Gå til innhold

Min Audi 200 quattro 20v turbo

Ranger emnet

Jahny

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den forrige eieren monterte inn en turbotrykksmåler fra Equus, ved klimaen ja.

Måleren i kjørekomputeren måler riktig, jaffal i min. Men ja, den inkluderer det atmosfæriske trykket som er 1bar ved havnivå.

På tomgang viser min ca 0,4-0,5bar (husker jeg rett...?), dvs vakum. Fullt pådrag (orginal bil og frisk motor/turbo) skal den vise 1,8bar,

altså et turbotrykk (trykket turboen produserer) på 0,8bar (som også er fabrikk spesifikasjonene). Capish? :)

Equus-måleren er montert slik at den kun viser trykket turboen produserer, som vel er vanlig ved "etter"-montering av slike målere.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige eieren monterte inn en turbotrykksmåler fra Equus, ved klimaen ja.

Måleren i kjørekomputeren måler riktig, jaffal i min. Men ja, den inkluderer det atmosfæriske trykket som er 1bar ved havnivå.

På tomgang viser min ca 0,4-0,5bar (husker jeg rett...?), dvs vakum. Fullt pådrag (orginal bil og frisk motor/turbo) skal den vise 1,8bar,

altså et turbotrykk (trykket turboen produserer) på 0,8bar (som også er fabrikk spesifikasjonene). Capish? :)

Equus-måleren er montert slik at den kun viser trykket turboen produserer, som vel er vanlig ved "etter"-montering av slike målere.

Yes we know :D Måleren min i computeren går ikke mer enn til 1.6-1.7, altså 0.6-0.7 men....Trodde de lada 0.7 orginalt jeg...

Men du? Hvor mye kan du trekke? Henger med brems ?? Var det 1700kg pga du har disse stagene?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes we know :D Måleren min i computeren går ikke mer enn til 1.6-1.7, altså 0.6-0.7 men....Trodde de lada 0.7 orginalt jeg...

Men du? Hvor mye kan du trekke? Henger med brems ?? Var det 1700kg pga du har disse stagene?

1700kg, pga. stagene ja. Helt korrekt. :)

Frisk motor og turbo, så lader den oppmot 0,8bar. Jaffal gjør min det. Som noen sier,

trenger ikke målerne vise korrekte tall. Men hva skal man da gå etter?? :)

min går til 1,8-2,0

Din går opp mot 2.0bar på kjørekompen (1bars laddetrykk), pga du ikke har justert wastegaten.

Den lader opp mot 1bars laddetrykk orginalt. Skal du ha den til å ladde mer, så man du enten bytte

fjøra eller justere på den skruen oppå wastegaten. :) Hvis den er chip'et da...

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1700kg, pga. stagene ja. Helt korrekt. :)

Frisk motor og turbo, så lader den oppmot 0,8bar. Jaffal gjør min det. Som noen sier,

trenger ikke målerne vise korrekte tall. Men hva skal man da gå etter?? :)

Din går opp mot 2.0bar på kjørekompen (1bars laddetrykk), pga du ikke har justert wastegaten.

Den lader opp mot 1bars laddetrykk orginalt. Skal du ha den til å ladde mer, så man du enten bytte

fjøra eller justere på den skruen oppå wastegaten. :) Hvis den er chip'et da...

Min og Mikkel sin kan trekke 1700 kilo UTEN stagene i baggasjeromet:D

Min lader 1.3 bar på ettermontert måler nå:op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest strøkne Audi 200 jeg noengang har sett

BTW

De bildene i nordland du tok :)

De 2 første er tatt ved Svenningvatnet mens det 3 er tatt litt før mosjøen,heter Aas der.Jævla kul bakke å kjøre fort oppover i

Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003

Husaberg FS 650e 2003

KTM SX 500 2006 2 stroke

Mine Cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på kofor min berre kan trekke 1165 då, er vell nåke med at det er en audi 100 på papiert å den er ikkje godkjent får meir frå audi , eller nåke i den dur.

Skal ikke ha noe å si...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest strøkne Audi 200 jeg noengang har sett

BTW

De bildene i nordland du tok :)

De 2 første er tatt ved Svenningvatnet mens det 3 er tatt litt før mosjøen,heter Aas der.Jævla kul bakke å kjøre fort oppover i

Hjertelig takk for stedsnavnene!! :pray

Kred for strøken bil, får de forrige eierne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Henrik, du har prøvd å bytte vifta til varmeapparatet??

Du kan gjøre det på den måten dybdal har gjort. Eller måten jeg gjorde det på, og siden du har gass på AC annlegget ville jeg tatt ut boksen til vifta, og ikke AC anlegget.

Du må bare pelle ut alt som er rundt og over vifteboksen, koble fra vacum slanger og slikt, pelle vekk vindusviskermekanismen, og koble fra slangene til varmeapparatet. Så skrur du løs den klemma som sitter over boksen.

Du må også inni bilen og ta av to bend til varme"gangene" over beina pluss en gummisak som er til varmegangen bak til baksetene.

Når alt er løsna må du bare dra som FAEN til boksen slipper sakte men sikkert, for den sitter med noe klisterlist eller noe. Jeg holdt på i lange stunder bare for å få den opp. Så må den bare vinkles forsiktig opp mens du drar slik at den kommer unna det ene røret til AC'n....

Dette var kanskje litt mongo forklart, men hvis du ser her så står det hvordan det skal gjøres :)

http://members.aol.com/c1j1miller/climate.html#Heater%20blower

Mikkel

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Henrik, du har prøvd å bytte vifta til varmeapparatet??

Du kan gjøre det på den måten dybdal har gjort. Eller måten jeg gjorde det på, og siden du har gass på AC annlegget ville jeg tatt ut boksen til vifta, og ikke AC anlegget.

Du må bare pelle ut alt som er rundt og over vifteboksen, koble fra vacum slanger og slikt, pelle vekk vindusviskermekanismen, og koble fra slangene til varmeapparatet. Så skrur du løs den klemma som sitter over boksen.

Du må også inni bilen og ta av to bend til varme"gangene" over beina pluss en gummisak som er til varmegangen bak til baksetene.

Når alt er løsna må du bare dra som FAEN til boksen slipper sakte men sikkert, for den sitter med noe klisterlist eller noe. Jeg holdt på i lange stunder bare for å få den opp. Så må den bare vinkles forsiktig opp mens du drar slik at den kommer unna det ene røret til AC'n....

Dette var kanskje litt mongo forklart, men hvis du ser her så står det hvordan det skal gjøres :)

http://members.aol.com/c1j1miller/climate.html#Heater%20blower

Mikkel

Jeg må bytte, driten nekter å virke mer...

Hvis jeg bare får ut den boksen selve vifta sitter i, så er resten enkelt... trur æ.

Takker for oppskriften. Får prøve igjen til helga å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider