Gå til innhold

spørsmal angående strøm forbruk-

Ranger emnet

mx_power

Anbefalte innlegg

det kommer ann på flere faktorer

90A dynamo.. dette er jo egentlig urelevant.. hvor mye bruker bilen av dette ved normal bruk.. FØR du putter anlegg i den.. sitter du igjen med 40A så sliter du.

240A sikringer betyr ikke at dette er det forsterkeren trekker.. spørs på flere ting, 240A på forsterkere er det de maks vil trekke, er forsterker stabil i 1ohm så betyr det at den trekker maks ved 1ohm.. trekker mye mindre ved f.eks 2 eller 4ohm så sant den ikke har selv regulerende strømforsyning.. eneste forsterkeren jeg vet om som har dette er JL Audio.. men du nevner ikke merker og regner vel egentlig ikke med det er disse.. men må jo nevnes.

Max strømtrekk er også når du spiller høyt og når bassen slår/durer mens laderen lader konstant så man trenger egentlig ikke ha dynamo større en trekket for å unngå å gå tom for strøm. Men hvis dette skjer så synker spenningen fra ladespenning på (som regel) 14.4v og ned til batteriets spenning ca12volt i bass slagene(sikkert hørt om blinkene lys). Her vil jo kondensatoren(e) hjelpe til, men eneste i bilen som produserer strøm er dynamoen.

hvis ikke du klarer å skaffe dynamo hadde jeg pelt ut den du har og fått noen til å optimalisere den så den er mer effektiv.. vet matador gjør noe i den duren. eller sende den til noen som kan oppgradere den.. leste engang for lenge siden noen som viste om noen over dammen som gjorde dette.. men link til noe sånt orker jeg ikke søke meg frem til

men mitt tips er alltid å bytte dynamo til større når man for et større trekk enn originalt da jeg ikke vet om et bilmerke som leverer for store dynamoer, selv om prisen forskjellen er minimal så er en krone her og en krone der mye når man produserer 400 000 biler

unntak er for KUN demo biler som kun spiller på treff, da anbefaller jeg ekstremt kraftig batteri lader

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider