Gå til innhold

st.demper

Ranger emnet


volvo7-9

Anbefalte innlegg

Hva er "alt for harde" dempere? :-)

Bilstein Sprint er sansynligvis noe av det beste du får til 940.. (hold deg unna Koni.. etter egen erfaring bare søppel). Men de er Knall harde i begynnelsen... Nesten gocart..

De kommer seg noe etterhvert og blir mer "Kjørbare"

Bilstein sport er også et alternativ.. de er ikke så "Brutale" som sprint, men de er kortere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "alt for harde" dempere? :-)

Bilstein Sprint er sansynligvis noe av det beste du får til 940.. (hold deg unna Koni.. etter egen erfaring bare søppel). Men de er Knall harde i begynnelsen... Nesten gocart..

De kommer seg noe etterhvert og blir mer "Kjørbare"

Bilstein sport er også et alternativ.. de er ikke så "Brutale" som sprint, men de er kortere..

 

hvorfor syns du koni sugde så fælt?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor syns du koni sugde så fælt?

 

Grunnet at de ikke tåler støt på samme måte som Bilstein..

De hadde en tendens til å gi seg etter noen få harde smeller..

Kun opplevd dette med 1 BS-demper, viste seg å være fabrikasjonsfeil så jeg fikk dekket ny demper..

De tåler rett og slett ikke harde støt... :boxers

dette er jo min oppfattning da.. sikkert andre som har andre meninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet at de ikke tåler støt på samme måte som Bilstein..

De hadde en tendens til å gi seg etter noen få harde smeller..

Kun opplevd dette med 1 BS-demper, viste seg å være fabrikasjonsfeil så jeg fikk dekket ny demper..

De tåler rett og slett ikke harde støt... :boxers

dette er jo min oppfattning da.. sikkert andre som har andre meninger..

 

Jeg er helt enig! Koni fungerer rett og slett ikke like bra som Bilstein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "alt for harde" dempere? :-)

Bilstein Sprint er sansynligvis noe av det beste du får til 940.. (hold deg unna Koni.. etter egen erfaring bare søppel). Men de er Knall harde i begynnelsen... Nesten gocart..

De kommer seg noe etterhvert og blir mer "Kjørbare"

Bilstein sport er også et alternativ.. de er ikke så "Brutale" som sprint, men de er kortere..

 

Bilstein Sprint er de korte.

Bilstein Sport er den med samme lengde som original.

Det er samme demperen, eneste forskjellen er lengden, altså den ene er ikke noe hardere/stivere enn den andre.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det?

Tja... Trengs vel det... :hammer

 

 

yoyo: Stemmer det du sier om lengden... Tuller alltid med det..

 

heh må ha noe å selge på vøtt;) så satser døm på at kundene er dritt lei etter et år og ikke gidder få nye alikevel:D

 

neida.. koni er myyye bedre enn org dempere, ingen kan si noe på det.. men (nå sier ikke jeg noe her om hva jeg kjører med, tror ikke det er mer enn et par i tråden som vet det heller) men bilstein er og blir noen hakk over koni. eller, koni lager dempere som er snadder de og, men de "vanlige gule" er det som om de har spart litt på, koni kan jo bedre, egentlig rart de ikke gjør noe med det siden bilstein er en såpass krass konkurent

 

 

*men om noen absolut sverger til koni, kan en se på det som finnes av tester, og preferanser av div folk(f.eks "grombila i bilsport bladene) og se. men somsagt, kjører du orginalt, og bytter til koni, blir det good forbedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Noen som har forslag til gode st.dempere på 940..Jeg har senkesett på bilen...har lurt på Bilstein...men er usikker på hva type en bør velge..har ik lyst på alt for harde dempere...

 

Halais!

 

I min familieracer har jeg montert Sachs Advantage Sport. Funker ypperlig, og er komfortabel nok. Sleng på grovere krengestag så blir det toppers.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår