Gå til innhold

HJELP startsperre er INNKOBLET

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

faen alså, nokken som kan hjelpe meg?

skifta til nyt batteri idag og når eg hadde kobla det og vrei på tenninga så er startsperra innkobla , den stopper hakket før eg får "chinna" , blinklysa blinka og ingenting skjer.....KA SKAL EG GJERE?????

Har ikkje kobla på andre + og - ledninga enn dem som va der på gamle batteriet, så no skjønna eg ingenting.

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bare ren gjetting for min del, men den må vel på en eller annen måte resettes... står d ikke noe om dette i instruksjons boken? vet at på citroeen c5 må man låse og låse opp igjen førerdøren med nøkkelen for å få bilen til å gjøre noe som helst annet... vet ikke hvordan det fungerer på golf.. eller så kan d være at den bare har vondt nå da, at d er nok å ta batteriet av igjen, la den stå 5 min uten så den får tappet alle kondensatorer, og så koble på igjen og prøve...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf 3 92 modell vr6 , ettermontert defa alarm da , men den er utkoblet...finner ikke igjen den trykkerten som regulera startsperra og alarmen da, men hadde ingen problem med startsperra før eg skifta batteri da , bare kobla ut selve alarmen og ikke brukt trykkerten siden men bare låst dørene manuelt.

men no va plutselig startsperra der igjen.....ut fra helvete den kom

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmsentral?

har koblet fra den trompet alarmen fra før da , der var det vel en brun ledning , og en 3delt med tynne kvit,rød og sort eller noe. men denne er koblet fra og isolert og ligger bare til sides.

men kanskje du mener en annen alarmsentral? hmm, under dashboard en plass maybe?? forklar litt nermere om du er snill, siden det er jul og alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med defa alarmer er at det lureste du gjør med de, er å rive de ut med roten... har gjort d på 2 biler... du har selve sirenen i motorrommet, og så har du en kontroll enhet liggende oppunder daschen ett eller annet sted... finn ut hvor alle ledninger går hen fra den, og riv den ut... vet ikke om det er den som lager problemer for deg nå, men det er uansett godt å få det ut... såfremt den ikke er kobla innom hjernen i bilen osv da.... da bør den være der.. :P

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dekselet under rattstammen. Følg ledningene ut fra tenningslåsen. Der ser du at en ledning er kuttet, og skjøtt sammen med to andre. Fjern de som er satt på i ettertid, og sett sammen de originale endene. Da er startsperra utkoblet. Etterpå gjør du som beskrevet tidligere i tråden. Kast faenskapet, DEFA er en omskriving for trøbbel

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmsentral?

har koblet fra den trompet alarmen fra før da , der var det vel en brun ledning , og en 3delt med tynne kvit,rød og sort eller noe. men denne er koblet fra og isolert og ligger bare til sides.

men kanskje du mener en annen alarmsentral? hmm, under dashboard en plass maybe?? forklar litt nermere om du er snill, siden det er jul og alt:)

Står som regel under dashbordet, ta av platen under rattet så ser du boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

janei no e det jul kara...gooooooooood jul alle sammen.

får ta å kikke på det imorra, den 1 juledag er det somregel litt kjipt å sitte inne uansett så, får skru og banne litt da , men er vel neppe nokken umulig oppgave å få kobla fra den boxen og kasta den til faen.

tror ikke denne boksen er kobla på hjerna for å si det slik, e rnok bare på tenninga...

tusen takk for gode tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har no lokalisert defa boksa (lys grå 15x15 cm stor omtrent) til venstre for speedometer inni der, ligg over sikringsboksa og omtrent likt med øvre luftekanal..tror den er skrudd fast i stålstivern som er inni dashbordet der.

UANSETT, er det best å skru ut speedometer og angripe derfra, eller er det andre ideer som er bedre?håper kanskje at boksa ikkje er skrudd fast men kanskje berre stripsa eller ligg laust...skal ta nokken bilde seinare så dokke får sjå faenskkapet....innom hjerna er den ikkje kobla, for eg skifta hjerne da eg chippa bilen , og den har funka etter det. men syns der va maaaaaaaaaaaasse ledninga oppi der ja, litt spooky , men skal nok få det til.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dafa alarmene jeg har montert, har jeg IKKE hatt problemer med, men legger ofte opp en skjult bryter til startsperra, etter ønske fra kunden... Jeg ville gjort som en sier tidligere her, finn den tykke ledningen fra tenningslåsen, og følg den til den er skjøtet, klipp av, og LODD den sammen sånn som det var orginalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er kanskje den tykkeste RØDE ledningen det?!?! for eg ser såvidt en slik tykk ledning som går opp til tenninga bak der.

som sagt , skal demontere speedo huset og ta etpar bilder der å legge ut..men blir sikkert ikke gjort før imorgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider