volvo7-9 Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Noen som har forslag til gode st.dempere på 940..Jeg har senkesett på bilen...har lurt på Bilstein...men er usikker på hva type en bør velge..har ik lyst på alt for harde dempere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hva er "alt for harde" dempere? :-) Bilstein Sprint er sansynligvis noe av det beste du får til 940.. (hold deg unna Koni.. etter egen erfaring bare søppel). Men de er Knall harde i begynnelsen... Nesten gocart.. De kommer seg noe etterhvert og blir mer "Kjørbare" Bilstein sport er også et alternativ.. de er ikke så "Brutale" som sprint, men de er kortere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo7-9 Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Koni tror jeg ikke det blir...Men har vurdert bilstein sprint.. :) vet ikke om det er andre som har gode erfaringer med andre typer bilstein dempere..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hva er "alt for harde" dempere? :-)Bilstein Sprint er sansynligvis noe av det beste du får til 940.. (hold deg unna Koni.. etter egen erfaring bare søppel). Men de er Knall harde i begynnelsen... Nesten gocart.. De kommer seg noe etterhvert og blir mer "Kjørbare" Bilstein sport er også et alternativ.. de er ikke så "Brutale" som sprint, men de er kortere.. hvorfor syns du koni sugde så fælt? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 hvorfor syns du koni sugde så fælt? Grunnet at de ikke tåler støt på samme måte som Bilstein.. De hadde en tendens til å gi seg etter noen få harde smeller.. Kun opplevd dette med 1 BS-demper, viste seg å være fabrikasjonsfeil så jeg fikk dekket ny demper.. De tåler rett og slett ikke harde støt... :boxers dette er jo min oppfattning da.. sikkert andre som har andre meninger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Grunnet at de ikke tåler støt på samme måte som Bilstein.. De hadde en tendens til å gi seg etter noen få harde smeller.. Kun opplevd dette med 1 BS-demper, viste seg å være fabrikasjonsfeil så jeg fikk dekket ny demper.. De tåler rett og slett ikke harde støt... :boxers dette er jo min oppfattning da.. sikkert andre som har andre meninger.. Jeg er helt enig! Koni fungerer rett og slett ikke like bra som Bilstein! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ikke kom her å klag på koni.....mine har fått mange harde smeller. å de er fortsatt like gode og harde som nye! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Hva er "alt for harde" dempere? :-)Bilstein Sprint er sansynligvis noe av det beste du får til 940.. (hold deg unna Koni.. etter egen erfaring bare søppel). Men de er Knall harde i begynnelsen... Nesten gocart.. De kommer seg noe etterhvert og blir mer "Kjørbare" Bilstein sport er også et alternativ.. de er ikke så "Brutale" som sprint, men de er kortere.. Bilstein Sprint er de korte. Bilstein Sport er den med samme lengde som original. Det er samme demperen, eneste forskjellen er lengden, altså den ene er ikke noe hardere/stivere enn den andre. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo7-9 Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 er vel 10 års garanti på Koni..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Er det? Tja... Trengs vel det... :hammer yoyo: Stemmer det du sier om lengden... Tuller alltid med det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Er det?Tja... Trengs vel det... :hammer yoyo: Stemmer det du sier om lengden... Tuller alltid med det.. heh må ha noe å selge på vøtt;) så satser døm på at kundene er dritt lei etter et år og ikke gidder få nye alikevel:D neida.. koni er myyye bedre enn org dempere, ingen kan si noe på det.. men (nå sier ikke jeg noe her om hva jeg kjører med, tror ikke det er mer enn et par i tråden som vet det heller) men bilstein er og blir noen hakk over koni. eller, koni lager dempere som er snadder de og, men de "vanlige gule" er det som om de har spart litt på, koni kan jo bedre, egentlig rart de ikke gjør noe med det siden bilstein er en såpass krass konkurent *men om noen absolut sverger til koni, kan en se på det som finnes av tester, og preferanser av div folk(f.eks "grombila i bilsport bladene) og se. men somsagt, kjører du orginalt, og bytter til koni, blir det good forbedring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 er vel 10 års garanti på Koni..? :thumb Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Noen som har forslag til gode st.dempere på 940..Jeg har senkesett på bilen...har lurt på Bilstein...men er usikker på hva type en bør velge..har ik lyst på alt for harde dempere... Halais! I min familieracer har jeg montert Sachs Advantage Sport. Funker ypperlig, og er komfortabel nok. Sleng på grovere krengestag så blir det toppers. Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg