Gå til innhold

Hellakkering, gjøre grunnarbeidet selv? Se her!

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

Rust del byttet på Mazda 6, 2 år gammel....DRITTBILER.....

 

AUT_3236.jpg

 

Buen puttet på innsiden....

 

Hvorfor??

 

Jo, fordi det stiver opp, lettere og sveise, og når du har på tynnstoff på innsiden etter endt reparasjon, så renner guffa nedi platesprekken og tetter skjøten 100% VIKTIG :deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De bilda der var veldig bra! Nå vet jeg hvor jeg skal kappe og sveise. Kjempe gode tips. skal legge ut bilder av mitt arbeid etterhvert. De mazdaene må vere noe drit! Bilen til faren min som er v70 11 år gammal har bare ett par mm med overflaterust på den ene hjulbuen og du måtte bytte på en mazda etter 2 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
De bilda der var veldig bra! Nå vet jeg hvor jeg skal kappe og sveise. Kjempe gode tips. skal legge ut bilder av mitt arbeid etterhvert. De mazdaene må vere noe drit! Bilen til faren min som er v70 11 år gammal har bare ett par mm med overflaterust på den ene hjulbuen og du måtte bytte på en mazda etter 2 år!

 

Er jo bare litt korresjon i kanten inn, men Mazda velger å bytte hele buen...

 

Men hjelper ikke det når rusta er 10cm oppover plata inne i kanalen...de har jo 12 år mot gjennomrusting...

 

Skal bli spennede å se hva mazda gjør med de 3000 bilene som er solgt som ALLE har bortrusta kanaler pg bakskjermer på når bilen er 11.5 år gamle...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen tips for at sparkelen i boksen skal holde seg? Bruker den bare av og til med opptil en ukes mellomrom og når det har gått 1-2 måneder, så blir sparkelen vanskelig og smøre utover og den er hard og slipe. Er kjempeirriterende når den blir så dårlig. og hva koster en carsystem boks?

 

Boksen koster vel en sånn 200 lapp eller no...

 

trikset er jo at lokket ALLTID skal være på...

om din vane er å ta av lokket og la det ligge av mens du sparkler og holder på, så tørker den ut av seg selv...

 

jeg bruker alltid å ha lokket av minst mulig, bedre å la klatten på blaneplaten vente 2 sek enn å vente 5 min på at jeg er ferdig å sparkle...

 

en annen ting er at det er "orden" i boksen...

 

pleier å bruke sparkelspaden med å ta i boksen og passer på å dra ned fra kantene hele tiden , slik at det som er i boksen er på bunn...

 

Ikke noe stress igrujnn, bare vaner og uvaner det er snakk om...

 

Kompis av meg HATER sprkel og lakk, men hvorfor?? jo, fordi han IKKE vil høre... tar og blander sparkel med de rareste redskaper, har ikke tid til å smøre på riktig og ja... det blir ikke lett å jobbe med om en lager problemer for seg selv liksom... tenk litt på det neste gang dere får "streker" i overflaten når dere smører på...

 

da er det som regel slurv med reisligheten på benken eller utstyret eller det har blitt slomset dritt oppi sparkelboksen...

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra i sommer når jeg slipte ned Omegan min.

 

Resultatet ble helt greit, Men hjulbuene skal byttes, Men tross alt de er rustfrie fortsatt.

 

 

Litt bilder

 

Slik så den ut da jeg kjøpte den. 95- rusten og fæl

 

854d42eaa820f81d4f1f9e78d29f4be3.jpg

 

9ebffb3ce805d03271bd4aba6dc1a513.jpg

 

8658430d26ac482ce52084ccc7139f80.jpg

 

Kastet begge fordørene og kjøpte nye rustfrie, og panser kastet jeg og. GRUNNET RUST :( ( fortsatt på leiting etter bakdører ;) )

 

"nye" dører og panser

 

745886e8d4e8525d93f6b784756bb8de.jpg

 

55a5dd15bcd7e766b27f5cbc96e74c78.jpg

 

0e68c757b055760d8583cd949c5229b8.jpg

 

Maskin polerte bilen og vasket den godt før jeg skulle slipe ned, for og se eventuele bulker og dritt bedre.

 

1b41c0ab13e62114483eccf69ac68693.jpg

 

Og da begynnte Demontering av bilen.

 

8e05bf17811832f182c087e99a984017.jpg

 

Alt av rust ble slipet ned til reint metalt, wurth rustomvandeler, Og rustgrunning. Og tjukk spray sparkel.

 

174cbb245e6c9290d9169041c6132cdb.jpg

 

Panseret var ikke så bra som jeg trodde så slipte det ned og la på 4 lag med grunning på det.

 

show_image_stream.php?bid=101382889&dx=588&dy=443

 

Så var det hjulbuen sin tur da, OBS den var litt være en den så ut som, Slipte vekk (skjærte) vekk alt rust jeg så. ( hadde ikke nye buer så da ble det litt hmm hva jeg gjør jeg nå,

 

dette var det jeg gjorde. Sikker Jalla mekk, Men det fungerer den dag i dag.

 

ff25d5325f8fbe46a572fe8c95c29362.jpg

 

Etter wurth ,diverese rustgrunninger, og primer Bygge skum, skjærte til, Så steel epoxy. Så Bondo ;) fungerte bra

 

7c74f8d2e4d19f10dc041381db0add23.jpg

 

6ee1e0a4c8c1383e0fbef2c93a71417d.jpg

 

Slik ble hjulbuen til slutt etter noen timers arbeid i den, Hard og fin ;)

 

b932959460f5ae7a0b6e62ccc46ec6c7.jpg

 

933bc24206fc60ff5a784eb68559ede6.jpg

 

65bb8faa3af501905d8f9087960e1967.jpg

 

43bbcc09f8943feeff3f720be0dd0f5e.jpg

 

6b559b1056358fe96291d61bbd6696cf.jpg

 

025d19ce887454b4771211c4a1b5ad41.jpg

 

79e89a1249f46adf87ae811e65110660.jpg

 

84b2dbd8f194d1b89eabb480886cdbfe.jpg

 

show_image_stream.php?bid=102207517&dx=588&dy=443

 

3ab6a92160149a41917c910336d12323.jpg

 

4429de7b38fd3531b921bda2dabb2ce8.jpg

 

 

Alle små deler pusset og klare.

65f52d0e0232620d91576cffbad40993.jpg

 

 

Bilen tilbake fra Lakk, Tectylering

 

137f236ae0170c844a41e0e3a2d66df2.jpg

 

50b7296500fcaea540003e814c82c2fa.jpg

 

Bilen ferdig montert.

 

79d9e26d746e04e411438474ca1a4b79.jpg

 

97c20a5a7c685c85c4d5a85d35d48e25.jpg

 

070c3a83974eb84cf33a143fcf362a73.jpg

 

e069fbbf2a38d15598592ae2d0c8012c.jpg

 

 

 

 

3 Uker etter dette fikk jeg en Bil i rompa, og skader for 35 tusen.

 

Så skal jeg begynne og banke ut rompa på den, skifte bakplate, og bytte bakfanger og side skjært.

 

Bilen har også blitt senket med KW coilovers i etter tid, Og har blitt veeeeldig lav :)

 

Ferdig med retting av rompa etter jeg ble påkjørt.

 

a88a06c9fee53ca7fa8356bf33971e85.jpg

 

42119874f2b1a4f2340ef0739d954383.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo kanon ut det der...

Byggskum skal en kanskje ikke bruke da den suger til seg litt kondens...men du skal jo bytte hjulbue...:D

 

Men morro for å høre...å lang tid brukte du??

 

Ja ble helt greit :)Moro og høre fra en Oppretter at du synes det så bra ut. Nei har kjøpt inn 2 nye hjulbuer, men dette byggeskum, og Steel epoxy fungerer faktisk veldigt bra :)

Men får vel bytta hjulbuer til sommern tenkte jeg.

 

Brukte vel rundt 2,5 uke, men da jobbet jeg ikke så veldigt hardt hver dag, tok litt her og der.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Når man skal omlakkere en bil og har deler på bilen som ikke har riper eller lignende, som f.eks. taket.

Hva må man da gjøre før man legger på ny lakk?

Hva bør man pusse med og hva bør man evnt. ha på før lakk?

 

Tips mottas med takk:)

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår