Gå til innhold

Min Audi 200 quattro 20v turbo

Ranger emnet


Jahny

Anbefalte innlegg

skal ej ikkje rope ut at ej veit ditte ,

men har chipa min no , vel å merke en steg 1 til 1 bar, Ventilen til ladde trykke gjekk kruken, er no den som styrer ladde trykke, Du kan sette inn ei wg fjør som er mindre slik ej forsto det, og lika vell ladde 1bar. fordi det er magnet ventilen som styere om Wg fjøra skal få luft eller ei.

Dette er det eg trur , veit ikkje dette, men slik såg det ut når ej demonterte magnetventilen, fyll du Slangne frå Wg fjøra, so går den rett inn på en magnetventil,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal ej ikkje rope ut at ej veit ditte ,

men har chipa min no , vel å merke en steg 1 til 1 bar, Ventilen til ladde trykke gjekk kruken, er no den som styrer ladde trykke, Du kan sette inn ei wg fjør som er mindre slik ej forsto det, og lika vell ladde 1bar. fordi det er magnet ventilen som styere om Wg fjøra skal få luft eller ei.

Dette er det eg trur , veit ikkje dette, men slik såg det ut når ej demonterte magnetventilen, fyll du Slangne frå Wg fjøra, so går den rett inn på en magnetventil,

 

Det stemmer forsåvidt det ja ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet momentet strekkboltene skal skrues med, toppboltene altså?

Noen som vet en metode å få kammene riktig igjen? Gjerne fordeleren også? smile.gif

 

Har fått alt av deler og skal begynne å montere.

 

EDIT: Det er stållamellspakning (RS2)...

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet momentet strekkboltene skal skrues med, toppboltene altså?

Noen som vet en metode å få kammene riktig igjen? Gjerne fordeleren også? smile.gif

 

Har fått alt av deler og skal begynne å montere.

 

EDIT: Det er stållamellspakning (RS2)...

 

Pakninga har ikke no å si. Det leveres stålpakning som standard nå..

 

Moment:

Trinn 1: 40nm

Trinn 2: 60nm

Trinn 3: 180grader

 

 

Fordeleren setter du i null når merket på svinghjulet er riktig..Det finner du bakpå motoren.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk til begge to for anvisninger og bilder!!

 

No har jeg montert kammene. Håper at jeg ikke har bommet på ett tann eller to, på både kammene og fordeleren. :deng

 

Nå er jo ikke svinghjulet på tenningsmerket. Men om jeg nå montere toppen på og vrir kamhjulet slik at det passer med merkene jeg tegnet på registerreima og kamhjulet, så må vel bli riktig, eller?

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Skal si det har blitt en del frem og tilbake med skruinga...

 

Radiatorvifta var erklert død, men var ikke død likevel.

Fant ut at jeg måtte skru av innerskjermen for å komme til skruen som holder vifta fast i nedkant. Da jeg endelig fikk vifta ut, koblet jeg den til et bilbatteri. Der var det liv RAI RAI!! Da begynte jeg å feilsøke med et måleinstrument, fant jeg feilen... gåen sikring!?! Kunne ikke se med det blotte øyet at den var gåen. Prøvde det da jeg oppdaget at vifta ikke startet, da motoren ble for varm.

 

Det begynte først med at kanskje termobryteren ble grillet, men når jeg fikk byttet radiatoren, termobryteren og termostaten - virket fremdeles vifta ikke. Regnet med at det var selve vifta som hadde takket for seg. Neida, den 80Amp sikringen som sitter i egen boks i motorrommet, var gåen. :)

 

Har nå byttet både sikringen og sikringsboksen, montert vifta i bilen igjen, skrudd fast vifta i radiatoren, skrudd fast radiatoren i klimaradiatoren.

 

Kjøpte og byttet ekspansjonstanken for kjølevæska også. Den gamle var blitt så gul og skitten. :p

 

Så demonterte jeg tåkelyktene. Eneste måten å få byttet pæra.. tror jeg da. :p Har ei gåen pære i den ene. Bytter nå begge pærene, iom. at lyktene er svært vanskelig å få ut. Virker som at man må ta av hovedlyktene, for å komme til tåkelyktene. *for et opplegg* :deng

 

Har også fått satt på plass toppen i dag. Riktignok ikke skrudd til toppboltene enda. Skrur videre i morgen... :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvor mye måtte du ut med for kjølevesketanken?

 

400 kroner og nokka smått... m/klubbrabatten. Skal sjekke kvitteringen. :)

 

Det er 2 skruer fra undersiden så får du fram hele fangeren da.. Så, sååå vanskelig kan det ikke være med tåkelysa...

 

Hehe, har ikke sjekket hvordan fangeren er festet. Men, er det bare to skruer altså..?!? :wonder: Må sjekke... :flushit:

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten ferdig å skru... nesten. ;) Mangle bare grillen og listene rundt, å montere. Utrolig godt å kunne mate på med en femmer igjen. :D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår