GreenMile Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Litt off topic her. Er det en fungerende turbinmotor i ITG? Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 nå husker jeg ikke akkurat hva den veier inn på menn at du må over i kjøretøyklasse for over 7500 kg for bare motor vil jeg tro. problemet ligger vel mer i at ud-2-1 mener at trygg avstand i utblåsretningen må ligger på 300m og at det ihvertfall varmer i kinnene ved 75m bak. du ser kanskje problemet med en motorsyklist i speilet da...... kan forøvrig nevne at jeg så en tilsvarende chevyvan som den du vil stappe leomotor i, utrustet med ikke mindre enn 12 x 20kg jatopoder. (Jato= Jetassisted Takeoff) denne galningen kom selvfølgelig fra texas og hadde bilen klar på runway en gang da jeg tok litt utdanning i USA. han fikk startnekt og bruksforbud av runway og det var det siste man hørte til den karen. skal forøvrig diskutere utlånsmuligheter med logistikksjef 132. luftving ved passende anledning. jeg regner med at du kjenner til utlånspraksis i forsvaret. det blir stort sett som en gave å regne. støtter ihvertfall din ivrige prosjektering og håper våre veier endag krysses i jobbsammenheng. PS. rullebane til testing klarer vi i hvertfall å ordne. *ps. etter nærmere konsultasjon med crewchief kom vi fram til at motormodul med vifter, uten inntakskanaler veier inn på ca 7,4 tonn. grunnen til de såpass omtrentlige tallene er åpenhetsgraden av kommunikasjonsforum. nærmere spesifikasjoner finnes nok ute på veven. *pps. du vil nok aldri finne to kjennere som er helt enig med hverandre hva en motor veier da hvilke deler man regner innunder motomodulen avviker fra miljø til miljø. men at den er tung og noe uhamselig i bil vil jeg sette som forutsetning. med hilsen. Hehe, noen Pratt og Dobbeltve kommer nok ikke inn i en ITG i skala 1:1,5 er jeg redd. Men se på Isotov'en som Viking067 la ut bilde av litt lenger opp her. Den virker jo helt perfekt til bruk i ITG. At våre veier krysses får vi håpe. Jeg skal oppover i embeds medfør snart, men jeg er ikke helt sikker på hvor. Uansett er jeg jo ikke lenger unna enn en FISBasis-PC :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Litt off topic her. Er det en fungerende turbinmotor i ITG? Det er da ikke off topic gutt. ITG har ikke fungerende turbin. I en artikkel for litt siden leste jeg at den var koblet ut fordi den gikk farlig fort, men det tror jeg hva jeg vil om... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aiviatorman Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 joda, ser poenget ditt. hadde blitt litt i overkant kanskje... isotoven ser ut som om den kan bli veldig....spennende i bruk. mulig å få vite hva den har dyttet på tidligere? hadde kanskje gjort seg på snøskuter. må jo tydeligvis venne meg til at jeg bor i nordnorge. stikker du innom bodø engang får du se om du klarer å opprette kontakt, jeg kan ikke love noe men vi har jo noen tosetere som drar betraktelig bedre enn en Leo. selv om de ikke har belter. har til og med mindre vinger enn noen av disse Hondavidunderene som vises fram støtt og stadig. Men bilforumet er vel dårlig grunnlag for timeføring så nå drar jeg hjemmate. skal følge med på framdriften og se om jeg blir inspirert.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 ble litt skuffa her nå, tenkte bare. Skurk!! Og hvorfor er jeg med i denne tråden? Har ikke posta her en gang...før nå. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Den der så ut til å være midt i blinken for et slikt prosjekt. Vokser slike på trær eller? Nop! Men den ligger fortsatt innpakket i hylla på verkstedet... Går nå unna for en billig penge. Ga 18 lapper for'n når jeg kjøpt'n.. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FunkyHunk Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Har det skjedd noe mere her da? Har Reodor skaffa seg turbinmotor eller? Siter '66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio. "Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Har det skjedd noe mere her da?Har Reodor skaffa seg turbinmotor eller? Har vært og sett på motor, girkasse og bakaksel, alle fra Jaguar. Men noen turbinmotor har det ikke blitt enda. Har sett på noen mindre turbinmotorer rundt 100 hk, men de var ikke av turbo shaft-typen. Sånn sett var motoren til Paal C helt ypperlig. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Vi har jo disse svenskene man leser om i Wheels Magazine... http://www.wheelsmagazine.se/content/210/?PHPSESSID=f514a00c2aac5fec2cbf9273fc648fd4 Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Vi har jo disse svenskene man leser om i Wheels Magazine...http://www.wheelsmagazine.se/content/210/?PHPSESSID=f514a00c2aac5fec2cbf9273fc648fd4 Ja, jeg sitter med den utgaven av Wheels foran meg. Ble ikke så imponert egentlig. Å ha turbinmotor som eneste fremdriftskilde er ganske upraktisk tror jeg. Men en liten en i akterstussen som gir litt ekstra skyv ned rakstrekka på Rudskogen burde funke. Så forresten svenskbygd 1935 Ford Spesial Hot Rod i siste utgave av Klassiker. En rå, åpen 2-seter med mange trekk av ITG i seg. En blanding av kampfly og Ola-bil :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Var mest det at det er mulig å få til (på en forholdsvis enkel måte) i det hele tatt, som jeg synes var artig med den saken der. Jeg har aldri satt meg noe inn i hvordan nedgiring og kraftoverføring fra turbinmotoren gjøres i praksis, og ble egentlig mest interessert i at det er en turbin koblet til utgående aksel som kan holdes igjen. Litt likt "hydraulisk kobling" for å ta en enkel parallell. Fine muligheter for ITG dette her :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Regner med folket satt benket forran fjernsynsapparatene fram til nå..? :D Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Regner med folket satt benket forran fjernsynsapparatene fram til nå..? :D Så klart! Genial film som må sees før jula kan komme :D Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Jasså, døkk sit og glor... Selv har jeg vært på kino med mine barn og sett Det gylne kompasset og åpenbart gått glipp av årets happening.. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Jasså, døkk sit og glor... Selv har jeg vært på kino med mine barn og sett Det gylne kompasset og åpenbart gått glipp av årets happening.. Kroksleiven! Vi er på luften, Kroksleiven... Joda, vi har sitti og glodd ;) Hvordan var "Det gylne kompass" da? Madamen gnåler om at hu vil se den en gang i romjula, og da bør jeg vel helst bli med, for julefredens skyld...hehe...:/ Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg