...

 

til slutt: la oss komme med råd og tips uten dritt kasting og spydigheter folkens men helt greit å ikke alltid være enige, da vi har forkjellige bakgrunner, erfaringer, kunnskaper og målsetninger. :)

 

god jul alle sammen enda en gang!!:naaaws

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uansett hvor mange pizzar og boller Perel hadde spandert hadde jeg aldri valgt demmes produkter for det :thumb

Å hvor har du fått for deg at jeg driver butikk?

Driver butikk du å da siden du representerer Soundpeople?

ja det er fint å si... ja jeg nevner sound people når folk spør, men som sagt.. jeg starter ikke en egen reklame tråd fordi jeg føler for det.

Og om morel går bra eller ikke, det vet verken du eller jeg så var en utrolig dumt utsagn å komme med, Ea! Det spiller jo ingen rolle heller!

om morel hadde gått bra så hadde kanskje levrandøren kunne fokusert på jobben mer og ikke hatt jobb ved siden av.. Hadde vel også sluppet å anstrengt seg for å få GRATIS reklame

 

Synes ikke du gjør annet enn å reklamere for det du bruker i Opel`n din jeg !?

Ang den tråden, er det andre enn deg på forumet som kanskje er inter i RE + US vettu? Eller MÅ vi ha Focal fordi det koster over 10 lapper å spiller perfekt i følge deg? Du blir jo fornærmet når folk kommenterer diskanten til Focal.

hadde du/dere laget en prosjekt tråd der du bruker RE + US så hadde jeg ikke komentert dette heller.

Fornærmet.. haha ja for jeg bryr meg veldig om hva du eller tony mener om focal diskanten, når dere sa hver deres mening om diskante så spør jeg hvorfor.. er jo interisert hvorfor du ikke liker den.. er jeg fornærmet da.. jaja

Å du skal få slippe å vite hva vi gjorde på veien tilbake! Kunne jo hende du forstod noe

 

ja det kom fra rette rauva..

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er problemet til folk egentlig?? må faktisk si at i den siste tiden har vært for mye drittkasting fra enkelte, synes det er unødvendig folkens. Flere ganger er blitt sagt men kan gjenta det en gang til: vi har en felles interese og det er det dette forumet er til, ikke en salgs kanal som man skulle tro til tider... er man sponset eller ikke spiller ingen pokers rolle men heller del deres kunnskap og vi skal hjelpe hverandre med råd og tips framfor å prøve å fortelle hvor dårlig alt det andre er enn det man bruker selv.... det må finnes plass for alle merker og priser, det handler om lyd og ikke alle er interesert i det beste/storste.

 

EA: du kommer stadig med mye våss egentlig, men Per spurte hva som var best/bedre og da kan man også nevne andre alternativer enn det vel. Om du ikke liker annet enn ditt eget stemme er du på feil forum. Den 6 kanaleren han bruker er ikke akk billig, selv ville jeg prøvd på flere små isteden -hva har med samtalen å gjøre om den kan bygges om til klass A?? blir ikke bedre kanal separasjon av det og det var det jeg først og fremst mener er en "ulempe" med sånne forsterkere og det andre er som sagt om en kanal blir defekt så er alle de andre også uten lyd.... Du bruker vel det samme løsning og hvis du synes er så bra som du skal ha det til så forsett med det. Jeg bruker andre løsninger som jeg faktisk vet funker bedre enn lyden i din bil, det har du selv vel hørt...nok vanskelig å svelge den kamelen tenker jeg. Om du har den stillingen om hva man kan høre eller ikke høre så er vel bortkastet all arbeid du legger i bilen din da?? det er snakk om innhente mest mulig ut ifra gitt utstyr uansett merke/pris og til det krever at man kan litt mer om hva som er pluss og minus EA, da lyd er mye mer enn bare høytaler og elektronikk...

 

til slutt: la oss komme med råd og tips uten dritt kasting og spydigheter folkens men helt greit å ikke alltid være enige, da vi har forkjellige bakgrunner, erfaringer, kunnskaper og målsetninger. :)

 

god jul alle sammen enda en gang!!:naaaws

 

Du har kanskje ikke fått med deg alt her, han HAR en grei 6kanaler i dag og vil oppgradere til 3veis frontsystem.. Jeg feiler å se lønsomheten i selge den til underpris da å selge brukt i dag er så vanskelig at man må nesten gi det bort for å bli kvitt det.. og JA jeg er enig i noe du sa i forrige post, men syns det blir flisespikkeri, men for all del.. vil Per selge og kjøpe 2 kanalere er opp til han.

 

siden du driver å rakker ned på meg igjen.. som min erfaring med deg og forumet var når jeg joinet.. du hadde hørt bilen min på cb elektro og måtte komentere det på forumet her.. sier litt om deg.. sammenligner et 2veis frontsett med referancen din som er din egen bil med 10 høyttalere foran.

siden du enda ikke har fått det inn i pappen.. så gjentar jeg. jeg kjører 4 kanaler pluss en mono blokk.. på et 2veis frontsett og en sub.. planen er og er gjort klart til i bilen nå er å sette inn en 2kanaler til og benytte 4kanaleren til mellomtone og diskant, 2kanaleren til midbass og mono blokka da til sub.. siste sier seg vel selv..

 

Men du har jo erfart at bilen din låter bedre enn min, du for leve i trua, plager ikke meg.. ses på emma neste år

 

og jula er over nå

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nå ikke glemme hva som startet det hele;)

På tide å bytte leverandør snart?

 

Mvh

Pål

 

anyway som jeg sa over James har et godt poeng men siden Per allerede har en 6kanals forsterker vil jeg tro at den gjør jobben like godt som 2stk 4 kanals...eller er jeg på bærtur nå??

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kult at folk brenner for hobbyen sin, jeg. Har litt meninger selv også, så jeg syns det er morsomt å lese andres tanker (selv om de kanskje kunne latet som om de tenkte over hva de skrev før de skrev, noen ganger). Er enig med James sin kommentar over her også, men... la dem diskutere.

 

Man kunne kanskje opprettet en egen ren bilstereo-"off topic"-disse-/krangle-tråd, hvor vi kan lire av oss vitser om mannen som ble døv etter Berylliumdiskant-tortur, eller om yankee'n som fikk hjertekollaps etter en rekordsettende MT-burp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda det er flott at folk brenner for hobbyen sin og at man har forskjellige favorittmerker(hadde vært kjedelig om alle hadde det samme).

Det som derimot ikke er flott er at enkelte personer her inne pusher det litt langt,tok en liten test tidligere der jeg fikk 3 kompiser til å signe opp her inne og spørre enkle om råd ang bilstereo grinchy

 

resultatet??? joda råd fikk de så det holdt..privatpersoner her inne som pushet to merker hardt samtidig som de rakket ned på absolutt alt annet for å prøve å overbevise stakkarene om at det er kun en ting som gjelder:chairshot (og det var her min komentar om at noen er kjøpt kom fra)

 

da spør jeg meg selv...er det slik vi vil ha det her inne? ja det er forhandlere som reklamerer i tråder men husk at disse forhandlerene har faktisk betalt for det,er det sånn at når en newbie signer opp på BF så skal han nedspammes med PM's fra enkeltpersoner her inne med merkepropoganda??:angry:

 

JA jeg annbefaler ting jeg liker selv,JA jeg er lite objektiv når det kommer til mine egne favoritter MEN pokker ta meg om jeg skal bruke tiden her inne for å rakke ned på andres favoritter for å fremme mine egne.

 

GROW UP

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne kanskje opprettet en egen ren bilstereo-"off topic"-disse-/krangle-tråd, hvor vi kan lire av oss vitser om mannen som ble døv etter Berylliumdiskant-tortur, eller om yankee'n som fikk hjertekollaps etter en rekordsettende MT-burp?

 

Jeg tror det kunne vært sunt med en REN off topic kategori i bilstereo hvor ikke trådene blir låst fordi folk har en heftig diskusjon eller at man går for mye off topic, noe moderatorene kan tenke på så fort som mulig, slik at vi slipper å se tråder som dette bli ødelagt pga myyyye off topic, hehe...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg tar ikke ting personlig EA, noe jeg føler du gjør... ang det med "CB el episoden" sa jeg min mening offentlig og ikke baksnakket noe som helst. Hva er galt med det? hehe... jo, vi sees på emma men jeg satser ikke på kul bil eller fine skruer for å skåre poenger :) da jeg personlig mener har ingenting med lyden å gjøre :sombrero: ellers om du ikke har fått det med deg så var det allrede mange gode tilbake meldinger ang den "dårlige" lyden i min egen bil, går ikke rundt og tror bare på min egen overvisning bare fordi jeg bruker en bestemt merke... lagt merke til at jeg bruker mye forkjellige egentlig?? har du noe mer på hjerte så kan du ta det på PM EA...

 

Tror nok flere synes det blir mye rart enkelte tråder utvikler seg til ja :) men dette er ikke første gangen at ting "tar av" :) og jeg mener så lenge vi er saklige og ikke begynner med personlig angrep er vel ikke noe galt i det heller.

 

Per har vel også egne meninger men skader ikke å høre andres forslag heller... dumt av meg å foreslå en større og bedre utnytelse av potensielen i den bilen kanskje... :chairshot hehe...

 

Jula er over?? så da er grunnen til å oppføre seg over liksom?? grinchy

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Per:

Mitt innlegg var ment som morsomt.

Vi har jo truffet hverandre og jeg føler at tonen er meget bra oss i mellom.

At noen vil si noe annet er helt OK for meg men jeg føler at det blir litt dumt når andre missforstår.

På nett så er missforståelser veldig vanlig iom at en ikke vet hvordan den enkelte tolker det som blir skrevet.

 

Jeg beklager at dette ble misstolket, Per og ser frem til å høre bilen din neste gang.

Den spillte ikke direkte fælt sist jeg hørte den, men en søker jo alltid etter "det beste" være seg i forhold til pengebok eller smak.

 

Til dere andre som krangler om morel.no eller Norsk Elektroakustikk som firamet heter så ber jeg dere roe dere ned og ikke ødelegge tråden til Per.

Om vi vil spandere pizza og vise frem litt nye produkter er opp til oss.

Hvis pizza er for billigt så er det jo beklagelig at noen ser på dette som en kjøpefest for å få flere kunder.

Det var det ikke!

Treffet var for spesiellt interesserte som kom langveis fra for å se på produktene og IKKE for maten sin del.

Noen reiste hjem før pizzaen var servert... Så er det sagt.

 

Ingen er kjøpt i denne forbindelse og ingen reiste hjem med produkter i baksetet.

Altså en kveld med "røde tall" for oss.

Så er de som er intr. i dette, informert om det! Dere vet hvem dere er...

 

 

Jeg håper Per får de svarene han lurer på og jeg vil tro at James / matador er den rette personen å snakke med om dette temaet!

 

 

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår