Gå til innhold

HJELP startsperre er INNKOBLET

Ranger emnet


VR6power

Anbefalte innlegg

lokaliserte boksa og skrudde ut speedohuset og fikk tatt saken i nermere øyensyn, fikk knipsa etpar bilder av undersida av boksa.

ut fra tenningslåsen gjeng det 2 stk like tjukke røde/svarte ledninga, begge e todelt rød å svart. den ene va skjøyta dårlig så den hoppa ut av skjøten når eg bevegde på den, men kem av dei som går inn på boksa va vanskelig å sjå.

 

uansett kan nokken kikke på boksa her å prøve å fortelle meg kor eg skal gå fram, og ka ledning som er ka? da e det litt enklare for meg å forstå..skal ta å google litt også for å sjekke ut litt å bli litt klokere;)

 

tusen takk for all hjelp kara....LITT lysten på en kjøretur no snart ja;(

alarm boksa

defafaenskap.jpg

 

og her e tenningslåsen...som dokke ser 2 stk rød og sort ledning. ka er ka?!!

DSC01489.jpg

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg no ut koblingsskjemaet som eg fann på nett samtidig, så vist der er noen kloke hoder så kanskje det e enklare...

koblingsskjema.jpg

 

ser det er red/black starter cut IN

og white/green starter cut OUT

 

er vel noe der det ligger kanskje?!

 

fremme i motorrommet er det ivertfall en rød ledning som går til plussen med en sikring på...denne var det eg tok ut å putta innigjen og da var startsperra aktiv...denne skal ivertfall UT

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHA, hehe e berre meg som tenke høgt her, men kan det vere slik at på tenningslås bildet der , så skal dei 2 som har gul klipe gummi på vere EI og samme ledning, så vist eg lodda sammen dem og tar vekk den kvite/grønne og den røde/svarte som kjem inn fra høgre der så SKAL startsperra vere utkobla?!, hmm om så viss så har eg skjønt litt her.....enlightend me

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes yes, kobla dem sammen og det funka som pokker. starta bilen og kjørte den varm og fin etter ei fin lang runde, første kjøreturen på omtrent 2 mnd med golfen, damne that was good.

 

så no venta e bare på neste breakdown;:P hehe....

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annbefaler fortsatt å rive ut resten av jævelen... følg ledningene en etter en, så finner du fort ut av det.... gjorde det samme på en michi lancer... så har en komplett alarm liggende... enkleste er å begynne med å "luke" vekk følerene.... du har en som går på bevegelser, som bare ligger limt oppi dashen somewhere, så har du en ledning til den røde lampa i frontruta, og noen rute følere her og der... en ledning går fram til panser-åpne-føler, 2 eller 3 ledninger til blinklysene... og mulig en ledning til bakluken.... blir enklere og enklere jo mer du får vekk....

 

Edit: glemte å nevne at den ene kontakten med 4 (?) ledninger, går rett igjennom torpedoen og fram til sirenen i motorrommet...

laget meg ett eget enkelt koblings skjema når eg reiv ut fra lanceren... så om d er samme alarm ( lignet på bildet) , og om du ønsker det, så kan eg muligens prøve å grave fram listen min, og fortelle deg hva de forskjellige kontaktene går til..

 

Lykke til..

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet der er en føler på panser åpninga mi, den ser eg med en gang eg åpna, så er der plusskabelen til heile alarmen som ligg med sikring på plussen, den er enkelt å se, så er der den "sorte pølsa" med brun,kvit,blå,rød) kabel inni til sirena, den skal vere enkel å ta ut tenker eg ...er vel bare å løyse fremme å dra ut gjennom torpedoveggen.

 

den røde blinke saken er på rattet , den er felt inni der, den kan bare få vere, men resten skal ut med roten ja, uten tvil

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lokaliserte boksa og skrudde ut speedohuset og fikk tatt saken i nermere øyensyn, fikk knipsa etpar bilder av undersida av boksa.

ut fra tenningslåsen gjeng det 2 stk like tjukke røde/svarte ledninga, begge e todelt rød å svart. den ene va skjøyta dårlig så den hoppa ut av skjøten når eg bevegde på den, men kem av dei som går inn på boksa va vanskelig å sjå.

 

uansett kan nokken kikke på boksa her å prøve å fortelle meg kor eg skal gå fram, og ka ledning som er ka? da e det litt enklare for meg å forstå..skal ta å google litt også for å sjekke ut litt å bli litt klokere;)

 

tusen takk for all hjelp kara....LITT lysten på en kjøretur no snart ja;(

alarm boksa

defafaenskap.jpg

 

og her e tenningslåsen...som dokke ser 2 stk rød og sort ledning. ka er ka?!!

DSC01489.jpg

 

 

 

Her er oversikt over hva de forskjellige ledningene går til på en defa alarm, tilsvarende den på bildet her...

 

 

Kontakt P1 ( nede til venstre) : den HVITE ledningen, er hovedstrøm (+) inn til alarmboksen, de 2 andre er til "startsperren"

 

kontakt P2 inneholder 4 ledninger som går fram til sirenen.

 

Kontakt P3:

Sort ledning - jording

grå ledning - bagasjeromsføler??

hvit m/brun - + inn

grå m/sort - blinklys

grå m/rød - blinklys

orange - panserføler

det er 2 ledninger til ut av denne kontakten, men de var ikke i bruk på min bil.

 

Kontakt P4: varsel lampe

 

kontakt P5: ikke i bruk på min

 

Kontakt P6: vibrasjonsføler? ( samme str som bank kort ca, men litt tykkere)

 

Kontakt P7: ikke brukt på min

 

kontakt P8: (ser ut som en antenne/phono plugg) temp føler eller noe?

 

Kontakt P9: lydsensor? (på str med vanlig pc mikrofon)

 

Kontakt P10: Ikke brukt på min..

 

håper dette kan være til hjelp for noen... send pm om d er noe du/dere lurer på ang. forklaringen....

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår