Gå til innhold

3-veis aktiv deling

Ranger emnet


Mr Golf 4

Anbefalte innlegg

siden jeg var en av de som startet OT i denne tråden vil jeg gjerne komme med et par komentarer

Til dere andre som krangler om morel.no eller Norsk Elektroakustikk som firamet heter så ber jeg dere roe dere ned og ikke ødelegge tråden til Per.

Om vi vil spandere pizza og vise frem litt nye produkter er opp til oss.

Hvis pizza er for billigt så er det jo beklagelig at noen ser på dette som en kjøpefest for å få flere kunder.

Det var det ikke!

Det var aldri pizzakvelden din som var i mine tanker når jeg komenterte innlegget dit først i tråden,en slik kveld syns jeg fakstisk flere av forhandlerene/importørene burde "koste" på sine eksisterende og fremtidige kunder [eller som noen nevnte lenger opp her "reprensentanter";)],å vise frem nye produkter i et festlig lag er en ypperlig måte å markedsføre seg på og burde ikke sees på som "smøring".

 

det jeg komenterte er det FAKTUM at enkelte av "dine" til stadighet kontakter nye medlemmer her inne på pm med merkepropoganda noe jeg syns du som importør ikke burde kjennes ved.

at enkelte får gode priser hos en importør i bytte mot promotering her og på enkelte andre fora er jo iogforseg greit men det er heller den agresive typen markedsføring jeg reagerer på og jeg må få si at det til tider er patetisk å se hvordan enkelte "turer" frem her.(og som også er grunnen til min innaktivitet her og på andre fora for tiden)

 

beklager på det høyeste at jeg har vært med på å bringe denne tråden inn i OT men jeg klarte desverre ikke å holde meg for god til å kommentere din "morsomme" lille stikker:D

 

Når dette er sagt så er jeg helt enig med deg når det gjelder James kompentanse når det kommer til elektronikk selv om jeg i dette tilfellet ville prøvd med den 6kanaleren trådstarter allerede har før jeg hadde gått for en fordyrende løsning med 3stk 2kanals(desuten er jeg sikker på at VRx'en fnker like godt som 2st 4ch som var det rådstarter lurte på)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var vel jeg som dro inn pizza kvelden.. og jeg mente heller ikke at det var negativt.. har selv vært på pizza hos flere levrandører.. og det alltid hyggelig, det er propagandaen jeg også har reagert på.

jeg har også prøvd å gi råd til trådstarter.. men lot meg også lure inn i OT området og beklager dette.. men andre her har jo ikke nevnt problemstillingen til trådstarter.. og jeg må beklage å si det, men det minner mest om spam.. og jeg falt for å svare på det.

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Odd Helge og Erik Andre:

Jeg skjønner meget godt hva dere mener og jeg kan med hånden på hjertet si at INGEN har fått noen form for rabatt dersom de lager byggetråd eller snakker "BARE" positivt om våre produkter. Jeg mener at det er feil måte å gjøre det på og slike ting vil ALLTID slå en i ansiktet ved en senere anledning.

Jeg vet om andre som har fått slike "krav" på seg om å lage byggetråd el. likn. og dette blir alltid feil.

 

Det er meget synd at dette forumet er blitt en slik plass for drittslenging og at folk tror blindt på hva andre sier om enkelte produkter. Det er meget bra at http://www.lydtrykk.no-gutta vil invitere til lytte og prøvekvelder slik at vi kan treffes og prate LYD uten å måtte slenge dritt om merker og personer.

 

Vi stiller mer enn gjerne med produkter og vil selv være til stede slik at de som ønsker, kan få svar på det de måtte lure på hva våre produkter angår.

Da kan også alle se hvilken "tulling" jeg er og selv gjøre seg opp en mening om de er interessert i å handle hos oss eller ei. Noen få personer har jo satt oss (les: meg) i bås pga personlige "problemer" og dette liker vel ingen.

På den andre siden så er det vel ikke MEG eller vårt firma, noen skal se på når de er ute etter å handle. Det er jo produktene som teller i en slik situasjon.

 

Litt personlig info om meg/oss men det får de fleste tåle.

Du også, Nautiluz...grinchy

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden så er det vel ikke MEG eller vårt firma, noen skal se på når de er ute etter å handle. Det er jo produktene som teller i en slik situasjon.

Helt korrekt Pål men når det blir for mye propoganda fra en side er det folk som "skygger banen",siden jeg la inn mitt innlegg o formidag har ikke mindre en 6 personer kontaktet meg på pm/msn og fortalt at de sitter med samme følelsen som meg...tror dette er et tegn på at det er på tide å roe ned markedføringen på forumet litt..eller...

du sitter på en bråte med knallprodukter og er det virkelig værdt å miste salg bare på grunn av agressiv markedsføring;)

 

beklageligvis blir denne tråden rasert av OT da det tråden egentlig omhandler er noe jeg selv driver på med...dog med andre komponenter.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt Pål men når det blir for mye propoganda fra en side er det folk som "skygger banen",siden jeg la inn mitt innlegg o formidag har ikke mindre en 6 personer kontaktet meg på pm/msn og fortalt at de sitter med samme følelsen som meg...tror dette er et tegn på at det er på tide å roe ned markedføringen på forumet litt..eller...

du sitter på en bråte med knallprodukter og er det virkelig værdt å miste salg bare på grunn av agressiv markedsføring;)

 

beklageligvis blir denne tråden rasert av OT da det tråden egentlig omhandler er noe jeg selv driver på med...dog med andre komponenter.

 

Jeg forstår deg Odd-Helge og skal ta kontakt med de det gjelder og be de roe ned entusiasmen sin.

Det er synd å miste salg pga slikt men hvis en person ikke VIL roe ned gemyttene så er det ikke opp til meg å aksjonere.

Jeg skjønner deg meget godt og vi er etter en gang (for andre gang vel?) enige i samme sak.

 

Hadde vært kjekt å fått hilst på i neste sesong.

Kanskje vi tar turen oppover og hilser på?

Har jo en del kunder nordover som sikkert hadde satt pris på et treff.

 

Mvh

Pål

(som snart reiser til CES 2007)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp vi er enige:)

da kan vi vel la tråden gå tilbake til det den skulle omhandle..hehe

 

Det ser ut som det blir Focal Be N7 ACTIVE på ny året.Settet er ihvertfall under bestilling.MEN spørsmålet mitt er følgende:

- Beholde dagens Audison Vrx 6.420.2-6 kanaler til frontsettet og bestille Vrx

1.500 mono til to stk Focal Utopia 27Wx.

- GÅ til innkjøp av 2 stk Audison Vrx 4.300 og bytte ut Audison Vrx 6.420.2

Kjøre 2stk 4 kanaler.Spiller er en Pioneer DEH-P88RS.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg stusser på som faktisk er ONTOPIC! :)

 

Du (trådstarter) har vel kun 3 veis deling i spilleren, skal du da bruke filterene på forsterkerene på noen av kanalene? Det er vel uansett ikke noe problem da VRX sikkert har nok muligheter med filterene. Ellers ville jeg også gått mono og 6-kanaler istedet for å bruke en 4-kanaler på både sub og midbass.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen er å bruke filtrene på Vrxen.Det jeg er redd for er att Vrx 6.420.2 rett og slett blir for liten.Att det ikke vil klemme i midtbassen.Selvfølgelig dette har med tweaking å gjøre.Plasseringen på mellomtonen-diskant har jeg i utgangspunktet funnet ut.

Pål og jeg kjenner hverandre.Han VET att jeg tok den leverandør bytte som fleip.Godt Nytt År til deg Pål.Vi prekas på EMMA når du står med geipen på halv tolv og lytter til Focal Spirit Of Sound og Morel ligger nede.Hehehe

PS.DETTE ER EN TYPISK OFF TOPIC TRÅD.KAN DERE VÆRE SÅ SNILL I FRAMTIDEN Å HOLDE DERE FOR GOD TIL DETTE.MOREL-HERTZ-SEAS-GENESIS-PIONEER-AD-++++++++++ ER MERKER DET STÅR RESPEKT AV.

HAR IKKE ORKET Å LESE IGJENNOM TRÅDEN.DET BLIR FOR DUMT.

HOLD DERE TIL ONTOPIC.

PER....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen er å bruke filtrene på Vrxen.Det jeg er redd for er att Vrx 6.420.2 rett og slett blir for liten.Att det ikke vil klemme i midtbassen.Selvfølgelig dette har med tweaking å gjøre.Plasseringen på mellomtonen-diskant har jeg i utgangspunktet funnet ut.

Pål og jeg kjenner hverandre.Han VET att jeg tok den leverandør bytte som fleip.Godt Nytt År til deg Pål.Vi prekas på EMMA når du står med geipen på halv tolv og lytter til Focal Spirit Of Sound og Morel ligger nede.Hehehe

PS.DETTE ER EN TYPISK OFF TOPIC TRÅD.KAN DERE VÆRE SÅ SNILL I FRAMTIDEN Å HOLDE DERE FOR GOD TIL DETTE.MOREL-HERTZ-SEAS-GENESIS-PIONEER-AD-++++++++++ ER MERKER DET STÅR RESPEKT AV.

HAR IKKE ORKET Å LESE IGJENNOM TRÅDEN.DET BLIR FOR DUMT.

HOLD DERE TIL ONTOPIC.

PER....

 

tror ikke du skal være så redd for lite effekt,husker du bilen min? midbassene får 110w pr.stk,og faktisk under 100w på hvær 10".....på en eller annen måte har MYE effekt aldrig imponert meg på SQ....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cossie.

Det er vel det jeg er redd for.Du er kanskje inne på noe,når det gjelder SQ.

Sjekk manualen for Audison Vrx 6.420.2.

http://www.audison.it/content/vrx6tab_e.gif

Vet ikke helt om det er riktig av meg å kvitte meg med denne til fordel for 2stk

sånne.

http://www.audison.it/content/vrx4300tab_e.gif

Per....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på mye og "nok", CossiePower! ;) Men for høyttalere av normal kvalitet bør det jo så klart holde lenge med 100 "ekte" watt, ja! Ved normalt lyttevolum og normal balanse mellom bass og resten, så klart.

 

Verre for oss som liker litt ubalanse :P

 

Jeg hadde uansett ikke bekymret meg for 100 watt til en midbass. Har hørt midbasser spille med kjempetrøkk med mindre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cossie.

Det er vel det jeg er redd for.Du er kanskje inne på noe,når det gjelder SQ.

Sjekk manualen for Audison Vrx 6.420.2.

http://www.audison.it/content/vrx6tab_e.gif

Vet ikke helt om det er riktig av meg å kvitte meg med denne til fordel for 2stk

sånne.

http://www.audison.it/content/vrx4300tab_e.gif

Per....

 

tja,si det..jeg hadde nok gått for to sånne 4-kanalere på hele suppa,da hadde du fått to amper med lik fysisk størrelse også. brukt en på subb og midbass,og den andre på diskant/mellomtone.....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Vrx'en blir for liten tror jeg ikke du trenger å være redd for,selv om den ikke er oppgidd til flere 1000watt så er det en forsterker som leverer så det holder.

 

det jeg derimot er redd for at kan skje er at du får problemer med strøm,Vrx er enormt strømsultne og når du da i tilegg skal ha en monoblokk til suben(e)? så krever dette sitt å leve av.

 

drive på med et lignende prosjekt selv så derfor håper jeg det kommer mange innspill i denne tråden(nå når den endelig er OnTopic)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår