Gå til innhold

Min Audi 200 quattro 20v turbo

Ranger emnet


Jahny

Anbefalte innlegg

Fått tilbake dysene fra testing og rensing... her var det ingenting feil. Flowraten var nesten det samme både før og etter rensing.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått tilbake dysene fra testing og rensing... her var det ingenting feil. Flowraten var nesten det samme både før og etter rensing.

 

Da må det være noe annet rusk...fuck i en ledning til dysa? Eller at chip'n har knekt'n.. Hva slags chip kjører du ?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok kanskje en løfter som har skylden da.

 

Jeg smeltet jo 5. stempelet, og eneste som ble byttet var bunndelen, samt tettningene i toppen og alle pakninger. Bilen min funkgerer som pokker den. Så tror ikke dysene osv er det egentlige problemet.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok kanskje en løfter som har skylden da.

 

Jeg smeltet jo 5. stempelet, og eneste som ble byttet var bunndelen, samt tettningene i toppen og alle pakninger. Bilen min funkgerer som pokker den. Så tror ikke dysene osv er det egentlige problemet.

 

Stemmer det. Hadde glemt det jeg :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fant jo en gåen eksosventilløfter på 5. sylinder. Den blir nå bytta. Så må jeg pusse den ventilen, så den ikke lager mere krøll i systemet. Så klapper jeg toppen på igjen.

Skal vel få igang den igjen før jeg hiver i den nye motorn som er under bygging. Blir å shimse WG-fjøra eller.no for å få 1,3bars laddetrykk... :) Se om man ikke klarer å blåse motorn skikkelig... :op:

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så, kødda jeg også da :roll:

 

Kjøpte mæ en ny ventilløfter på Møller i dag. Bestilte topppakning også. "RS2" pakning

(er visst standard pakning til de fleste femmerne nå).

 

Blir det forhåpentlig sammenskruing i løpet av neste uke.

 

Dessection: Har du justert noe bensintrykk i forbindelse med chip'ing/høyere laddetrykk??

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endret info om årsmodell i første post. Fant ut eksakt info hos Møller i dag :)

 

Bilen min er bygget en gang mellom 30.06.90 - 31.07.90. En av de siste bilene av modelåret 1990.

Første gangsreg. 5.Okt-1990.

 

Litt kult egentlig.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stålpakning det da? Standard det nå isåfall :)

 

Dessection og jeg har samme oppsettet. MTM Steg 2... Eneste han har 3" fra turbo, jeg har bare fra DP..

Det er kun to chipper og ny mapsensor, plug&play...

 

Sånn bortsett fra at min ikke funker så går det ganske greit :p

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bdybdal. Til NORMAL chip så skal da absolut ikke det være nødvendig? Ved turbooppgradering osv er det en god idé. Men K24 @ 1.5bar med chip laget for det, samt 2.5bar map sensor så skal vel det klare å ordne seg selv.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår