Gå til innhold

*HASTER* Trenger hjelp med Turbo Diesel.. *HASTER*

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det er matepumpe på disse bilene kan det være den ja. Den har som oppgave å mate fram diesel fra tanken til dieselfiltret.

Var med å skiftet en slik en på en nyere ford mondeo, og da var symptomene at den plutselig stoppet, dieselfiltret tomt..

MEN..den pumpa kostet over 5000kroner...orginal vel og merke...men om det skulle vise seg å være samme problemet med din, så få tak i en vanlig bensinpumpe med nogenlunde samme matemengde. Det kan jo hende orginalpumpe ikke er som dyrt som i det tilfellet jeg snakket om men bare et lite tips:)

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen reaksjon når den blir tauet igang heller. Den får ikke diesel fram til filteret, å når jeg har fylt filteret med diesel, får den ikke diesel derfra og inn til motoren....

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk glødinga. På 94mod tdi-golfen min har jeg samme problemet, pga gløderelèet mitt er defekt. Glødelampa lyser men pluggene gløder ikke.

Tar jeg en ledning fra + på batteriet til glødepluggene et 3-4 sekunder, og en annen sitter i bilen og starter så fyrer den med en gang.

NB! Ikke glød for lenge siden glødepluggene egentlig bare skal ha 9v.

Disse bilene må glødes ellers fyrer de aldri hvis det er kaldt...

[o] 94 VW Golf tdi

[x] 83 Mitsu Galant

[o] 90 Volvo 740tic

[o] 78 Volvo 244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går slepte vi bilen til verksted. Fikk den tilbake idag.. Med en annen nøkkel og noen få kroner fattigere. Nøkkelen hadde nullstilt seg, å ei eller anna reim hadde hoppa over ei tann eller to. Når det var fiksa, fyrte den med engang.. Men tusen takk for svarene jeg har fått ihvertfall.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider